Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346318484' post='4805480]

Enig!

Men sambo er ikke så glad i vest, døllingen. *snurt* Han kunne fått det også når han fikk skreddersydd dress.

Når vi er i diverse selskap o.l så ser jeg at mange har knalltøffe vester.

''Men sambo er ikke så glad i vest, døllingen. *snurt*''

Jeg er sannelig ikke sikker på om det er vest til dressen til kjæresten? Kan ikke huske jeg har sett ham med den på i alle fall... Vest er sååååå stilig! For ikke å snakke om bunad på menn! *dån* Synd at den bunaden kjæresten nok ville hatt har så teit hodeplagg. *hehe* Han burde hatt en bunad med tilhørende caps. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)

Akkurat.

Jeg jobber i en bedrift og går ofte i vernesko og arbeidsklær. I tillegg har jeg motorsykkelen hvor jeg hiver på meg skinn eller goretex klær. Så når jeg endelig kan ta på meg vanlige sivile klær, så er det aldri snakk om kosedresser eller grilldresser. Liker å kle meg pent. Og for min egen del er det viktig for meg å føle meg kvinnelig, i og med at så mye av tiden min kler jeg meg i unisexklær og ferdes mest i mannsdominerte miljøer.

Ser man på den ene søstra mi, så trives hun best i grønt. Så når hun kommer i dongeri og ei fin skjorte eller fin genser, ja så er hun pyntet. Og hun har gjort en stor innsats. Å kaste en kjole på henne, ville være direkte slemt.

Og når man i tillegg skal tenke økonomi, så ser jeg hvor vanskelig det kan bli. Jeg har selv i perioden som alenemor takket nei til et par innbydelser, nettopp fordi jeg ikke hadde penger til å kjøpe klærne som kom inn under kleskoden.

Vi er forskjellige.

Økonomi spiller en stor rolle. Jeg stiller kleskapet mitt åpent til ei god venninne, der er ikke penklær rom til i budsjettet. Allikevel er hun en annen type enn meg og velger ikke de mest pynta klærene mine, og helt ærlig så kler de ikke personligheten hennes heller.

Sånn på siden, det er så kjekt å kunne gi bort klær, låne osv, ikke bare kjøpe nytt. Kroppstørrelsen min går opp og ned i takt med formen min, så jeg rullerer mye klær.

Og det er stas når mi gamle kåpe som jeg er veldig lei, får nytt liv hos ei venninne som trengte ny kåpe og syns den er fin. Vel, det var enda mer på siden, jaja. :o)

Nå har jeg ikledd meg joggebukse og skal på tur med hunden, det må da være rett mtp på kleskode? ;o) Det er en litt dyr joggebukse da, men kjøpt på salg, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346320753' post='4805490]

Vi er forskjellige.

Økonomi spiller en stor rolle. Jeg stiller kleskapet mitt åpent til ei god venninne, der er ikke penklær rom til i budsjettet. Allikevel er hun en annen type enn meg og velger ikke de mest pynta klærene mine, og helt ærlig så kler de ikke personligheten hennes heller.

Sånn på siden, det er så kjekt å kunne gi bort klær, låne osv, ikke bare kjøpe nytt. Kroppstørrelsen min går opp og ned i takt med formen min, så jeg rullerer mye klær.

Og det er stas når mi gamle kåpe som jeg er veldig lei, får nytt liv hos ei venninne som trengte ny kåpe og syns den er fin. Vel, det var enda mer på siden, jaja. :o)

Nå har jeg ikledd meg joggebukse og skal på tur med hunden, det må da være rett mtp på kleskode? ;o) Det er en litt dyr joggebukse da, men kjøpt på salg, he he.

''Nå har jeg ikledd meg joggebukse og skal på tur med hunden, det må da være rett mtp på kleskode? ;o) Det er en litt dyr joggebukse da, men kjøpt på salg, he he.''

Vi går ikke i joggebukse hjemme, men på hytta kommer den fort på når vi skal være innendørs ja. :o) Veldig behagelig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346320753' post='4805490]

Vi er forskjellige.

