Gå til innhold

strimlet svinekjøtt

Gjest litt lite penger og dårlig fantasi

Anbefalte innlegg

Gjest litt lite penger og dårlig fantasi

Etter at vi nå en stund har tæret på maten i fryseren begynner det nå å bli tomt. Tok et lite dypdykk ned der i dag og dukket opp med en pakke med strimlet svinekjøtt, som jeg ikke kan huske å ha kjøpt, og ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. Er det noen som har en eller annen super ide til hvordan vi kan bruke dette til lørdagskveldskos for 2 voksne og en ungdom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383030-strimlet-svinekj%C3%B8tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Vi hadde strimlet svinekjøtt i går. Hadde dårlig tid, så jeg tok en pakke med fryste grønnsaker. (det blir vel rimeligere også enn å kjøpe ferske, butikkene har egne merker også, i allefall Rimi).

Woket kjøttet med krydder, oppi grønnsaker, jeg oppi litt løk i tillegg. En pose woksaus og litt vann.

Hadde jeg hatt bedre tid hadde jeg kokt ris til, elelr hatt nudler oppi sausen. Laget mer saus, gjerne med utgangspunkt i en posesaus, ellers bare med vann, jevning og soyasaus f.eks, krydder.

Ellers kan du steke det med krydder, en saus til, har du poteter kan du råsteke dem i ovnen med litt olje og salt. Evnt noe grønnsaker til. Steke sopp og løk med strimlene så blir det mer ut av det.

Du kan krydre dem og ha på en pizza f.eks.

Eller i en gryterett, spansk gryte fra Toro er OK, eller bare lage en gryte selv om du liker å ha det fra bunnen av, spørs jo hva du har i skap og skuffer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...