Gå til innhold

Angrer kjøp hos frisør.


Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Jeg var hos frisøren i dag og kjøpte med en flaske hårspray som er bra. Hun anbefalte den og jeg klarte som vanlig ikke si nei!

Den kostet 289 for en liten flaske.

nå ser jeg på nettet at jeg kan bestille den samme flasken for 149 inkl frakt. Fillern!

Jeg har ikke åpnet flasken, kan jeg levere den tilbak og be henne trekke fra summen neste gang jeg skal klippe meg hos henne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382940-angrer-kj%C3%B8p-hos-fris%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angrefristloven regulerer omsetning av varer og tjenester utenfor fast utsalgssted, men hvis frisøren din er grei kan det hende du får levere den tilbake allikevel hvis den er forseglet eller du kan bevise at den er uåpnet/ubrukt.

Du har imidlertid ikke krav på det.

Jeg synes ikke du skal vente til neste frisørbesøk (med mindre du klipper deg to ganger i uka...), men stikke innom så snart som mulig.

''Jeg synes ikke du skal vente til neste frisørbesøk (med mindre du klipper deg to ganger i uka...), men stikke innom så snart som mulig.''

Jeg skulle også ta med det i mitt svar, men glemte det. :P

margerita1365380476

''Jeg synes ikke du skal vente til neste frisørbesøk (med mindre du klipper deg to ganger i uka...), men stikke innom så snart som mulig.''

Jeg skulle også ta med det i mitt svar, men glemte det. :P

er det smålig å gjøre dette?

Blir bare så irritert på meg selv som kjøper så fort. Jeg vet jo ting er billigere på nettet.

Hadde dere levert den tilbake?

Gjest Hos oss

Hvis du uansett skal forbi der i løpet av de neste dagene, så kan du jo ta den med og si at du angret deg, og spørre om du kan ha summen tilgode ved neste klipp.

Men du har ikke krav på det, og hvis den ikke er forseglet synes jeg ikke de skal ta den i mot heller, som kunde vil man jo gjerne være sikker på at produktet ikke er brukt når man kjøper det, og det kan man jo ikke være når en Anne har hatt produktet hjemme hos seg noen dager.

Kommer jo an på hvor godt du kjenner frisøren.

Hva hvis hun sier nei, blir det teit / har du ødelagt en god tone du har hos din faste frisør? Er det verdt risikoen, når det er snakk om 140 kroner?

Hvis du bare er misfornøyd med prisen, men ønsker håprsprayen, ville jeg antageligvis beholdt den du kjøpte, og satt en strek over de 140 kronene du kunne spart. Og så heller bestilt den på nett neste gang.

Annonse

er det smålig å gjøre dette?

Blir bare så irritert på meg selv som kjøper så fort. Jeg vet jo ting er billigere på nettet.

Hadde dere levert den tilbake?

''er det smålig å gjøre dette? Blir bare så irritert på meg selv som kjøper så fort. Jeg vet jo ting er billigere på nettet. Hadde dere levert den tilbake?''

Det er ikke smålig, og hvis du har dårlig råd kan du jo spørre frisøren om det er mulig å levere den tilbake fordi du angrer, og spørre om du kan få tilbake pengene/få tilgodelapp.

Jeg personlig hadde tatt konsekvensen selv/tatt det som en erfaring, og heller øvd meg på å si nei til slikt neste gang.

margerita1365380476

''er det smålig å gjøre dette? Blir bare så irritert på meg selv som kjøper så fort. Jeg vet jo ting er billigere på nettet. Hadde dere levert den tilbake?''

Det er ikke smålig, og hvis du har dårlig råd kan du jo spørre frisøren om det er mulig å levere den tilbake fordi du angrer, og spørre om du kan få tilbake pengene/få tilgodelapp.

Jeg personlig hadde tatt konsekvensen selv/tatt det som en erfaring, og heller øvd meg på å si nei til slikt neste gang.

Ja, jeg kommer nok ikke til å levere den tilbake. En blir bare så ergelig når slikt skjer.

Får prøve å si nei neste gang:)

Jeg hadde definitivt ikke gått tilbake for å spare et så lite beløp. For noen betyr kanskje et slikt beløp mer enn for andre, men ettersom du faktisk har kjøpt den dyrt før du fant ut at du kunne få tak i den billigere, er jeg rimelig sikker på at du ikke hører til i den kategorien. Noen erfaringer må man betale for.

''Får prøve å si nei neste gang:)''

Bare å si nei takk, det går helt fint! :)

Ofte har frisørene i sin "oppdragsbeskrivelse" at de skal tilby kunden passende hårprodukter når de skal betale for hårbehandlingen. Det gjør min faste frisør stadig. Flere ganger har jeg kjøpt gode produkter feks på tilbud tidligere og har et lager hjemme, det er jo ikke farlig å si at, "takk for tilbudet, men akkurat nå har jeg et lite shampo/balsam/hårspray lager hjemme".

Ofte har frisørene i sin "oppdragsbeskrivelse" at de skal tilby kunden passende hårprodukter når de skal betale for hårbehandlingen. Det gjør min faste frisør stadig. Flere ganger har jeg kjøpt gode produkter feks på tilbud tidligere og har et lager hjemme, det er jo ikke farlig å si at, "takk for tilbudet, men akkurat nå har jeg et lite shampo/balsam/hårspray lager hjemme".

Stemmer. Jeg sier nei når jeg ikke trenger, og det er ikke farlig. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...