Gå til innhold

Hvordan serverer man is i selskap?

Anbefalte innlegg

Vi skal ha konfirmasjon til helgen og desserten skal være bær og is. Men man kan vel ikke bare sende rundt isboksene, kan man? Må jeg ha det over i noe annet, og i såfall hva og hvordan? Vi er totalt 28 stk. Ellers er det varm mat ved bordet, så desserten blir altså sendt rundt bordet den også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383031-hvordan-serverer-man-is-i-selskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Modern77

Vi har hatt en pen iskake som vi har sendt rundt eller hatt på et buffetbord hvor gjestene forsynte seg, den stod der vel maks en halvtime før vi tok den inn igjen.

Alternativt kan du lage til porsjonene og servere enkeltvis, pynte ekstra fint i skålene med sånne oransje bær og mynteblad og en liten sjokoladedings og litt sjokoladesaus f.eks. eller jordbær......

Jeg hadde laget skåler på kjøkkenet. Er det varme bær? Varm skogsbærblanding er nydelig. Men det er jo godt med is og f,eks jordbær også.

Dersom du har plass i fryseren kunne du kanskje laget kuler på forhånd, slik at det går raskt å ha dem i skålene?

Annonse

Dropp isboks den dagen og kjøp iskake istedefor. Det er ikke konfirmasjon hver dag ;-)

Konfirmanten er ikke så glad i iskake, men han elsker vaniljeis og bær, så derfor vil vi servere det :-) Jeg har snakket med min mamma i dag, hun er litt mer erfaren og sier at hun dagen i forveien halvtiner isen, lager kuler og legger i en glassbolle, og så setter i fryseren igjen, så da har jeg løsningen :-) Lager 3 boller tenker jeg, så er jeg i mål :-)

Konfirmanten er ikke så glad i iskake, men han elsker vaniljeis og bær, så derfor vil vi servere det :-) Jeg har snakket med min mamma i dag, hun er litt mer erfaren og sier at hun dagen i forveien halvtiner isen, lager kuler og legger i en glassbolle, og så setter i fryseren igjen, så da har jeg løsningen :-) Lager 3 boller tenker jeg, så er jeg i mål :-)

Det var lurt :)

Skjønner, det aller viktigste er jo at hovedpersonen får en fin dag, så det var en god ide. Blir sikkert kjempegodt. Tillykke med dagen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...