Gå til innhold

Voldtekt av små barn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Jeg kan ikke forstå det annerledes enn at små barn eks 5 år vil bli ødelagt inni seg hvis de blir voldtatt.

Så hvorfor er ikke strafferammene mere skjerpet?

Hva skjer med så små barn fysisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 803
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    262

  • XbellaX

    190

  • Andeby

    67

  • Madelenemie

    55

Mest aktive i denne tråden

Strafferammen er 21 år. Det er lovens strengeste straff.

Problemet er at dommerne nekter å bruke den.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg har lurt på det samme, men ikke turt å tenke lenge nok på saken. Grusomt!

Hei!

Ja jeg vet bare fra en enkelt reportasje fra Kongo at små jenter på 4 og 5 år eks. som ble voldtatt fikk ødelagt/sprengt sin livmor, jeg forstår ikke hvordan dette kan skje uten nærsmet døden som følge.

Men jeg har lest om pedofile som voldtar små barn bare ikke hvordan dette gjøres uten at de dør av skadene.

Ja jeg tenkte på det nå etter at en mann i tyverårene er pågrepet for denne grusomheten, og jeg lurer jo på hvordan livet hennes kan reddes, det er så lite opplysning om dette.

Da har altså du også tenkt som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Strafferammen er 21 år. Det er lovens strengeste straff.

Problemet er at dommerne nekter å bruke den.

Med vennlig hilsen

Hei!

Er strafferammen den fordi hun vil få livsvarige skader /evt dø uten livsnødvendig legehjelp?

Hvis det går hull på bukhinnen er dette livstruende.

Det er tragisk at man ikke benytter seg av strafferammene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Det går vanligvis bra.

Hei!

Men en erigert penis på kanskje 20 cm er for stor for en vagina til en 5 år gammel jente, så det kan umuligvis vanligvis gå bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er strafferammen den fordi hun vil få livsvarige skader /evt dø uten livsnødvendig legehjelp?

Hvis det går hull på bukhinnen er dette livstruende.

Det er tragisk at man ikke benytter seg av strafferammene.

''§ 195. Den som har seksuell omgang med barn under 14 år, straffes med fengsel inntil 10 år. Dersom den seksuelle omgangen var samleie, er straffen fengsel i minst 3 år.

Fengsel inntil 21 år kan idømmes dersom

a) handlingen er begått av flere i fellesskap,

B) handlingen er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte,

c) handlingen er foretatt overfor barn under 10 år og det har skjedd gjentatte overgrep,

d) den skyldige tidligere har vært straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 192, eller

e) fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

Villfarelse om alder utelukker ikke straffeskyld. ''

Barn er på mange måter "rettsløse" i Norge - det idømmes svært lave straffer for å skade barn. (Selv om den Rødgrønne regjeringenen flere gang er har skjerpet straffene, og gjort det de kan.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vanligvis bra.

''Det går vanligvis bra.''

Bra??!! Fysisk og psykisk? Tviler på at du snakker av egen erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''§ 195. Den som har seksuell omgang med barn under 14 år, straffes med fengsel inntil 10 år. Dersom den seksuelle omgangen var samleie, er straffen fengsel i minst 3 år.

Fengsel inntil 21 år kan idømmes dersom

a) handlingen er begått av flere i fellesskap,

B) handlingen er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte,

c) handlingen er foretatt overfor barn under 10 år og det har skjedd gjentatte overgrep,

d) den skyldige tidligere har vært straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 192, eller

e) fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

Villfarelse om alder utelukker ikke straffeskyld. ''

Barn er på mange måter "rettsløse" i Norge - det idømmes svært lave straffer for å skade barn. (Selv om den Rødgrønne regjeringenen flere gang er har skjerpet straffene, og gjort det de kan.)

Med vennlig hilsen

Hei!

Takk, da mener du langt på vei det jeg mener om barn og rettsløshet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jeg vet bare fra en enkelt reportasje fra Kongo at små jenter på 4 og 5 år eks. som ble voldtatt fikk ødelagt/sprengt sin livmor, jeg forstår ikke hvordan dette kan skje uten nærsmet døden som følge.

Men jeg har lest om pedofile som voldtar små barn bare ikke hvordan dette gjøres uten at de dør av skadene.

Ja jeg tenkte på det nå etter at en mann i tyverårene er pågrepet for denne grusomheten, og jeg lurer jo på hvordan livet hennes kan reddes, det er så lite opplysning om dette.

