Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

Utendørs opera høres flott ut!!!! Og gore-tex er sikkert ypperlig bekledning :-)

Men jeg er litt enig med den Dama. Da jeg var 10-11-12 år hadde pappa og jeg abonnement på Opera her i byen, og jeg husker godt at alle var veldig fint pynta da - lange flotte kjoler (det hadde jeg også) og pappa hadde dress (tror jeg da). De gangene vi var på "bare konsert", var ikek folk så mye pynta.

Nå er det annerleders - på godt og vondt. Jeg var pyntet slik jeg gjerne går i et selskap eller en finere middag - men ikke som til konfirmasjon eller bryllup. De aller fleste i går var pyntet som meg - sånn midt på treet eller mindre. Jeg la ikke merke til noen som var VELDIG mye pyntet.

Jeg synes det er litt synd. Gøy å kle seg fint når en hører

flott musikk i flotte lokaler. Men det er klart at det kanskje blir enklerer å komme der for utenforstående (som ikke har opplevd opera og konserter i finstasen) bare for å høre musikken da!

En annen ting med konserten i går var at gjennomsnittsalderen var veldig høy, sikkert 62 år! Og det er jo litt synd...

Ja - vi er heldige som har fått Kilden! Gleder meg til mange flotte konserter og forestillinger fremover!

På mange måter er jeg glad for at tidene forandrer seg litt.

For selv om jeg personlig godt kunne tenke meg å pynte meg mer i slike sammenhenger, så er det bra at "alle" nå har tilgang til konsertene. At klærne ikke skal være et hinder for at de går på konsertene.

Det med alder er jo en annen ting som er litt synd. Og desverre ser man det på mange arenaer, at gjennomsnittsalderen går opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

Jeg leste opp noen av innleggene for mann, og han hilser, og ber en del av dere, kanskje spesielt "fineline" og "mrs Doolitle" kysse seg i de voksne, og etter all sansynlighet, overvektige takt og tone -rævene deres!

verste han har lest, og nå skal han hvertfall gå i olabukser. Som passer hans, tilgjengjeld velformede stuss!

*lol*

Lurer på hvor mange som ber oss "vokse opp nå", men vi ler oss faktisk halvt ihjel av dere nå, det skal dere ha!

''Jeg leste opp noen av innleggene for mann, og han hilser, og ber en del av dere, kanskje spesielt "fineline" og "mrs Doolitle" kysse seg i de voksne, og etter all sansynlighet, overvektige takt og tone -rævene deres!

''

Innimellom synes du synker til et lavmål du ikke kan være bekjent av. Du ofte har ofte både interessante og reflekterte synspunkter, men jeg synes også du har en utpreget umoden og aggressiv måte å møte motbør på. Det er relativt kjipt å bli utsatt for dine reaksjoner dersom man sier deg i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne at jeg var på flott konsert med symfoniorkesteret i går på Kilden (det flotte store nye kulturhuset vårt) sammen med min far.

Jeg hadde (selvsagt) pyntet meg, gikk i kjole og hvite sandaler og litt pen jakke.

Min far kom i de vanlige utvaska blå dongeribuksene sine (samme som de han hadde i kirka under den konfirmasjonen) og de vanlige joggeskoene sine... Han hadde riktignok ei skjorte da, og ikke t-skjorte...

Jeg så noen få ungdommer i dongeri, men ingen over 30. Min far er 72...

Jeg synes det er litt flaut at han kler seg sånn - og jeg skjønner ikke at han ikke bryr seg. Men jeg synes jo det er kjempekoselig å gå på konsert sammen med ham, så jeg prøvde å ikke tenke på det... ;-)

Jeg skjønner ikke at du reagerer på klærne til faren din i det hele tatt. Jeg har vært mye i Konserthuset helt fra jeg gikk på videregående, og har aldri pynta meg overhodet, men ser jo at de gamle damene gjør det ;) (Altså, jeg snakker om de som er så gamle at de har blått hår!)

Filhammonien i Oslo begynte med de årlige gratiskonsertene på Rådhusplassen i august, i tillegg til å ha noen små kammerkonserter, bl.a. på t-banestasjoner i sentrum noen ganger i året. En slik satsing på å få musikken ut til folket har vært med på å senke gjennomsnittsalderen på vanlige abonnementskonserter. (og det var på tide, for man følte veldig ofte at man satt i en myrullåker...). - og det er færre og færre som pynter seg.