Økonomi spiller en stor rolle. Jeg stiller kleskapet mitt åpent til ei god venninne, der er ikke penklær rom til i budsjettet. Allikevel er hun en annen type enn meg og velger ikke de mest pynta klærene mine, og helt ærlig så kler de ikke personligheten hennes heller.

Sånn på siden, det er så kjekt å kunne gi bort klær, låne osv, ikke bare kjøpe nytt. Kroppstørrelsen min går opp og ned i takt med formen min, så jeg rullerer mye klær.

Og det er stas når mi gamle kåpe som jeg er veldig lei, får nytt liv hos ei venninne som trengte ny kåpe og syns den er fin. Vel, det var enda mer på siden, jaja. :o)

Nå har jeg ikledd meg joggebukse og skal på tur med hunden, det må da være rett mtp på kleskode? ;o) Det er en litt dyr joggebukse da, men kjøpt på salg, he he.

Jepp, vi er alle forskjellige, og det bør respekteres. Og i visse sammenhenger bør denne respekten komme forann kleskodene.

Når jeg snakker om søstra mi, hadde hun en periode hvor hun prøvde litt mer og hadde litt hjelp til å prøve mer. Så i komfirmasjonen til mellomste jenta her i huset, møtte hun opp i ei stilig bukse med tunika over. Bitte litt sminke og stelt på håret. Satt å så på bildene nå i helga da jeg lette etter et bilde å forstørre. Jo, søstra mi så stilig ut, eller kroppen og klærne var bra, men ikke sikker på om det stod til fjes og personlighet.

Joggebukse og lufting av hund.... Jo, det burde passe kleskoden helt perfekt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men sambo er ikke så glad i vest, døllingen. *snurt*''

Jeg er sannelig ikke sikker på om det er vest til dressen til kjæresten? Kan ikke huske jeg har sett ham med den på i alle fall... Vest er sååååå stilig! For ikke å snakke om bunad på menn! *dån* Synd at den bunaden kjæresten nok ville hatt har så teit hodeplagg. *hehe* Han burde hatt en bunad med tilhørende caps. ;o)

'' Vest er sååååå stilig! For ikke å snakke om bunad på menn! *dån* ''

Så enig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% og fullstendig enig med din svigermor. Man går IKKE i konfirmasjon i olabukse (ikke engang svart). Og når hun da i tillegg tilbyr seg å kjøpe en fordi dere ikke har råd selv, blir det for dumt å rakke ned på Dressmann som noe dårlig alternativ.

Man vil da vel ikke automatisk ha ting en ikke vil ha, fordi man kan få det gratis?!

Altså, om jeg fikk tilbud om en sofa jeg synes er jævlig stygg så MÅ jeg ikke ta i mot den, selv om jeg ikke er Skrue Mc Duck?!

Skulle jeg være nødt om noen tilbød meg å kjøpe en kjole til meg som jeg synes ikke så ut i måneskinn, eller skulle jeg brukt en av de jeg har som jeg synes er fine?

Tanken er jo bra, og jeg takker selvsagt pent for omtanken, om noen tilbyr å spandere et eller annet på meg, men jeg takker jo pent nei takk om jeg ikke vil ha det.

En har da vel for pokker lov til å ha sin smak, selv om en ikke har penger..Ærlig talt..:D

Respektløst mot giver å ta imot saker og ting en ikke vil ha!

Og, jeg er enig med mannen min i at dressmannbukser ofte ser billige ut på den dårlige måten, sitter ulekkert og er generellt ganske stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

''Nå har jeg ikledd meg joggebukse og skal på tur med hunden, det må da være rett mtp på kleskode? ;o) Det er en litt dyr joggebukse da, men kjøpt på salg, he he.''

Vi går ikke i joggebukse hjemme, men på hytta kommer den fort på når vi skal være innendørs ja. :o) Veldig behagelig da!

''Vi går ikke i joggebukse hjemme, men på hytta kommer den fort på når vi skal være innendørs ja. :o) Veldig behagelig da!''

På hytta er det joggebukse ja! Jeg går i det hjemme også jeg, de dagene jeg er hjemme så er jeg som oftes på tur med hunden og da er joggebukse praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil da vel ikke automatisk ha ting en ikke vil ha, fordi man kan få det gratis?!

