Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

En eller annen anerkjennelse søker du, men jeg ser at du gir etter når du møter motstand og det fryder jeg meg over.

Tøff i trynet er ikke nok.

Ikke rablende sinnsyk heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

Gjest Moderator

En eller annen anerkjennelse søker du, men jeg ser at du gir etter når du møter motstand og det fryder jeg meg over.

Tøff i trynet er ikke nok.

Vennligst stopp denne krangelen umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

''Jeg leste opp noen av innleggene for mann, og han hilser, og ber en del av dere, kanskje spesielt "fineline" og "mrs Doolitle" kysse seg i de voksne, og etter all sansynlighet, overvektige takt og tone -rævene deres!

verste han har lest, og nå skal han hvertfall gå i olabukser. Som passer hans, tilgjengjeld velformede stuss!''

Dette sier en del om dere to. Synes dere virker å være ganske umodne nå.

Hvorfor søkte du i det hele tatt råd i dette spørsmålet?

''Hvorfor søkte du i det hele tatt råd i dette spørsmålet?''

Fordi hun vil ha støtte for at svigermor er ei heks vel, men jo mer jeg leser jo mer sympati har jeg for svigermor;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst stopp denne krangelen umiddelbart.

Med glede, men jeg har hatt glede av også å ta imot trådstarter;-). Det kan ikke være riktig at noen brukere av dol kan si hva som helst uten å bli motsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvorfor søkte du i det hele tatt råd i dette spørsmålet?''

Fordi hun vil ha støtte for at svigermor er ei heks vel, men jo mer jeg leser jo mer sympati har jeg for svigermor;-)

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hvorfor søkte du i det hele tatt råd i dette spørsmålet?''

Fordi hun vil ha støtte for at svigermor er ei heks vel, men jo mer jeg leser jo mer sympati har jeg for svigermor;-)

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst stopp denne krangelen umiddelbart.

Helt straight for min del.

Men da vil jeg gjerne få stanset, eller hvis det ikke er mulig, slettet denne tråden, da videre snakk om meg og mine eventuelle motiver fortsatt er gående, og det synes jeg ikke noe om når jeg ikke får svare for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye bedre å ha et par kledelige svarte jeans på seg (med beskrevet pent tilbehør som på alle vis signaliserer at man ser på anledningen som høytidelig, og ikke bare har sjokket innom) enn å ha på et par dressbukser i ukledelig snitt.

Etter min mening er det en stor skivebom at det å kle seg 'akseptabelt' i forskjellige anledninger handler mer om hvilket tekstil klærne er laget av, enn om at de sitter pent, er tatt på pent og er passe i form og størrelse.

Jeg synes det er komisk at en mann i for korte penbukser med knær, der beltet er skeivt i forhold til buksesmekken, og skjorta er stappet oppi skeivt iforhold til både buksesmekk og belte igjen - at han er sosialt akseptert 'ritkig kledd' fordi han har riktige tekstiler på, mens en mann i stilige og passelige jeans og tilbehør ikke skal være gangbar gjest - fordi buksene er av feil stoff!!

At situasjonen er kinkig fordi svigermor vil spandere en kjip bukse på ham er..en annen sak, som jeg hopper elegant over. Jeg kan bare si ad hele buksesaken, at folk bruker ofte altfor mye energi på å lage problemer av utrolig uviktige ting, sett i den store sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Niks.....alle dress bukser er ikke bedre enn dongeri. Langt ifra. Skjemmes mer over stygge dresser enn velkledde mennesker som har gjort seg en flid.

Deg om det. De med samme mening som deg er hvertfall i klart mindretall her. Å pynte seg er skikken i slike tilstelninger , og olabukser er ikke å pynte seg. Jeg oppfatter Laguna som en trassig drittunge. Kan ikke skjønne at hun er rundt 40 år. Jeg må si jeg syns synd på svigermor som har en så barnslig sønn og svigerdatter. Ikke rart det blir intriger i familien deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det. De med samme mening som deg er hvertfall i klart mindretall her. Å pynte seg er skikken i slike tilstelninger , og olabukser er ikke å pynte seg. Jeg oppfatter Laguna som en trassig drittunge. Kan ikke skjønne at hun er rundt 40 år. Jeg må si jeg syns synd på svigermor som har en så barnslig sønn og svigerdatter. Ikke rart det blir intriger i familien deres.

Skjønner jeg er i mindretall her inne ja. Og det er helt greit.

