Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

Jeg er glad jeg slipper å ta med meg mannen min i selskap til noen av damene her...Han har belte med hodeskalle på! *rødmer* Og maaaasse ringer av samme type.. hehe..

Herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

''min onkel hadde da svart bukse, burgunderrød skjorte, skinnvest og lisseslips - skikkelig herlig trønderbunad i en slik konfirmasjon'' Ikke svartmal et helt folkeslag på den måten :P

Han er ikke ekte - han er fra Møre - det er VI som er trøndere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt være på fest med menn som ser sånn ut, og jeg kommer aldri noen gang til å si et negativt ord til dem om utseendet deres, men jeg vil at han jeg er sammen med skal se ut som en som er i stand til å tilpasse seg:)

Lang tunge og øyne som går hver sin vei. :0) Å kunne tilpasse seg handler for meg om hvordan man opptrer, ikke hvordan man ser ut.

Rart det er "lov" å si sånt om folk, når det ikke er lov å si det om for eksempel somaliske damer som går kledd i telt og laken.

Hele tråden får meg til å tenke på et sånt amerikansk middelklassestrøk. Like hus langs en perfekt lang vei, like hager, med stasjonsvogn, gul hund, to barn med strigla hår osv. Og så skriver de innlegg i lokalavisa fordi han i nr 5 er så bold as to paint his front door pink.. Kan du tro det!

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han har belte med hodeskalle på! *rødmer* Og maaaasse ringer av samme type.. hehe..''

*dåne* Gubben din er mer harry enn gubben min!

Sa trønder`n. :0) Lenge leve fordommene. (Han har bart og skinnvest, ja?) hehehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa trønder`n. :0) Lenge leve fordommene. (Han har bart og skinnvest, ja?) hehehehehe

''Sa trønder`n. :0) Lenge leve fordommene. (Han har bart og skinnvest, ja?) hehehehehe''

Nope. :o) Han har ikke skinnvest og heller ikke bart, heldigvis, jeg tror ikke han hadde kledd bart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang tunge og øyne som går hver sin vei. :0) Å kunne tilpasse seg handler for meg om hvordan man opptrer, ikke hvordan man ser ut.

Rart det er "lov" å si sånt om folk, når det ikke er lov å si det om for eksempel somaliske damer som går kledd i telt og laken.

Hele tråden får meg til å tenke på et sånt amerikansk middelklassestrøk. Like hus langs en perfekt lang vei, like hager, med stasjonsvogn, gul hund, to barn med strigla hår osv. Og så skriver de innlegg i lokalavisa fordi han i nr 5 er så bold as to paint his front door pink.. Kan du tro det!

:0)

JA! frustrerte fruer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad jeg slipper å ta med meg mannen min i selskap til noen av damene her...Han har belte med hodeskalle på! *rødmer* Og maaaasse ringer av samme type.. hehe..

Har'n fete gullringer i ørene også? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang tunge og øyne som går hver sin vei. :0) Å kunne tilpasse seg handler for meg om hvordan man opptrer, ikke hvordan man ser ut.

Rart det er "lov" å si sånt om folk, når det ikke er lov å si det om for eksempel somaliske damer som går kledd i telt og laken.

Hele tråden får meg til å tenke på et sånt amerikansk middelklassestrøk. Like hus langs en perfekt lang vei, like hager, med stasjonsvogn, gul hund, to barn med strigla hår osv. Og så skriver de innlegg i lokalavisa fordi han i nr 5 er så bold as to paint his front door pink.. Kan du tro det!

:0)

Jeg er altfor høflig og veloppdratt til å si sånt direkte til noen, hehe! Her har jeg derimot ingen problemer med å si det, så kan folk velge om de vil ta det til seg eller ikke. De kjenner meg uansett ikke, så de tar det neppe så tungt.

Vet du, jeg synes det er så mange nordmenn som ser ut som sjusker og fengselsfugler. Ustelte, tatoverte, oversminka og ufikse i klærne. Hvis det nå til og med skal bli helt kurant å gå i hverdagstøy i bryllup og konfirmasjoner, ja da tror jeg alt håp er ute for oss. Et land i forfall, for å si det som en som var her i gode gamle dager;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har'n fete gullringer i ørene også? ;-)

Bare det ene øret. :0) Og alt det andre man forbinder med den slags person. Bortsett fra kriminellt rulleblad, rusproblemer, voldtstendenser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det ene øret. :0) Og alt det andre man forbinder med den slags person. Bortsett fra kriminellt rulleblad, rusproblemer, voldtstendenser osv.

Jeg trodde du var gift med Jack Sparrow... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Jeg har ikke lest den lange tråden, så jeg vet ikke hva dolerne mener.

Men jeg syns det er selvsagt at menn til konfirmasjon stiller i dress eller bunad. Å komme i sort dongeri ville jeg sett på som svært respektløst. Så da er en ok dressmanndress mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lang tunge og øyne som går hver sin vei. :0) Å kunne tilpasse seg handler for meg om hvordan man opptrer, ikke hvordan man ser ut.