Altså, om jeg fikk tilbud om en sofa jeg synes er jævlig stygg så MÅ jeg ikke ta i mot den, selv om jeg ikke er Skrue Mc Duck?!

Skulle jeg være nødt om noen tilbød meg å kjøpe en kjole til meg som jeg synes ikke så ut i måneskinn, eller skulle jeg brukt en av de jeg har som jeg synes er fine?

Tanken er jo bra, og jeg takker selvsagt pent for omtanken, om noen tilbyr å spandere et eller annet på meg, men jeg takker jo pent nei takk om jeg ikke vil ha det.

En har da vel for pokker lov til å ha sin smak, selv om en ikke har penger..Ærlig talt..:D

Respektløst mot giver å ta imot saker og ting en ikke vil ha!

Og, jeg er enig med mannen min i at dressmannbukser ofte ser billige ut på den dårlige måten, sitter ulekkert og er generellt ganske stygge.

Jeg har oppfattet deg og din mann som et par i tredveårene. I den alderen har man sluttet å ta imot spanderinger fra foreldre og svigerforeldre utenom noe helt spesielt. Det er i studenttiden i tyveårene som slikt er vanlig.

Det er noe med disse økonomiske sammensurringene som jeg ikke forstår når jeg leser dine tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jepp, vi er alle forskjellige, og det bør respekteres. Og i visse sammenhenger bør denne respekten komme forann kleskodene.

Når jeg snakker om søstra mi, hadde hun en periode hvor hun prøvde litt mer og hadde litt hjelp til å prøve mer. Så i komfirmasjonen til mellomste jenta her i huset, møtte hun opp i ei stilig bukse med tunika over. Bitte litt sminke og stelt på håret. Satt å så på bildene nå i helga da jeg lette etter et bilde å forstørre. Jo, søstra mi så stilig ut, eller kroppen og klærne var bra, men ikke sikker på om det stod til fjes og personlighet.

Joggebukse og lufting av hund.... Jo, det burde passe kleskoden helt perfekt. :-)

Heldigvis er hunden lite opptatt av kleskode, han vil bare gå fort han, så eneste innvendingen hadde vel vært om jeg hadde sko som ikke fungerte å gå raskt i. ;o)

Noen kan få hjelp og stråle, andre vil ikke føle seg vel selv om klærene er stilige.

Jeg skal på låvedans i helga, må nesten gå til innkjøp av boots da? Sist jeg var på den låven satt jeg hælen på finskoen min fast i gulvet, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Men sambo er ikke så glad i vest, døllingen. *snurt*''

Jeg er sannelig ikke sikker på om det er vest til dressen til kjæresten? Kan ikke huske jeg har sett ham med den på i alle fall... Vest er sååååå stilig! For ikke å snakke om bunad på menn! *dån* Synd at den bunaden kjæresten nok ville hatt har så teit hodeplagg. *hehe* Han burde hatt en bunad med tilhørende caps. ;o)

Bunad ja, det er stilig det!

Sambo er akkurat begynt å spare. Jeg lurer på om det ikke er hatt med til den bunaden, men ikke sikker. Jeg kan vel si allerede nå at han ikke kommer til å kjøpe hatten. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppfattet deg og din mann som et par i tredveårene. I den alderen har man sluttet å ta imot spanderinger fra foreldre og svigerforeldre utenom noe helt spesielt. Det er i studenttiden i tyveårene som slikt er vanlig.

Det er noe med disse økonomiske sammensurringene som jeg ikke forstår når jeg leser dine tråder.

Nå vil vi jo ikke ha den påspandert da, så det burde jo være greit?

Det hender fortsatt min mor og far spanderer på meg, bror, og svigersønn for den del, om de har lyst til det, og selvsagt takker jeg ja, om det er noe jeg har lyst på, og de vil gi meg det :)

Dette gjelder også svigerforeldrene mine, de spanderer innimellom på sønnen sin (og på meg!), og det er jo hyggelig gjort..Om vi vil ha det - i tilfelle denne omtalte dressbuksen, vil han da ikke. Takk for omtanken, men nei takk!