Jeg har trua på å komme litt til livs den finkulturen som har vært litt for dominerende på slike steder. At folk ser at det er ok å komme dit i olabukse, mener jeg er med på å få dem til å komme og høre mer av den fantastiske musikken. Det er bra at musikken skal spilles for andre enn de besteborgerlige! Vi vil jo at så mange som mulig skal forstå hvor fabelaktig Mahler er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du reagerer på klærne til faren din i det hele tatt. Jeg har vært mye i Konserthuset helt fra jeg gikk på videregående, og har aldri pynta meg overhodet, men ser jo at de gamle damene gjør det ;) (Altså, jeg snakker om de som er så gamle at de har blått hår!)

Filhammonien i Oslo begynte med de årlige gratiskonsertene på Rådhusplassen i august, i tillegg til å ha noen små kammerkonserter, bl.a. på t-banestasjoner i sentrum noen ganger i året. En slik satsing på å få musikken ut til folket har vært med på å senke gjennomsnittsalderen på vanlige abonnementskonserter. (og det var på tide, for man følte veldig ofte at man satt i en myrullåker...). - og det er færre og færre som pynter seg.

Jeg har trua på å komme litt til livs den finkulturen som har vært litt for dominerende på slike steder. At folk ser at det er ok å komme dit i olabukse, mener jeg er med på å få dem til å komme og høre mer av den fantastiske musikken. Det er bra at musikken skal spilles for andre enn de besteborgerlige! Vi vil jo at så mange som mulig skal forstå hvor fabelaktig Mahler er!

''Jeg skjønner ikke at du reagerer på klærne til faren din i det hele tatt.''

Det er vel fordi han skiller seg ut (det trenger jo ikke være negativt altså - men han kler seg sånn fordi han ikke gidder å finne frem finbuksa, ikek fordi han synes han er fin i dongeri, tror jeg) - og fordi han ALLTID går i den buksa (eller shorts da) - unntatt i konfirmasjoner og brylluper og 70 årsdager da ;-)

Jeg klarer vel ikke helt å forstå mangelen på behov for ikke å skille på dagene/situasjonene med måten en kler seg på - men det er jo forsåvidt mitt problem.

''Jeg har vært mye i Konserthuset helt fra jeg gikk på videregående, og har aldri pynta meg overhodet, men ser jo at de gamle damene gjør det ;) (Altså, jeg snakker om de som er så gamle at de har blått hår!)''

Det var merkelig nok ikke noen med blått hår i går (!) - tror kanksje at den moten er over nå :-D Men altså, jeg så også noen andre unge (=12år -25år) som var kledd i vanlig tøy (inkl dongeri) - men de var penere kledt enn min far forsåvidt.

''Filhammonien i Oslo begynte med de årlige gratiskonsertene på Rådhusplassen i august, i tillegg til å ha noen små kammerkonserter, bl.a. på t-banestasjoner i sentrum noen ganger i året. En slik satsing på å få musikken ut til folket har vært med på å senke gjennomsnittsalderen på vanlige abonnementskonserter. (og det var på tide, for man følte veldig ofte at man satt i en myrullåker...). - og det er færre og færre som pynter seg.''

Dette har jeg VELDIG sansen for!!!! De har gjort det samme her - få musikken ut til folket, og vis dem at klassisk musikk er så mye mer enn det de tror, og at "vanlige folk" også kan like det!

Assosiasjonen med myrullåker var forresten glitrende god!!!!

Det med pyntingen er selvfølgelige helt underordnet det å kunne nyte musikken - og jeg vil selvsagt ti ganger heller gå sammen med pappa i hverdagstøyet hans på konsert - enn ikke gå der smamen med ham!

''Jeg har trua på å komme litt til livs den finkulturen som har vært litt for dominerende på slike steder. At folk ser at det er ok å komme dit i olabukse, mener jeg er med på å få dem til å komme og høre mer av den fantastiske musikken. Det er bra at musikken skal spilles for andre enn de besteborgerlige! Vi vil jo at så mange som mulig skal forstå hvor fabelaktig Mahler er!''

Jeg sier litt Ja takk begge deler - hvis det går an da! Ja til å kunne bruke alle sanser når en skal på konsert (nyte et flott bygg, pynte seg for de som vil, kjenne at en føler seg vel, prate med andre før og etter - og så bare synke inn i den fantastiske musikken!) - og ja til å senke terskelen slik at alle føler seg velkommen og ja til at nye generasjoner og midtlivsgenerasjonen kan oppdage og evt gjenoppdage dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg leste opp noen av innleggene for mann, og han hilser, og ber en del av dere, kanskje spesielt "fineline" og "mrs Doolitle" kysse seg i de voksne, og etter all sansynlighet, overvektige takt og tone -rævene deres!

verste han har lest, og nå skal han hvertfall gå i olabukser. Som passer hans, tilgjengjeld velformede stuss!