Når jeg er ute blant folk, så ser jeg at min mening ikke er i så mindretall. Og nei, jeg vanker ikke bare i barnslige og fattige miljøer.

Og det jeg er mest stolt av oppe i det hele, er at jeg klarer å se forbi plaggene folk har på seg, og ser personen under....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye bedre å ha et par kledelige svarte jeans på seg (med beskrevet pent tilbehør som på alle vis signaliserer at man ser på anledningen som høytidelig, og ikke bare har sjokket innom) enn å ha på et par dressbukser i ukledelig snitt.

Etter min mening er det en stor skivebom at det å kle seg 'akseptabelt' i forskjellige anledninger handler mer om hvilket tekstil klærne er laget av, enn om at de sitter pent, er tatt på pent og er passe i form og størrelse.

Jeg synes det er komisk at en mann i for korte penbukser med knær, der beltet er skeivt i forhold til buksesmekken, og skjorta er stappet oppi skeivt iforhold til både buksesmekk og belte igjen - at han er sosialt akseptert 'ritkig kledd' fordi han har riktige tekstiler på, mens en mann i stilige og passelige jeans og tilbehør ikke skal være gangbar gjest - fordi buksene er av feil stoff!!

At situasjonen er kinkig fordi svigermor vil spandere en kjip bukse på ham er..en annen sak, som jeg hopper elegant over. Jeg kan bare si ad hele buksesaken, at folk bruker ofte altfor mye energi på å lage problemer av utrolig uviktige ting, sett i den store sammenhengen.

Du er klok. Kunne ikke sagt meg mer enig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Skjønner jeg er i mindretall her inne ja. Og det er helt greit.

Når jeg er ute blant folk, så ser jeg at min mening ikke er i så mindretall. Og nei, jeg vanker ikke bare i barnslige og fattige miljøer.

Og det jeg er mest stolt av oppe i det hele, er at jeg klarer å se forbi plaggene folk har på seg, og ser personen under....

Egentlig driter jeg i hva folk har på seg, men når noen spør må man jo svare ærlig om hva man selv ville gjort. Jeg og min samboer ville aldri funnet på å ha på oss olabukse i en konfirmasjon. Jeg syns det er ganske respektløst. Man må ikke nødvendigvis ha dressbukse om man har en pen svart bukse,men ikke dongeri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg skjønner ikke at du reagerer på klærne til faren din i det hele tatt.''

Det er vel fordi han skiller seg ut (det trenger jo ikke være negativt altså - men han kler seg sånn fordi han ikke gidder å finne frem finbuksa, ikek fordi han synes han er fin i dongeri, tror jeg) - og fordi han ALLTID går i den buksa (eller shorts da) - unntatt i konfirmasjoner og brylluper og 70 årsdager da ;-)

Jeg klarer vel ikke helt å forstå mangelen på behov for ikke å skille på dagene/situasjonene med måten en kler seg på - men det er jo forsåvidt mitt problem.

''Jeg har vært mye i Konserthuset helt fra jeg gikk på videregående, og har aldri pynta meg overhodet, men ser jo at de gamle damene gjør det ;) (Altså, jeg snakker om de som er så gamle at de har blått hår!)''

Det var merkelig nok ikke noen med blått hår i går (!) - tror kanksje at den moten er over nå :-D Men altså, jeg så også noen andre unge (=12år -25år) som var kledd i vanlig tøy (inkl dongeri) - men de var penere kledt enn min far forsåvidt.

''Filhammonien i Oslo begynte med de årlige gratiskonsertene på Rådhusplassen i august, i tillegg til å ha noen små kammerkonserter, bl.a. på t-banestasjoner i sentrum noen ganger i året. En slik satsing på å få musikken ut til folket har vært med på å senke gjennomsnittsalderen på vanlige abonnementskonserter. (og det var på tide, for man følte veldig ofte at man satt i en myrullåker...). - og det er færre og færre som pynter seg.''

Dette har jeg VELDIG sansen for!!!! De har gjort det samme her - få musikken ut til folket, og vis dem at klassisk musikk er så mye mer enn det de tror, og at "vanlige folk" også kan like det!

Assosiasjonen med myrullåker var forresten glitrende god!!!!

Det med pyntingen er selvfølgelige helt underordnet det å kunne nyte musikken - og jeg vil selvsagt ti ganger heller gå sammen med pappa i hverdagstøyet hans på konsert - enn ikke gå der smamen med ham!