Jeg spanderer jo også på venner og familie om jeg har lyst og råd, og skjønner ikke at slikt har noen aldersgrense, eller at det inngår ting med liten skrift om en tar i mot (eller avslår) noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De er voksne folk,''

Det virker jo ikke akkurat slik? Å være voksen er noe annet enn alder på et papir.

Jeg merker at jeg ikke trenger å være like "voksen" som deg hvertfall. Dy høres ut som du er født i omtrendt 1935.

Og akkurat HVA er det som får deg til å sitte å bedømme hvor vidt jeg (og mannen) min er det paradisiske og superlative begrepet "voksne" og "modne"?

Bortsett fra buksa hans, mener jeg?

Er man voksen når man har moderate, men riktige meninger om det meste? Mens man nikker snusfornuftig med naboen over en passe dyr kaffekopp? Når man ikke skiller seg ut, verken positivt eller negativt i noen sammenheng?

I såfall takker jeg nok en gang nei.

Heller eventuelt ung til sinns, enn ca 75 til sinns, småborgelig og snerpete. Når som helst, faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil vi jo ikke ha den påspandert da, så det burde jo være greit?

Det hender fortsatt min mor og far spanderer på meg, bror, og svigersønn for den del, om de har lyst til det, og selvsagt takker jeg ja, om det er noe jeg har lyst på, og de vil gi meg det :)

Dette gjelder også svigerforeldrene mine, de spanderer innimellom på sønnen sin (og på meg!), og det er jo hyggelig gjort..Om vi vil ha det - i tilfelle denne omtalte dressbuksen, vil han da ikke. Takk for omtanken, men nei takk!

Jeg spanderer jo også på venner og familie om jeg har lyst og råd, og skjønner ikke at slikt har noen aldersgrense, eller at det inngår ting med liten skrift om en tar i mot (eller avslår) noe.

Jeg kan godt gi gaver til familie og venner, eller hvis du heller vil kalle det spandere. Jeg kan gjerne spandere en kopp kaffe eller en middag, men jeg kjøper vanligvis ikke klær eller spanderer ferie på noen av mine nærmeste. Dog, hender det at jeg tar min gamle mor med på turer hvor jeg insisterer på å betale siden hun ikke har særlig med penger. Det gjør søsknene mine også og dette er en takk til henne og far for de årene de spanderte på oss. Jeg ville likevel aldri kjøpt klær til henne.

For meg er det nøyaktig det samme om din mann kom i mitt bryllup eller begravelse i svart olabukse, men det er noe med å ta hensyn her som jeg ikke helt forstår. Hvis min mor hadde bedt meg om noe slikt så hadde jeg gjort det med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker at jeg ikke trenger å være like "voksen" som deg hvertfall. Dy høres ut som du er født i omtrendt 1935.

Og akkurat HVA er det som får deg til å sitte å bedømme hvor vidt jeg (og mannen) min er det paradisiske og superlative begrepet "voksne" og "modne"?

Bortsett fra buksa hans, mener jeg?

Er man voksen når man har moderate, men riktige meninger om det meste? Mens man nikker snusfornuftig med naboen over en passe dyr kaffekopp? Når man ikke skiller seg ut, verken positivt eller negativt i noen sammenheng?

I såfall takker jeg nok en gang nei.

Heller eventuelt ung til sinns, enn ca 75 til sinns, småborgelig og snerpete. Når som helst, faktisk :)

''Heller eventuelt ung til sinns, enn ca 75 til sinns, småborgelig og snerpete.''

Du virker ganske snerpete i dine svar, og jeg ser ikke fordelen med å være ung til sinns fremfro å være 75 til sinns. Min mor er 75 år og hun har en modenhet, visdom og ro som kommer av et langt liv. Jeg vil gjerne ha det fremfor den uroen og uerfarenheten som preger mine nieser på 17 og 19 (selvom de er helt herlige jenter), om jeg så sammenligner med 27 og 29 åringer så vil jeg heller være 75 år til sinns.