*lol*

Lurer på hvor mange som ber oss "vokse opp nå", men vi ler oss faktisk halvt ihjel av dere nå, det skal dere ha!

''Jeg leste opp noen av innleggene for mann, og han hilser, og ber en del av dere, kanskje spesielt "fineline" og "mrs Doolitle" kysse seg i de voksne, og etter all sansynlighet, overvektige takt og tone -rævene deres!

verste han har lest, og nå skal han hvertfall gå i olabukser. Som passer hans, tilgjengjeld velformede stuss!''

Dette sier en del om dere to. Synes dere virker å være ganske umodne nå.

Hvorfor søkte du i det hele tatt råd i dette spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg leste opp noen av innleggene for mann, og han hilser, og ber en del av dere, kanskje spesielt "fineline" og "mrs Doolitle" kysse seg i de voksne, og etter all sansynlighet, overvektige takt og tone -rævene deres!

verste han har lest, og nå skal han hvertfall gå i olabukser. Som passer hans, tilgjengjeld velformede stuss!

*lol*

Lurer på hvor mange som ber oss "vokse opp nå", men vi ler oss faktisk halvt ihjel av dere nå, det skal dere ha!

''Jeg leste opp noen av innleggene for mann, og han hilser, og ber en del av dere, kanskje spesielt "fineline" og "mrs Doolitle" kysse seg i de voksne, og etter all sansynlighet, overvektige takt og tone -rævene deres!

verste han har lest, og nå skal han hvertfall gå i olabukser. Som passer hans, tilgjengjeld velformede stuss!''

Dette sier en del om dere to. Synes dere virker å være ganske umodne nå.

Hvorfor søkte du i det hele tatt råd i dette spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Jeg leste opp noen av innleggene for mann, og han hilser, og ber en del av dere, kanskje spesielt "fineline" og "mrs Doolitle" kysse seg i de voksne, og etter all sansynlighet, overvektige takt og tone -rævene deres!

verste han har lest, og nå skal han hvertfall gå i olabukser. Som passer hans, tilgjengjeld velformede stuss!

*lol*

Lurer på hvor mange som ber oss "vokse opp nå", men vi ler oss faktisk halvt ihjel av dere nå, det skal dere ha!

''Lurer på hvor mange som ber oss "vokse opp nå", men vi ler oss faktisk halvt ihjel av dere nå, det skal dere ha!''

Tenker det er gjensidig blant mange her også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg leste opp noen av innleggene for mann, og han hilser, og ber en del av dere, kanskje spesielt "fineline" og "mrs Doolitle" kysse seg i de voksne, og etter all sansynlighet, overvektige takt og tone -rævene deres!

''

Innimellom synes du synker til et lavmål du ikke kan være bekjent av. Du ofte har ofte både interessante og reflekterte synspunkter, men jeg synes også du har en utpreget umoden og aggressiv måte å møte motbør på. Det er relativt kjipt å bli utsatt for dine reaksjoner dersom man sier deg i mot.

Og det mener du jeg er alene om? ;p

Er ikke så voldsomt interessert i å være "voksen" og "moden" på den doldefinerte måten, som sagt.

Det virker faktisk mindre og mindre forlokkende.

Herreminhatt, les tråden da menneske. jeg blir tillagt en rekke egenskaper (uoppfinnsomt og uinteligent nok går de fleste på at jeg har antatt lav alder..;)) og jeg svarer stort sett med humor.

De to nevnte i "lavmåls-innlegget" mitt hadde mere en defintivt lagt seg rede for motsvar. Forøvrig sitat fra min mann..:) (innlegget altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det mener du jeg er alene om? ;p

Er ikke så voldsomt interessert i å være "voksen" og "moden" på den doldefinerte måten, som sagt.

Det virker faktisk mindre og mindre forlokkende.

Herreminhatt, les tråden da menneske. jeg blir tillagt en rekke egenskaper (uoppfinnsomt og uinteligent nok går de fleste på at jeg har antatt lav alder..;)) og jeg svarer stort sett med humor.

