Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346315044' post='4805438]

Kanskje han er mer standard? Sambo er svært høy, lang rygg og slank.

Så det blir ofte for vidt for han når det skal bli langt nok.

Heldigvis er det kommet mye skjorter i slim fit, men han kjøpte 4 skreddersydde skjorter også, pluss en ekstra litt røffere dressjakke.

Dressjakkene blir for korte i armer og vide i livet, og vi har vært i både dyre og rimelige butikker, buksene for vide og posete. Så vi tuller med at det var dress som var grunnen til Thailandstur. ;o)

Jeg er standard, så jeg kan bruke det meste og kjøpte derfor ikke noe hos skredderen.

Han er ganske lav og kraftig :) Så det kommer jo helt an på kroppsfasong ,hvordan dressene sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83

Jeg vil si motsatt, heller et kledelig antrekk, enn en billig dress med dårlig snitt eller den gamle dressen fra forrige årtusen.

Det koster ikke mange kronene for en noenlunde dressbukse/dressjakke om man kun har en fra 1990. Dongeri er hverdags, evt. bursdag, ikke dåp, konfirmasjon etc. Alle dressbukser er bedre enn dongeri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg målløs. For en arroganse du viser og for en snerpe du er. Du vil gjerne fremstå som frisinnet, men det er du så absolutt ikke.

Se å bli voksen!!!!!

Jeg syns innlegget hennes var VELDIG gjennomtenkt og voksent. Helt enig med laguna. Kjenner mange eldre som er reinspikka og forstokka idioter, -det var de da de var yngre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg kaller det jeansbukse.

''Jeg kaller det jeansbukse.''

Ja, kanskje det, jeg bruker ikke ordet jeans, men du er nok inne på det mest beskrivende ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

På den lokale bunaden her (ikke trønderbunaden) er det med enten en grusom rød nisselue med hvit skinnkant (!) eller en hatt som ser ut som hatten til kaninen i Alice i Eventyrland tror jeg! Ufattelig...

''På den lokale bunaden her (ikke trønderbunaden) er det med enten en grusom rød nisselue med hvit skinnkant (!) eller en hatt som ser ut som hatten til kaninen i Alice i Eventyrland tror jeg! Ufattelig...''

Oj.

Må vel være lov å droppe hodeplagg?

Vi har sånn teit skaut som skal på etter at en er gift, men nesten ingen bruker det lengre. Jeg er ikke gift, men om jeg gifter meg så ønsker jeg meg ikke så sterkt det skautet akkurat. ;o)

Jeg må fikse bunaden min, bare utsatt det, men nå må jeg få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Han er ganske lav og kraftig :) Så det kommer jo helt an på kroppsfasong ,hvordan dressene sitter :)

''Han er ganske lav og kraftig :) Så det kommer jo helt an på kroppsfasong ,hvordan dressene sitter :)''

Det gjør det.

Og sambo er rett og slett for lang i ryggen, skulle hatt mage, for det blir så vidt. ;o)

Nå syns jeg det er kommet litt mer å velge i da, slim fit f.eks, da er lengden der, men ikke vidden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346394466' post='4805883]

''På den lokale bunaden her (ikke trønderbunaden) er det med enten en grusom rød nisselue med hvit skinnkant (!) eller en hatt som ser ut som hatten til kaninen i Alice i Eventyrland tror jeg! Ufattelig...''

Oj.

Må vel være lov å droppe hodeplagg?

Vi har sånn teit skaut som skal på etter at en er gift, men nesten ingen bruker det lengre. Jeg er ikke gift, men om jeg gifter meg så ønsker jeg meg ikke så sterkt det skautet akkurat. ;o)

Jeg må fikse bunaden min, bare utsatt det, men nå må jeg få det gjort.

''Må vel være lov å droppe hodeplagg?''

Jeg vet ikke helt hvordan det er med mannsbunader og hodeplagg? Det er jo mange kvinner som ikke bruker hodeplagget.

''Vi har sånn teit skaut som skal på etter at en er gift, men nesten ingen bruker det lengre. Jeg er ikke gift, men om jeg gifter meg så ønsker jeg meg ikke så sterkt det skautet akkurat. ;o)''

Til trønderbunaden (som jeg har) er det både pikelue og koneskaut. Jeg ønsket meg det skautet en gang, men det er i grunnen like greit at jeg aldri fikk det. *hehe* Lua er søt, men den passer på ungjentene, ikke på en dame på over 40!

