Gå til innhold

Enkel middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk og orker ikke å lage noen skikkelig middag for tiden. Det eneste jeg kommer på er pølser med potetstappe som er enkelt å lage, men jeg er lei av dette. Noen som har andre ideer?

Skrevet

Fersk laks. Kjøp sånn porsjonsform som bare er å hive i ovnen. Tar 10 minutter omtrent. Strø evt over sånn fiskekrydderblanding man kan kjøpe i krydderpose. Du kan evt putte inn en form med fryste grønnsaker sammen med den.

Ris eller potet til.

Skrevet

Jeg synes det aller enkleste er en hovedrett man kan varme opp i stekeovnen. Her er noen eksempler:

Kylling, del den og varm den i ovnen. Salatblanding og (hurtig)ris ved siden av.

Fiskekarbonader, kjøp dem ferdige og varm dem i ovnen eller microen. Putt dem i pitabrød og stapp salat rundt.

Kjøp ferdig salatblanding, kok litt pasta av en type du liker, gjerne etpar egg også (jeg legger eggene oppi samme kjelen). Bland det sammen, legg på tomatbiter og bland inn tunfisk fra boks (eller røkelaks).

Skrevet

Ferdigpizza, pai, posesuppe, pasta-et-eller-annet, kjøp en ferdig salat.

Skrevet

Ildfast form, potetstappe (hjemmelaget er best, orker du ikke det kan pose duge), pølser (ulike typer med mye kjøttinnhold), litt mais, litt andre grønnsaker du liker, litt ost - og voala! en litt annerledes rett som både er kjapp og smakfull.

Dette skal vi ha i dag, nemlig. Hehe.

Gjest den danske loff
Skrevet

Fyr opp en Grandis med Jolly Cola.

Skrevet

En boks makrell i tomatsaus.

Bør jeg varme den og servere poteter til ? :-)

Skrevet

Bør jeg varme den og servere poteter til ? :-)

Neida, kan spises rett fra boksen. Med en brødskive hvis du vil.

Skrevet

Neida, kan spises rett fra boksen. Med en brødskive hvis du vil.

Hm, da må jeg nok dra til butikken en tur først. Har ligget på sofaen i hele dag, så håret står rett opp. Vet ikke om jeg tørr å se meg i speilet...

Gjest Fjordland
Skrevet

Jeg ville kjøpt inn Fjordland-måltider i slike tilfelle, de har mange gode ferdige måltider.

(Bortsett fra i vår familie, der det er så mye matallergi at all mat må lages fra bunnen)

Skrevet

Hm, da må jeg nok dra til butikken en tur først. Har ligget på sofaen i hele dag, så håret står rett opp. Vet ikke om jeg tørr å se meg i speilet...

Ja, eller så kan du gjøre som meg og spise en pakke dent til middag. Rare ting skjer i magen.

Skrevet

Ildfast form, potetstappe (hjemmelaget er best, orker du ikke det kan pose duge), pølser (ulike typer med mye kjøttinnhold), litt mais, litt andre grønnsaker du liker, litt ost - og voala! en litt annerledes rett som både er kjapp og smakfull.

Dette skal vi ha i dag, nemlig. Hehe.

Takk!!! :)

Skrevet

Når jeg er kjempelat og ikke gidder å lage mat slenger jeg en pakke kjøpevårruller i ovnen, og så spiser vi dem med søt chilisus på.

Skrevet

Takk!!! :)

Bare hyggelig! (Ble knallgod her!) :-)

Skrevet

Bare hyggelig! (Ble knallgod her!) :-)

Har jo laget noe tilsvarende før, men hodet fungerer absolutt ikke når jeg er dårlig - så nå har jeg middagen klar for i morgen :D

Skrevet

Har jo laget noe tilsvarende før, men hodet fungerer absolutt ikke når jeg er dårlig - så nå har jeg middagen klar for i morgen :D

Du kan få en lettvindt en til om du vil? Skjønner at dette er rimelig håpløs situasjon, ja...!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...