De to nevnte i "lavmåls-innlegget" mitt hadde mere en defintivt lagt seg rede for motsvar. Forøvrig sitat fra min mann..:) (innlegget altså)

Jeg synes det er rart at du synes sitatet fra din mann er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at du synes sitatet fra din mann er ok.

Jeg synes til og med det var svært morsomt! :D

Så jeg "gror nok aldri opp", jeg er fjorten, umoden, og svært, svært lite voksen. Akkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det mener du jeg er alene om? ;p

Er ikke så voldsomt interessert i å være "voksen" og "moden" på den doldefinerte måten, som sagt.

Det virker faktisk mindre og mindre forlokkende.

Herreminhatt, les tråden da menneske. jeg blir tillagt en rekke egenskaper (uoppfinnsomt og uinteligent nok går de fleste på at jeg har antatt lav alder..;)) og jeg svarer stort sett med humor.

De to nevnte i "lavmåls-innlegget" mitt hadde mere en defintivt lagt seg rede for motsvar. Forøvrig sitat fra min mann..:) (innlegget altså)

Humoren din er egendefinert. Du og din mann virker umodne og egoistiske når man leser tråden. Jeg begynner å synes synd på din svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes til og med det var svært morsomt! :D

Så jeg "gror nok aldri opp", jeg er fjorten, umoden, og svært, svært lite voksen. Akkja.

Og skryter til og med av det. Du er umoden og mangler totalt respekt for andre mennesker, din svigermor inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humoren din er egendefinert. Du og din mann virker umodne og egoistiske når man leser tråden. Jeg begynner å synes synd på din svigermor.

Jammen så gjør nå det da for pokker! vil du ha telefonnummeret hennes!? Dere hadde sikkert kommet utmerket overens, og er omtrent like masete! ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og skryter til og med av det. Du er umoden og mangler totalt respekt for andre mennesker, din svigermor inkludert.

Det har du gjentatt noen ganger nå, Jeg kan sikkert sette dere i kontakt med hverandre. Dere kunne funnet tonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen så gjør nå det da for pokker! vil du ha telefonnummeret hennes!? Dere hadde sikkert kommet utmerket overens, og er omtrent like masete! ;p

Ja takk gjerne. Jeg hadde likt å høre hennes side av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du gjentatt noen ganger nå, Jeg kan sikkert sette dere i kontakt med hverandre. Dere kunne funnet tonen :)

Det er ganske gode sjanser for at jeg hadde funnet tonen med henne siden jeg har lang erfaring av å omgås mennesker og har lett for å komme i kontakt. Jeg velger å overse din ironi om at vi er like håpløse begge to. Husk at hun er den første kvinnen i din manns liv og den eneste som har en helt og uforbeholden kjærlighet til han. Hun fortjener din og hans respekt uavhengig av olabukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk gjerne. Jeg hadde likt å høre hennes side av saken.

Du er sannelig i overkant interessert i dette, synes jeg :) Hva med ei god bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sannelig i overkant interessert i dette, synes jeg :) Hva med ei god bok?

Så mye tid som du har brukt i det siste på desperat å prøve og leve opp til tidligere tider på dol hvor du hadde mye høyere status enn nå så burde du helt seriøst vurdere en god bok fremfor dette sprøytet.

Det er rett og slett flere og flere som har sluttet å synes synd på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye tid som du har brukt i det siste på desperat å prøve og leve opp til tidligere tider på dol hvor du hadde mye høyere status enn nå så burde du helt seriøst vurdere en god bok fremfor dette sprøytet.

Det er rett og slett flere og flere som har sluttet å synes synd på deg.

:D

Er du seriøs!? :D

Har jeg en dalende stjerne!? Uffda, det var jo forferdelige nyheter, jeg burde øyeblikkelig skjerpe meg og "bli voksen", så jeg kan få igjen denne statusen min (som jeg forøvrig nok må innrømme at jeg har lagt langt mindre merke til en deg..;))..Det blir så tungt for meg å leve uten din og enkelte andres annerkjennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Er du seriøs!? :D

Har jeg en dalende stjerne!? Uffda, det var jo forferdelige nyheter, jeg burde øyeblikkelig skjerpe meg og "bli voksen", så jeg kan få igjen denne statusen min (som jeg forøvrig nok må innrømme at jeg har lagt langt mindre merke til en deg..;))..Det blir så tungt for meg å leve uten din og enkelte andres annerkjennelse.

En eller annen anerkjennelse søker du, men jeg ser at du gir etter når du møter motstand og det fryder jeg meg over.

Tøff i trynet er ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...