Noen bunader (eller er det bare en?) har et fint, flettet bånd som hodeplagg, det kunne jeg tenke meg å ha, men det hører ikke til bunaden min selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster ikke mange kronene for en noenlunde dressbukse/dressjakke om man kun har en fra 1990. Dongeri er hverdags, evt. bursdag, ikke dåp, konfirmasjon etc. Alle dressbukser er bedre enn dongeri.

Niks.....alle dress bukser er ikke bedre enn dongeri. Langt ifra. Skjemmes mer over stygge dresser enn velkledde mennesker som har gjort seg en flid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Må vel være lov å droppe hodeplagg?''

Jeg vet ikke helt hvordan det er med mannsbunader og hodeplagg? Det er jo mange kvinner som ikke bruker hodeplagget.

''Vi har sånn teit skaut som skal på etter at en er gift, men nesten ingen bruker det lengre. Jeg er ikke gift, men om jeg gifter meg så ønsker jeg meg ikke så sterkt det skautet akkurat. ;o)''

Til trønderbunaden (som jeg har) er det både pikelue og koneskaut. Jeg ønsket meg det skautet en gang, men det er i grunnen like greit at jeg aldri fikk det. *hehe* Lua er søt, men den passer på ungjentene, ikke på en dame på over 40!

Noen bunader (eller er det bare en?) har et fint, flettet bånd som hodeplagg, det kunne jeg tenke meg å ha, men det hører ikke til bunaden min selvfølgelig.

''Noen bunader (eller er det bare en?) har et fint, flettet bånd som hodeplagg, det kunne jeg tenke meg å ha, men det hører ikke til bunaden min selvfølgelig''

Venninna mi har sognebunad, hun har noe båndgreier på hodet, det er veldig fint.

Jeg har hardangerbunad og det er jo noe pikelue til den, men jeg har aldri sett noen over konfirmasjonsalder med den lua på.

Jeg må få fingeren ut å ordnet bunaden min. Jeg har ikke den bunaden som er der jeg konfirmerte meg, så den ble sydd litt feil, så den er rett og slett ikke fin på. Så jeg skal bytte overlivet, men det koster jo, så det blir en av de tingene jeg skal, men aldri får gjort. For stor til meg er den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en av dem som synes menn i dress er flott, særlig dem som sjelden gjør det. Godt med forandring.

Dongeri i selskaper kan sikkert være ok, men jeg klarer ikke å se at det å insistere på å gå som man vil er å vise at man er selvstendig. Å følge en viss tradisjon og "kutyme" viser gjerne at man har forståelse for situasjonen og har respekt for vertskapet. Å insistere på å gjøre som man vil, oppfatter jeg mer som trass.

Men i den aktuelle anledningen, kan jeg ikke se det store problemet siden far til konfirmanten velger samme antrekk. Men personlig.... vel, jeg hadde vel ikke reagert nevneverdig.

Det jeg hadde stusset over, var hvor usynkrone dere var, han i dongeri og du i bunad.Jeg hadde nok gått for et enklere antrekk selv da....

Men det blir sikkert en flott dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja jeg storkoser meg med idoteriet;-)

Laguna skrev i svar til meg at mann skulle i hvert fall ha olabukser etter at hun hadde lest bl.a. mine svar for han.

Hehe og jeg som ikke synes det gjør noe om han går i olabukse i konfirmasjon;-)

Også hadde du noe ganske urovekkende utalelser om "respekt for de eldre". Sånn midt opp i det hele ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også hadde du noe ganske urovekkende utalelser om "respekt for de eldre". Sånn midt opp i det hele ;)

Ja jeg synes du godt kan ha respekt for de eldre - din svigermor inkludert - uansett hva dere har på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En riktig artig tråd, men er litt som deg. Orker ikke finne frem i alle innlegg. :-) La merke til et par med din signatur, men har ikke lest alt. :-)

Men uansett. Alle er ikke like bra stilt. Ideelt sett burde kanskje noen på rundt 40 ha såpass god råd at de ikke trenger å bli påspandert verken klær, mat eller reiser. Men desverre... I det virkelige livet er ikke verden slik for alle. Og det trenger ikke komme av at de har gjort dårlige valg, er late eller ikke styr på ting og tang.

