Gå til innhold

Voldtekt av små barn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 803
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    262

  • XbellaX

    190

  • Andeby

    67

  • Madelenemie

    55

Mest aktive i denne tråden

Der tar du feil. Grunnen til at noen mennesker som bryr seg om barna likevel gjør sånt, er fordi de ikke tror det skader men er bra for barna. Hadde man satset mer på forebygging så hadde kanskje folk som tror dette latt være å gjøre det.

''Der tar du feil. Grunnen til at noen mennesker som bryr seg om barna likevel gjør sånt, er fordi de ikke tror det skader men er bra for barna. Hadde man satset mer på forebygging så hadde kanskje folk som tror dette latt være å gjøre det.''

So help me God! Det partiet som foreslår tvungent foreldrekurs får min stemme ved neste valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg helt enig i. Men hvem skal de kontakte for hjelp?

''Men hvem skal de kontakte for hjelp?''

Vil de ha hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Okey, sette at vi tenker feil, hvordan kan en middelaldrende i barnas øyne gammel person være noe annet enn motbydelig når de trenger seg på?

Hvordan er det mulig for pedofile og lure seg selv til å tro noe slikt, særlig etter alle skadene barn står frem med som er utsatt for dette, leser de ikke de samme avisene?

Hvorfor?

Fordi hvis de ikke overbeviser seg selv om at "ungen ønsker det" så har de ingen mental forklaringsmodell for hvorfor de gjør noe så grusomt.

Det de gjør er selvsagt akkurat like grusomt, og det bør de straffes lenge for. Både til skrekk og advarsel, som oppreisning til offeret, og selvsagt fordi samfunnet er tryggere når en overgriper sitter inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hmm, jeg tror det er mer hensiktsmessig å se på det som en forklaring. Det er derfor behandling er så viktig, for der kan de lære forskjell på rett og galt, empati osv.''

Lære forskjell på rett og galt, hjelper det? Hvis pedofili er medfødt, så har vel de pedofiles foreldre lært dem forskjellen på rett og galt og fanget opp at disse mangler empati?

Pedofili er ikke medfødt. Og pedofili er heller ingen personlighetsbeskrivelse. Det finnes alle slags mennesker blant disse, akkurat som andre legninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett bortforklaringen og bagatelliseringene før.

Det er nettopp fordi jeg er opptatt av fakta at jeg skriver det jeg skriver.

''Jeg har sett bortforklaringen og bagatelliseringene før.

Det er nettopp fordi jeg er opptatt av fakta at jeg skriver det jeg skriver.''

Look who's talking, men skal la være å dra inn andre saker her, selv om det er veldig fristende.

Hva mener du vil hjelpe de pedofile? Hvis det er riktig å bruke ressurser på å hjelpe dem da, jeg vet ikke. Sånn helt uten å kunne dokumentere noe, så kan det hende mange sitter med en del fordommer her også, dersom pedofili er medfødt på samme måte som homofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men hvem skal de kontakte for hjelp?''

Vil de ha hjelp?

Vel, det er venteliste på flere år hos IKST i Oslo. Det sier litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedofili er ikke medfødt. Og pedofili er heller ingen personlighetsbeskrivelse. Det finnes alle slags mennesker blant disse, akkurat som andre legninger.

''Pedofili er ikke medfødt. Og pedofili er heller ingen personlighetsbeskrivelse. Det finnes alle slags mennesker blant disse, akkurat som andre legninger.''

Jeg mente jeg så at du skrev at pedofili var medfødt, men da beklager jeg. Jeg vet ikke. Hvorfor kan de ikke kjøpe seg en oppblåsbar dukke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg helt enig i. Men hvem skal de kontakte for hjelp?

De kan starte med Thore Langfeldt, eller noen som jobber samme sted, hvis han er pensjonert.

Alle "organisasjoner for pedofile" som jeg har hørt om har vært opptatt av at sex med barn skal bli akseptert/lovlig. Jeg har aldri hørt om én som kjemper for bedre terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er derfor behandling er så viktig, for der kan de lære forskjell på rett og galt, empati osv.''

Det samme har de uskyldige barna som er ofre for overgrep behov for.

Ja, absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har sett bortforklaringen og bagatelliseringene før.

Det er nettopp fordi jeg er opptatt av fakta at jeg skriver det jeg skriver.''

Look who's talking, men skal la være å dra inn andre saker her, selv om det er veldig fristende.

Hva mener du vil hjelpe de pedofile? Hvis det er riktig å bruke ressurser på å hjelpe dem da, jeg vet ikke. Sånn helt uten å kunne dokumentere noe, så kan det hende mange sitter med en del fordommer her også, dersom pedofili er medfødt på samme måte som homofili.

Det eneste som muligvis kan hjelpe er behandling, og selv der er ikke prognosene gode.

Utover det er det jo deres plikt til ikke å forgripe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis de ikke klarer å tenke klarere enn det, så er de vandrende bomber, og bør vurderes innesperret.

Det kan man jo si om alle slags kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan starte med Thore Langfeldt, eller noen som jobber samme sted, hvis han er pensjonert.

Alle "organisasjoner for pedofile" som jeg har hørt om har vært opptatt av at sex med barn skal bli akseptert/lovlig. Jeg har aldri hørt om én som kjemper for bedre terapi.

Det finnes organisasjoner som jobber kun for bedre terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ja det er jeg enig i at man skal fordømme.

Det første du skrev om at jeg er inteligent skjønte jeg ikke...

Men vi er enig i selve saken.

''Det første du skrev om at jeg er inteligent skjønte jeg ikke...''

Jeg kjenner deg ikke i "real life", men har lest så mange av innleggene dine at jeg tror du er klok, smart og intelligent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man jo si om alle slags kriminelle.

''Det kan man jo si om alle slags kriminelle.''

Si meg en ting, forstår du ikke forskjellen? Barn blir offer dobbelt opp. De er helt forsvarsløse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man jo si om alle slags kriminelle.

Det er få, om noen annen kriminell handling, som er i nærheten av overgrep mot barn. Det er en helt annen kategori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt forklart: De tiltrekkes av barn, på samme måte som vanlige voksne mennesker tiltrekkes av voksne.

For å få tilfredstilt dette må de begå overgrep mot småbarn. Noen klarer selvsagt å ikke utføre overgrep, men man vet selvsagt ikke hvem på forhånd.

Med vennlig hilsen

Det er ikke så enkelt, fordi de fleste som forgriper seg på barn ikke er pedofile. De tiltrekkes av voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan starte med Thore Langfeldt, eller noen som jobber samme sted, hvis han er pensjonert.

Alle "organisasjoner for pedofile" som jeg har hørt om har vært opptatt av at sex med barn skal bli akseptert/lovlig. Jeg har aldri hørt om én som kjemper for bedre terapi.

''Alle "organisasjoner for pedofile" som jeg har hørt om har vært opptatt av at sex med barn skal bli akseptert/lovlig. Jeg har aldri hørt om én som kjemper for bedre terapi.''

Jeg tror jeg SPYR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt, fordi de fleste som forgriper seg på barn ikke er pedofile. De tiltrekkes av voksne.

''Det er ikke så enkelt, fordi de fleste som forgriper seg på barn ikke er pedofile. De tiltrekkes av voksne. – Andeby''

Løgn.

Du skriver jo at de sitter og overbevise seg selv om at det er "godt for barna", og det er ingen andre enn pedofile som kan tenke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...