Vis respekt for eldre mennesker og deres livsvisdom. De fortjener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg ikke trenger å være like "voksen" som deg hvertfall. Dy høres ut som du er født i omtrendt 1935.

Og akkurat HVA er det som får deg til å sitte å bedømme hvor vidt jeg (og mannen) min er det paradisiske og superlative begrepet "voksne" og "modne"?

Bortsett fra buksa hans, mener jeg?

Er man voksen når man har moderate, men riktige meninger om det meste? Mens man nikker snusfornuftig med naboen over en passe dyr kaffekopp? Når man ikke skiller seg ut, verken positivt eller negativt i noen sammenheng?

I såfall takker jeg nok en gang nei.

Heller eventuelt ung til sinns, enn ca 75 til sinns, småborgelig og snerpete. Når som helst, faktisk :)

Hmm - jeg registrerer at overskriften på denne tråden passer bedre og bedre ettersom tiden går og innleggene blir mer personlige.

Men det liver opp med en skikkelig kleskrangel her, selv om den ikke gjelder jul eller 17. mai ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg ikke trenger å være like "voksen" som deg hvertfall. Dy høres ut som du er født i omtrendt 1935.

Og akkurat HVA er det som får deg til å sitte å bedømme hvor vidt jeg (og mannen) min er det paradisiske og superlative begrepet "voksne" og "modne"?

Bortsett fra buksa hans, mener jeg?

Er man voksen når man har moderate, men riktige meninger om det meste? Mens man nikker snusfornuftig med naboen over en passe dyr kaffekopp? Når man ikke skiller seg ut, verken positivt eller negativt i noen sammenheng?

I såfall takker jeg nok en gang nei.

Heller eventuelt ung til sinns, enn ca 75 til sinns, småborgelig og snerpete. Når som helst, faktisk :)

Nå synes jeg det begynner å bli skikkelig voksent her, altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346325958' post='4805527]

Bunad ja, det er stilig det!

Sambo er akkurat begynt å spare. Jeg lurer på om det ikke er hatt med til den bunaden, men ikke sikker. Jeg kan vel si allerede nå at han ikke kommer til å kjøpe hatten. ;o)

På den lokale bunaden her (ikke trønderbunaden) er det med enten en grusom rød nisselue med hvit skinnkant (!) eller en hatt som ser ut som hatten til kaninen i Alice i Eventyrland tror jeg! Ufattelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløvet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346317121' post='4805463]

Ja, men det er dongeriaktig allikevel, for det er ikke direkte penbukse. Jeg tenkte på det etter jeg trykket send, at jeg ikke skulle kalt det penbukse.

Jeg klarer ikke helt forklare det, ikke dongeri, men ikke penbukse heller. Den er om ikke annet svart og sitter pent på den lange mannen. :o)

Jeg kaller det jeansbukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Heller eventuelt ung til sinns, enn ca 75 til sinns, småborgelig og snerpete.''

Du virker ganske snerpete i dine svar, og jeg ser ikke fordelen med å være ung til sinns fremfro å være 75 til sinns. Min mor er 75 år og hun har en modenhet, visdom og ro som kommer av et langt liv. Jeg vil gjerne ha det fremfor den uroen og uerfarenheten som preger mine nieser på 17 og 19 (selvom de er helt herlige jenter), om jeg så sammenligner med 27 og 29 åringer så vil jeg heller være 75 år til sinns.

Vis respekt for eldre mennesker og deres livsvisdom. De fortjener det.

Det er ikke noe automatikk i at man er klok og smart når man er gammel, like lite som det er det når man er ung. Det er indviduellt, og kommer an på det enkelte mennesket.

Jeg har det ikke med å respektere hele grupper for gruppetilhørighten alene, like lite som diskrediterer hele grupper for samme.

Noen gamle folk er hyggelige, noen ungdommer er det, noen nordmenn, og noen svensker. For eksempel.

Men jeg respekterer selvsagt ikke "de eldre", sånn pr se, og tror at de nødvendigvis, som gruppe er smartere og klokere enn 25åringer, like lite som jeg respekter idiotutalser som for eksempel " at det er typisk norsk å være god"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...