Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

Egentlig driter jeg i hva folk har på seg, men når noen spør må man jo svare ærlig om hva man selv ville gjort. Jeg og min samboer ville aldri funnet på å ha på oss olabukse i en konfirmasjon. Jeg syns det er ganske respektløst. Man må ikke nødvendigvis ha dressbukse om man har en pen svart bukse,men ikke dongeri.

Jeg har til enkelte skrevet hva jeg selv ville hatt på meg, eller i det minste at jeg liker personlig å pynte med ved slike anledninger.

Jeg skriver også at jeg ved visse situasjoner har sagt at mann her i huset heller skal gå med dongeribukse, fremfor dressene han hadde da. Nå har han en dress som er fin i snittet og passer ham, så den holder et par år til, men om han vil gå med noe annet, er det opp til ham.

Når jeg leser første innlegg fra Laguna, så har ikke Lagunamann dressbukse, og kan få ei av mora, men som han ikke liker. Da mener jeg det er mye bedre med ei dongeribukse med flott snitt, enn noe halvt som man ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83

Jeg har til enkelte skrevet hva jeg selv ville hatt på meg, eller i det minste at jeg liker personlig å pynte med ved slike anledninger.

Jeg skriver også at jeg ved visse situasjoner har sagt at mann her i huset heller skal gå med dongeribukse, fremfor dressene han hadde da. Nå har han en dress som er fin i snittet og passer ham, så den holder et par år til, men om han vil gå med noe annet, er det opp til ham.

Når jeg leser første innlegg fra Laguna, så har ikke Lagunamann dressbukse, og kan få ei av mora, men som han ikke liker. Da mener jeg det er mye bedre med ei dongeribukse med flott snitt, enn noe halvt som man ikke liker.

Et voksent menneske kan ikke like alt her i livet. Noen ganger må man bare jenke seg litt. For eks for å respektere andre. I andre situasjoner igjen må kanskje andre jenke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et voksent menneske kan ikke like alt her i livet. Noen ganger må man bare jenke seg litt. For eks for å respektere andre. I andre situasjoner igjen må kanskje andre jenke seg.

I utgangspunktet burde aldri dette vært en diskusjon ei gang. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

I utgangspunktet burde aldri dette vært en diskusjon ei gang. :-)

Nei, for voksne folk burde vite hvordan man kler seg i slike tilstelninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe SJOKKERENDE i dag :)

Var en snartur innom eldstedatteren, og hun ville vise meg klærne som lille barnebarnet mitt skal ha på seg i konfirmajonen til vår yngste datter på søndag :) Hun dro frem -DEN, tøffe sorte dongeribuksa og hvit skjorte - hehehehehe, tenkte sånn på deg da! :) Han er 17 mnd da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde noe SJOKKERENDE i dag :)

Var en snartur innom eldstedatteren, og hun ville vise meg klærne som lille barnebarnet mitt skal ha på seg i konfirmajonen til vår yngste datter på søndag :) Hun dro frem -DEN, tøffe sorte dongeribuksa og hvit skjorte - hehehehehe, tenkte sånn på deg da! :) Han er 17 mnd da :)

:D

Han blir nok kjempefin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du reagerer på klærne til faren din i det hele tatt. Jeg har vært mye i Konserthuset helt fra jeg gikk på videregående, og har aldri pynta meg overhodet, men ser jo at de gamle damene gjør det ;) (Altså, jeg snakker om de som er så gamle at de har blått hår!)

Filhammonien i Oslo begynte med de årlige gratiskonsertene på Rådhusplassen i august, i tillegg til å ha noen små kammerkonserter, bl.a. på t-banestasjoner i sentrum noen ganger i året. En slik satsing på å få musikken ut til folket har vært med på å senke gjennomsnittsalderen på vanlige abonnementskonserter. (og det var på tide, for man følte veldig ofte at man satt i en myrullåker...). - og det er færre og færre som pynter seg.

Jeg har trua på å komme litt til livs den finkulturen som har vært litt for dominerende på slike steder. At folk ser at det er ok å komme dit i olabukse, mener jeg er med på å få dem til å komme og høre mer av den fantastiske musikken. Det er bra at musikken skal spilles for andre enn de besteborgerlige! Vi vil jo at så mange som mulig skal forstå hvor fabelaktig Mahler er!

Dette er jo noe som Filharmonien seriøst sliter med, og som de prøver å komme til livs (ifølge kommunikasjonsavdelingen der) - altså denne oppfatningen om at folk må pynte seg til trengsel og ha et visst dannelsesnivå for å få lov til å overvære en av konsertene deres.

Og ironisk nok er det sånn at mange av de som jobber der selv, mer enn gjerne går på konsert i jeans og hverdagsklær (altså, de som ikke spiller, vel å merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for voksne folk burde vite hvordan man kler seg i slike tilstelninger.

Eller så er det et tema som man ikke bør legge seg opp i. Alle har forskjellige grader for når de er pyntet. Dette er også noe som bør respekteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye bedre å ha et par kledelige svarte jeans på seg (med beskrevet pent tilbehør som på alle vis signaliserer at man ser på anledningen som høytidelig, og ikke bare har sjokket innom) enn å ha på et par dressbukser i ukledelig snitt.