Rart det er "lov" å si sånt om folk, når det ikke er lov å si det om for eksempel somaliske damer som går kledd i telt og laken.

Hele tråden får meg til å tenke på et sånt amerikansk middelklassestrøk. Like hus langs en perfekt lang vei, like hager, med stasjonsvogn, gul hund, to barn med strigla hår osv. Og så skriver de innlegg i lokalavisa fordi han i nr 5 er så bold as to paint his front door pink.. Kan du tro det!

:0)

''Å kunne tilpasse seg handler for meg om hvordan man opptrer, ikke hvordan man ser ut'' Ja men du, i dette tilfellet henger da de to sammen: Antrekk inngår i problemet "te seg". Laguna sier at klær ikke er viktig for dem, mens det åpenbart er viktig for svigermor. Med tanke på det forholdet Laguna, mannen og svigermor har skjønner jeg virkelig ikke at de ikke kan være pragatiske og ettergivne på et område som ikke betyr noe for dem. Det ville jo koste dem så lite, og så kunne de med litt større verdighet fortsette å ha nulltoleranse mht å ha egen nøkkel i fred, ta den pilsen de ønsker når etc, altså mer prinsippielt viktige tema. Sånn som det er nå virker det som det går prestige både viktige og uviktige uoverenskommelser syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei. Dongeri i konfirmasjon er svært upassende.

Greit at man vil kle seg i noe man føler seg komfortabel i, men det er da vel situasjonsbetinget? Hva jeg føler meg vel i på løpetur og i operaen er ganske forskjellig, for å si det sånn.

Man kler seg etter anledningen, rett og slett.

Og i en konfirmasjon pleier også den eldre garde å være godt representert. Både moren min og de gamle tantene ville ha falt døde om hvis en voksen mann kom i dongeri, uansett hvor pen den måtte være.

Og mannfolk er da så kjekke i dress!

For en stund siden skulle jeg kjøpe ny kjole til en stor fest. Jege prøvde en fin en, og ekspeditrisen sa at denne kunne jeg eventuelt bruke med tights under.

Men da jeg fortalte at anledningen var stor middag blant gallauniformerte, var hun snar med å trekke forslaget tilbake til fordel for en tynn og elegant strømpebukse.

Noen anledninger er mer konservative enn andre.

Og hvor skal vi ende hvis alle former for etikette og retningslinjer skal vike, og "jeg gjør som jeg vil "er det eneste som teller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløvet

''Å kunne tilpasse seg handler for meg om hvordan man opptrer, ikke hvordan man ser ut'' Ja men du, i dette tilfellet henger da de to sammen: Antrekk inngår i problemet "te seg". Laguna sier at klær ikke er viktig for dem, mens det åpenbart er viktig for svigermor. Med tanke på det forholdet Laguna, mannen og svigermor har skjønner jeg virkelig ikke at de ikke kan være pragatiske og ettergivne på et område som ikke betyr noe for dem. Det ville jo koste dem så lite, og så kunne de med litt større verdighet fortsette å ha nulltoleranse mht å ha egen nøkkel i fred, ta den pilsen de ønsker når etc, altså mer prinsippielt viktige tema. Sånn som det er nå virker det som det går prestige både viktige og uviktige uoverenskommelser syns jeg.

''Med tanke på det forholdet Laguna, mannen og svigermor har skjønner jeg virkelig ikke at de ikke kan være pragatiske og ettergivne på et område som ikke betyr noe for dem.''

Dette betyr åpenbart mye for Laguna & Mann iom at Mann ikke føler seg komfortabel i en billigpenbukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Med tanke på det forholdet Laguna, mannen og svigermor har skjønner jeg virkelig ikke at de ikke kan være pragatiske og ettergivne på et område som ikke betyr noe for dem.''

Dette betyr åpenbart mye for Laguna & Mann iom at Mann ikke føler seg komfortabel i en billigpenbukse.

Dette svarte laguna meg mht viktighet ''Men det er jo ikke viktig! Det er det bare svigermor som synes!'' Mulig det er endret i løpet av en lang dag og minst sjuhundreognitti innlegg, men jeg tok altså utgangspunkt i det hun har sagt til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Dette svarte laguna meg mht viktighet ''Men det er jo ikke viktig! Det er det bare svigermor som synes!'' Mulig det er endret i løpet av en lang dag og minst sjuhundreognitti innlegg, men jeg tok altså utgangspunkt i det hun har sagt til meg.

''Dette svarte laguna meg mht viktighet

Men det er jo ikke viktig! Det er det bare svigermor som synes!

Mulig det er endret i løpet av en lang dag og minst sjuhundreognitti innlegg, men jeg tok altså utgangspunkt i det hun har sagt til meg.''

Nå tror jeg du misforstår. Det som ikke er viktig er å ha penbukse i konfirmasjonen, ikke å la være å følge sin egen smak! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...