Jeg kjenner mange som har et flott liv, som kan kjøpe alt de har lyst på, og gjerne litt til. Men jeg kjenner også folk som må snu på krona hver måned, og må forkaste hobbyer, reiser eller spise knekkebrød og pasta. Alle like flotte på sin måte, og ikke noe unormale. :-)

Jeg har spandert bl.a. en bedre middag på en av de fineste restauranter på min venninne som var alenemor for tre barn da elste sønnen på 17 år tok livet av seg. Jeg gjorde det ikke fordi jeg så ned på henne, men jeg viste utmerket godt at dette var luksus som hun aldri kunne unne seg selv. Dette er bare et eksempel for å demonstrere at jeg er ikke så bastant som du vil ha det til i dine svar til meg. Jeg kan godt ta flere eksempler. Jeg er heller ikke uvant med å bli påspandert bl.a. hadde jeg en gammel venninne i USA som pleide å betale for meg både her og der selvom jeg protesterte. Jeg tror ikke jeg var noe verre eller bedre av den grunn. I begge tilfeller er det for å vise vennskap og vise at man setter pris på hverandre.

I mitt tilfelle er jeg ikke opptatt av olabukser i konfirmasjon, eller sølvtøy, damaskduker og stoffservietter. Jeg ville ikke bedt mine barn noe spesielt om å ikke ha på seg det ene eller det andre, men jeg ville bli oppriktig lei meg hvis min mor eller noen av hennes generasjon tok seg nær av hvordan jeg eller dem kler oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spandert bl.a. en bedre middag på en av de fineste restauranter på min venninne som var alenemor for tre barn da elste sønnen på 17 år tok livet av seg. Jeg gjorde det ikke fordi jeg så ned på henne, men jeg viste utmerket godt at dette var luksus som hun aldri kunne unne seg selv. Dette er bare et eksempel for å demonstrere at jeg er ikke så bastant som du vil ha det til i dine svar til meg. Jeg kan godt ta flere eksempler. Jeg er heller ikke uvant med å bli påspandert bl.a. hadde jeg en gammel venninne i USA som pleide å betale for meg både her og der selvom jeg protesterte. Jeg tror ikke jeg var noe verre eller bedre av den grunn. I begge tilfeller er det for å vise vennskap og vise at man setter pris på hverandre.

I mitt tilfelle er jeg ikke opptatt av olabukser i konfirmasjon, eller sølvtøy, damaskduker og stoffservietter. Jeg ville ikke bedt mine barn noe spesielt om å ikke ha på seg det ene eller det andre, men jeg ville bli oppriktig lei meg hvis min mor eller noen av hennes generasjon tok seg nær av hvordan jeg eller dem kler oss.

Jeg ville også strekt meg langt i forhold til å gjøre familie og venner fornøyde. Så om de blir lei seg fordi jeg velger å gå med et plagg, fremfor et annet, så ser jeg poenget ditt.

Men når jeg har sett en del av spørsmålene og trådene Laguna har hatt tidligere om sin svigermor, så skjønner jeg godt at de ikke ønsker å oppfylle svigermors ønske i dette tilfelle. Og på mange måter burde ikke et plagg gjøre noen lei seg.

Og hadde jeg levd opp litt mer til det jeg sier her selv, så kanskje jeg hadde vært litt mindre sliten og litt mindre agresiv i tråden. :-) For det koster mye å skulle gjøre alle til lags....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke helt det samme, nei, men jeg skjønner hva du mener. Jeg heller hadde ikke likt at folk var så respektløse at de kom i hverdagsklær og shabby i en konformasjon. Det er noe om at sier man ja til noe, så vet man jo at det gjelder visse kriterier for ting. Å si ja bør også innebære å akseptere disse.

Må bare nevne at jeg var på flott konsert med symfoniorkesteret i går på Kilden (det flotte store nye kulturhuset vårt) sammen med min far.

Jeg hadde (selvsagt) pyntet meg, gikk i kjole og hvite sandaler og litt pen jakke.

Min far kom i de vanlige utvaska blå dongeribuksene sine (samme som de han hadde i kirka under den konfirmasjonen) og de vanlige joggeskoene sine... Han hadde riktignok ei skjorte da, og ikke t-skjorte...

Jeg så noen få ungdommer i dongeri, men ingen over 30. Min far er 72...