Etter min mening er det en stor skivebom at det å kle seg 'akseptabelt' i forskjellige anledninger handler mer om hvilket tekstil klærne er laget av, enn om at de sitter pent, er tatt på pent og er passe i form og størrelse.

Jeg synes det er komisk at en mann i for korte penbukser med knær, der beltet er skeivt i forhold til buksesmekken, og skjorta er stappet oppi skeivt iforhold til både buksesmekk og belte igjen - at han er sosialt akseptert 'ritkig kledd' fordi han har riktige tekstiler på, mens en mann i stilige og passelige jeans og tilbehør ikke skal være gangbar gjest - fordi buksene er av feil stoff!!

At situasjonen er kinkig fordi svigermor vil spandere en kjip bukse på ham er..en annen sak, som jeg hopper elegant over. Jeg kan bare si ad hele buksesaken, at folk bruker ofte altfor mye energi på å lage problemer av utrolig uviktige ting, sett i den store sammenhengen.

:) Det er sånn jeg tenker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg. Dongeribukse er dessuten så mangt. Sort er helt annerledes enn blå. Ny er helt annerledes enn gammel. Utvasket er noe helt annet enn nesten ikke vasket. Osv. osv.

Jeg tror ikke jeg ville ha lagt merke til buksa hvis han hadde pen jakke, slips, skjorte og et pent belte. Men så er ikke jeg så veldig glad i "gubbestil" enten det er til hverdags eller til fest:-)

Ikke sant! :)

Nå snakker vi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nei, nei. Dongeri i konfirmasjon er svært upassende.

Greit at man vil kle seg i noe man føler seg komfortabel i, men det er da vel situasjonsbetinget? Hva jeg føler meg vel i på løpetur og i operaen er ganske forskjellig, for å si det sånn.

Man kler seg etter anledningen, rett og slett.

Og i en konfirmasjon pleier også den eldre garde å være godt representert. Både moren min og de gamle tantene ville ha falt døde om hvis en voksen mann kom i dongeri, uansett hvor pen den måtte være.

Og mannfolk er da så kjekke i dress!

For en stund siden skulle jeg kjøpe ny kjole til en stor fest. Jege prøvde en fin en, og ekspeditrisen sa at denne kunne jeg eventuelt bruke med tights under.

Men da jeg fortalte at anledningen var stor middag blant gallauniformerte, var hun snar med å trekke forslaget tilbake til fordel for en tynn og elegant strømpebukse.

Noen anledninger er mer konservative enn andre.

Og hvor skal vi ende hvis alle former for etikette og retningslinjer skal vike, og "jeg gjør som jeg vil "er det eneste som teller?

''Man kler seg etter anledningen, rett og slett''

Enig! Selv om jeg mener mannen til Laguna må få gjøre som han vil synes jeg at det skal være forskjell på hverdag og fest.

''Og mannfolk er da så kjekke i dress!''

Også enig. Det finnes ikke noe mer sexy klesplagg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Man kler seg etter anledningen, rett og slett''

Enig! Selv om jeg mener mannen til Laguna må få gjøre som han vil synes jeg at det skal være forskjell på hverdag og fest.

''Og mannfolk er da så kjekke i dress!''

Også enig. Det finnes ikke noe mer sexy klesplagg :-)

Diskuterer man fremdeles buksene til lagunamann? Jeg kunne heller tenkt meg å diskutere mannen uten bukse;-)

Denne tråden begynner å bli lang nok. For et uhyre den er blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diskuterer man fremdeles buksene til lagunamann? Jeg kunne heller tenkt meg å diskutere mannen uten bukse;-)

Denne tråden begynner å bli lang nok. For et uhyre den er blitt.

Og det har du sannelig bidratt til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo noe som Filharmonien seriøst sliter med, og som de prøver å komme til livs (ifølge kommunikasjonsavdelingen der) - altså denne oppfatningen om at folk må pynte seg til trengsel og ha et visst dannelsesnivå for å få lov til å overvære en av konsertene deres.

Og ironisk nok er det sånn at mange av de som jobber der selv, mer enn gjerne går på konsert i jeans og hverdagsklær (altså, de som ikke spiller, vel å merke).

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er det et tema som man ikke bør legge seg opp i. Alle har forskjellige grader for når de er pyntet. Dette er også noe som bør respekteres.

Det var da Laguna selv som startet denne tråden var det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da Laguna selv som startet denne tråden var det ikke?

Jo det var det, og som jeg skrev til henne i mitt første svar, så er det en diskusjon som aldri ville dukket opp her i hjemmet. Selv om jeg av og til klafer over svigermor.

Og en av grunnene til at den diskusjonen ikke ville dukket opp her, kommer nettopp av respekt for hverandre. Altså, selv om jeg og svigermor har våre uenigheter, respekterr vi begge hverandre såpass mye at vi ikke legger oss opp i hva den andre går med. På samme måte som svigermor ikke legger seg opp i hva mann har på seg.

Altså, man bør respektere vertene med å gjøre en innsatts og kle seg pent, samtidig som vertene, familien og andre gjester bør respektere dem som velger å ikke komme i dress. Det kan være mange grunner til at man ikke følger kleskoden "alle" her inne setter så høyt, og dermed respektere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...