Gå til innhold

Kunne du ønske du var voksen på 60-tallet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det var fint på 60-tallet, men generelt så har vi det bedre i dag enn den gangen.

Nei, det stemmer ikke. Foreldrene mine var helt vanlige folk, men de hadde en helt annen ro over seg, mye bedre råd og ikke var de så stressa som folk i dag heller. Mora mi jobbet, hadde vaskehjelp en gang i uka, det var læreren som lærte meg pensum på skolen og jeg tok trikken på alle de fritidsaktivitetene jeg gikk på. Mora mi hjalp bare til med leksene mine hvis jeg ikke forsto det ;)

Nei, det stemmer ikke. Foreldrene mine var helt vanlige folk, men de hadde en helt annen ro over seg, mye bedre råd og ikke var de så stressa som folk i dag heller. Mora mi jobbet, hadde vaskehjelp en gang i uka, det var læreren som lærte meg pensum på skolen og jeg tok trikken på alle de fritidsaktivitetene jeg gikk på. Mora mi hjalp bare til med leksene mine hvis jeg ikke forsto det ;)

Levestandarden er jo mye bedre i dag enn hva den var på 60-tallet. Men enig i at enkelte ting var bedre og roen som du sier var større, det er det ingen tvil om.

Jeg og min familie har iallefall mye bedre råd enn mine foreldre hadde når og mine søsken var små (altså på 60-tallet)

Ikke i det hele tatt. Da hadde jeg kanskje vært husmor. Grøss. Og og hvis jeg var i jobb ville jeg knapt fått permisjon når jeg fikk barn. Barnehageplasser var det ikke mange som fikk. Jeg er veldig glad for at det er nå jeg er voksen!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...