Da har altså du også tenkt som meg...

Ja, jeg har tenkt at de må bli fullstendig ødelagt innvendig (også fysisk ja) og bare vært glad for å slippe å vite om flere detaljer.

Det er umulig å sette seg inn i at noen kan forgripe seg på forsvarsløse barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heldigvis

Hei!

Men en erigert penis på kanskje 20 cm er for stor for en vagina til en 5 år gammel jente, så det kan umuligvis vanligvis gå bra??

Oftest er overgriperen en som bryr seg om barnet så de skader dem sjelden, far, nabo, onkel el bestefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Oftest er overgriperen en som bryr seg om barnet så de skader dem sjelden, far, nabo, onkel el bestefar.

Du kan ikke være seriøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite språkpoeng her:

1) Man kan dømmes etter voldtektsparagrafen uten at et fysisk samleie (f. eks. penis i vagina) har funnet sted. "Voldtekt" dekker altså flere ting.

2) Det du tenker på refereres til som "samleie", men det kan være voldtekt uten at det skjedde et samleie.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ja, jeg har tenkt at de må bli fullstendig ødelagt innvendig (også fysisk ja) og bare vært glad for å slippe å vite om flere detaljer.

Det er umulig å sette seg inn i at noen kan forgripe seg på forsvarsløse barn.

Hei!

Ja i denne sammenheng tenker jeg det fysiske er jo livstruende, så det burde dermed være strafferammer tilsvarende mord, da ingen uten de med svært lav IQ vil forstå at dette kan medføre døden. (med min viten i fysiologi)

Det psykiske tror jeg man kan reparere, det handler mer om tid enn om det kan skje eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oftest er overgriperen en som bryr seg om barnet så de skader dem sjelden, far, nabo, onkel el bestefar.

Folk som "bryr seg om barnet" voldtar det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jeg vet bare fra en enkelt reportasje fra Kongo at små jenter på 4 og 5 år eks. som ble voldtatt fikk ødelagt/sprengt sin livmor, jeg forstår ikke hvordan dette kan skje uten nærsmet døden som følge.

Men jeg har lest om pedofile som voldtar små barn bare ikke hvordan dette gjøres uten at de dør av skadene.

Ja jeg tenkte på det nå etter at en mann i tyverårene er pågrepet for denne grusomheten, og jeg lurer jo på hvordan livet hennes kan reddes, det er så lite opplysning om dette.

Da har altså du også tenkt som meg...

''Da har altså du også tenkt som meg...''

Jeg tenker også som deg. Dessverre kjenner jeg til fleire som har blitt utsatt for noe av det samme, og det har ikke gått "greit" som en annen skreiv her!

Nå er jeg så sint at jeg bør logge ut, kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja i denne sammenheng tenker jeg det fysiske er jo livstruende, så det burde dermed være strafferammer tilsvarende mord, da ingen uten de med svært lav IQ vil forstå at dette kan medføre døden. (med min viten i fysiologi)

Det psykiske tror jeg man kan reparere, det handler mer om tid enn om det kan skje eller ikke.

Ja, du har veldig rett i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oftest er overgriperen en som bryr seg om barnet så de skader dem sjelden, far, nabo, onkel el bestefar.

''Oftest er overgriperen en som bryr seg om barnet så de skader dem sjelden, far, nabo, onkel el bestefar.''

En overgriper bryr seg ikke om barnet, men om å få tilfredsstilt sine egne lyster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Et lite språkpoeng her:

1) Man kan dømmes etter voldtektsparagrafen uten at et fysisk samleie (f. eks. penis i vagina) har funnet sted. "Voldtekt" dekker altså flere ting.

2) Det du tenker på refereres til som "samleie", men det kan være voldtekt uten at det skjedde et samleie.

Med vennlig hilsen

Hei!

Okey, takk det viste jeg ikke.

Da håper jeg det var voldtekt uten samleie det er skrevet om.

Likevel ille, men jeg tenker på barnets fremtid og helsetilstand.

Så burde man presisert bedre, det er jo ille uansett men jeg husker reportsasjen fra Kongo og jeg blir syk av å tenke på den, bare få av de små barna overlevde overgrepene, de som gjorde det kunne feks ikke holde på urin og avføring og det sier noe om skadeomfanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...