''Jeg har trua på å komme litt til livs den finkulturen som har vært litt for dominerende på slike steder. At folk ser at det er ok å komme dit i olabukse, mener jeg er med på å få dem til å komme og høre mer av den fantastiske musikken. Det er bra at musikken skal spilles for andre enn de besteborgerlige! Vi vil jo at så mange som mulig skal forstå hvor fabelaktig Mahler er!''

Jeg sier litt Ja takk begge deler - hvis det går an da! Ja til å kunne bruke alle sanser når en skal på konsert (nyte et flott bygg, pynte seg for de som vil, kjenne at en føler seg vel, prate med andre før og etter - og så bare synke inn i den fantastiske musikken!) - og ja til å senke terskelen slik at alle føler seg velkommen og ja til at nye generasjoner og midtlivsgenerasjonen kan oppdage og evt gjenoppdage dette!

''Assosiasjonen med myrullåker var forresten glitrende god!!!!''

Hehehe, jeg lurer på om ikke det var Alana her inne som innførte den en gang. Det var den gangen hun og mannen var på julekonsert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Assosiasjonen med myrullåker var forresten glitrende god!!!!''

Hehehe, jeg lurer på om ikke det var Alana her inne som innførte den en gang. Det var den gangen hun og mannen var på julekonsert. ;)

:-D

Jeg så faktisk en slik åker igjen denne uken! Jeg overvar utslippet fra seniorkino med Kon-Tiki. Myrull så langt øyet kunne se ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye bedre å ha et par kledelige svarte jeans på seg (med beskrevet pent tilbehør som på alle vis signaliserer at man ser på anledningen som høytidelig, og ikke bare har sjokket innom) enn å ha på et par dressbukser i ukledelig snitt.

Etter min mening er det en stor skivebom at det å kle seg 'akseptabelt' i forskjellige anledninger handler mer om hvilket tekstil klærne er laget av, enn om at de sitter pent, er tatt på pent og er passe i form og størrelse.

Jeg synes det er komisk at en mann i for korte penbukser med knær, der beltet er skeivt i forhold til buksesmekken, og skjorta er stappet oppi skeivt iforhold til både buksesmekk og belte igjen - at han er sosialt akseptert 'ritkig kledd' fordi han har riktige tekstiler på, mens en mann i stilige og passelige jeans og tilbehør ikke skal være gangbar gjest - fordi buksene er av feil stoff!!

At situasjonen er kinkig fordi svigermor vil spandere en kjip bukse på ham er..en annen sak, som jeg hopper elegant over. Jeg kan bare si ad hele buksesaken, at folk bruker ofte altfor mye energi på å lage problemer av utrolig uviktige ting, sett i den store sammenhengen.

Veldig enig med deg. Dongeribukse er dessuten så mangt. Sort er helt annerledes enn blå. Ny er helt annerledes enn gammel. Utvasket er noe helt annet enn nesten ikke vasket. Osv. osv.

Jeg tror ikke jeg ville ha lagt merke til buksa hvis han hadde pen jakke, slips, skjorte og et pent belte. Men så er ikke jeg så veldig glad i "gubbestil" enten det er til hverdags eller til fest:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-D

Jeg så faktisk en slik åker igjen denne uken! Jeg overvar utslippet fra seniorkino med Kon-Tiki. Myrull så langt øyet kunne se ;-)

*Knegg*

(Jeg måtte søke opp den gamle tråden. Det var artig! *s*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Knegg*

(Jeg måtte søke opp den gamle tråden. Det var artig! *s*)

Nå måtte jo jeg lese hele tråden også... Men... 2005??? :-o

For øvrig savnet jeg "like-knappen" da jeg leste det. Hvordan pokker greide man seg uten den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jo jeg lese hele tråden også... Men... 2005??? :-o

For øvrig savnet jeg "like-knappen" da jeg leste det. Hvordan pokker greide man seg uten den?

Hihihi! Var lenge sida, ja! Datra mi var nesten 2 år da. Nå er hun en liten slamp på 8,5! Hvor blir tida av???

Men jeg er jo ikke noe eldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi! Var lenge sida, ja! Datra mi var nesten 2 år da. Nå er hun en liten slamp på 8,5! Hvor blir tida av???

Men jeg er jo ikke noe eldre!

Svetten piplet helt til jeg så at du ikke var blitt noe eldre. Phew ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...