Jeg synes det er litt flaut at han kler seg sånn - og jeg skjønner ikke at han ikke bryr seg. Men jeg synes jo det er kjempekoselig å gå på konsert sammen med ham, så jeg prøvde å ikke tenke på det... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne at jeg var på flott konsert med symfoniorkesteret i går på Kilden (det flotte store nye kulturhuset vårt) sammen med min far.

Jeg hadde (selvsagt) pyntet meg, gikk i kjole og hvite sandaler og litt pen jakke.

Min far kom i de vanlige utvaska blå dongeribuksene sine (samme som de han hadde i kirka under den konfirmasjonen) og de vanlige joggeskoene sine... Han hadde riktignok ei skjorte da, og ikke t-skjorte...

Jeg så noen få ungdommer i dongeri, men ingen over 30. Min far er 72...

Jeg synes det er litt flaut at han kler seg sånn - og jeg skjønner ikke at han ikke bryr seg. Men jeg synes jo det er kjempekoselig å gå på konsert sammen med ham, så jeg prøvde å ikke tenke på det... ;-)

Ei av de mann her i huset har delt kontorlandskap med akket seg veldig her om dagen. Hun er en dame med stor D og akket seg over at "ingen" kler seg fint lenger når de skal i Operaen. :-)

Ellers misunner jeg deg Kilden i nærmiljøet. Hadde tenkt meg på konsert der i vår, men måtte prioritere andre ting.

Men nå blir det utendørs opera her til uka. Donna Bacalao. :-) Gleder meg. :-) Men med tanke på været her oppe, blir nok kleskoden goretex. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også strekt meg langt i forhold til å gjøre familie og venner fornøyde. Så om de blir lei seg fordi jeg velger å gå med et plagg, fremfor et annet, så ser jeg poenget ditt.

Men når jeg har sett en del av spørsmålene og trådene Laguna har hatt tidligere om sin svigermor, så skjønner jeg godt at de ikke ønsker å oppfylle svigermors ønske i dette tilfelle. Og på mange måter burde ikke et plagg gjøre noen lei seg.

Og hadde jeg levd opp litt mer til det jeg sier her selv, så kanskje jeg hadde vært litt mindre sliten og litt mindre agresiv i tråden. :-) For det koster mye å skulle gjøre alle til lags....

Når jeg leser de trådene om laguna og svigermor så ser jeg et avhengighetsforhold som ingen kommer seg utav og de fleste trives i daglig, men så kommer slike episoder.

Jeg synes ikke mer synd på laguna eller lagunamann enn svigermor eller omvendt sånn generelt, men noen ganger når laguna freser i trådene sine så får jeg medlidenhet med svigermor;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei av de mann her i huset har delt kontorlandskap med akket seg veldig her om dagen. Hun er en dame med stor D og akket seg over at "ingen" kler seg fint lenger når de skal i Operaen. :-)

Ellers misunner jeg deg Kilden i nærmiljøet. Hadde tenkt meg på konsert der i vår, men måtte prioritere andre ting.

Men nå blir det utendørs opera her til uka. Donna Bacalao. :-) Gleder meg. :-) Men med tanke på været her oppe, blir nok kleskoden goretex. :-)

Utendørs opera høres flott ut!!!! Og gore-tex er sikkert ypperlig bekledning :-)

Men jeg er litt enig med den Dama. Da jeg var 10-11-12 år hadde pappa og jeg abonnement på Opera her i byen, og jeg husker godt at alle var veldig fint pynta da - lange flotte kjoler (det hadde jeg også) og pappa hadde dress (tror jeg da). De gangene vi var på "bare konsert", var ikek folk så mye pynta.

Nå er det annerleders - på godt og vondt. Jeg var pyntet slik jeg gjerne går i et selskap eller en finere middag - men ikke som til konfirmasjon eller bryllup. De aller fleste i går var pyntet som meg - sånn midt på treet eller mindre. Jeg la ikke merke til noen som var VELDIG mye pyntet.

Jeg synes det er litt synd. Gøy å kle seg fint når en hører

flott musikk i flotte lokaler. Men det er klart at det kanskje blir enklerer å komme der for utenforstående (som ikke har opplevd opera og konserter i finstasen) bare for å høre musikken da!

En annen ting med konserten i går var at gjennomsnittsalderen var veldig høy, sikkert 62 år! Og det er jo litt synd...

Ja - vi er heldige som har fått Kilden! Gleder meg til mange flotte konserter og forestillinger fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...