Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

Hvor har du det fra at jeg er ute etter støtte? Jeg lufta noe jeg i utgangspunktet fant mest vittig.

Jeg synes jo i grunn at det er en selvfølge at voksne menn (og damer for den del) kler seg i hva de ønsker, og er mildt overasket over at mange er uenig i det (og over at en buksetråd har blitt så lang og vekker SÅ sterke følelser! :D)

Man kler seg selvfølgelig i det man ønsker.

Men enten man liker det eller ikke, vil andre oppfatte at man uttrykker et eller annet med måten man kler seg på. Hva med joggedress eller Teletubbydress for anledningen?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

''Ikke sant man kan gå med svart olabukse med godt snitt i komfirmasjonsselskap?''

Jeg synes det er temmelig slapt og sløvt av en voksen mann å stille i olabukse i en konfirmasjon. En fjortis bærer man over med. Men en voksen synes jeg kan kle seg bedre.

''Svigermor klikker i vinkel på mann fordi han ikke vil gå med dressbukse.''

Hadde ikke giddet å legge meg oppi hva andre har på seg og holdt mine meninger for meg selv.

''Tingen er at han ikke har råd til å kjøpe noen ny FIN dressbukse, og svigermor tilbyr å kjøpe en billig og kjip en på dressmann, men den vil han (selvfølgelig og forståelig nok!) ikke ha.''

Skjønner ikke hva som er så galt med dressbuksene fra Dressmann. Virker å ha ganske dyr smak til å ha så dårlig råd. Om man vil la mor/svigermor spandere kommer an på hvilket forhold man har til dem.

''Svigermor mener at ingen går i skikkelige selskaper uten å ha dressbukse, men da husker hun sannelig dårlig, for halvparten av gjestene i bryllupet vårt for eksempel, og inkludert brudgommen, hadde olabukser.''

Jeg hadde blitt skuffet om halvparten av gjestene ikke hadde giddet å pynte seg mer i vårt bryllup. Men hadde ikke giddet å lage sak av det.

mvh

''Jeg hadde blitt skuffet om halvparten av gjestene ikke hadde giddet å pynte seg mer i vårt bryllup. Men hadde ikke giddet å lage sak av det.''

Enig! Igjen - det har med respekt for vertskapet å gjøre. Jeg har også vært i et bryllup der brudgommen stilte i joggesko og brudgommens bror i utslitt dongeribukse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kler seg selvfølgelig i det man ønsker.

Men enten man liker det eller ikke, vil andre oppfatte at man uttrykker et eller annet med måten man kler seg på. Hva med joggedress eller Teletubbydress for anledningen?

mvh

Det er enda styggere enn dressbukse fra dressmann :D

Så jeg hadde blitt mildt overasket over det valget. Særlig hvis det var mannen min som stilte i dette..Da hadde jeg blitt bekymra..;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ER jo pynta! ;p

Og, ja en har da vel lov til å ha god smak selv om en er blakk?

Jeg har ikke råd til å kjøpe meg alt jeg har lyst på, men det forhindrer ikke at jeg ser at en dyr ting kan være finere enn en billig (ikke alltid, men i tilfelle dressbukse..jo! ;p)

Jeg klarer ikke å fatte at så mange av dere anser dette som respektløst. Mann vil ikke tvinges inn i bukse han ikke liker, ellers ; stiller nyklipte, pynta, og med fin presang.

Jeg klarer ikke å få øye på hva som er så galt med olabuksa hans jeg altså :)

Jeg synes som sagt dongeri virker sløvt, slapt og fjortis. Uavhengig av pris på buksa og nystrigla frisyre.

''Mann vil ikke tvinges inn i bukse han ikke liker,...''

For meg låter dette en smule fjortis-trass.

Men jeg hadde aldri giddet å lage sak av det. Og hadde en voksen sønn i en alder av 30-40(?) ennå ikke lært å gå i dress, hadde jeg resignert for lengst og ikke giddet å bry meg.

Hadde han derimot ønsket dress og jeg hatt råd til å spandere, kunne det vært aktuelt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enda styggere enn dressbukse fra dressmann :D

Så jeg hadde blitt mildt overasket over det valget. Særlig hvis det var mannen min som stilte i dette..Da hadde jeg blitt bekymra..;D

Så du synes altså ikke det er helt likegyldig hva man kler seg i til fint selskap...

:-)

Spørsmålet blir altså hvor man skal trekke grensen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hadde blitt skuffet om halvparten av gjestene ikke hadde giddet å pynte seg mer i vårt bryllup. Men hadde ikke giddet å lage sak av det.''

Enig! Igjen - det har med respekt for vertskapet å gjøre. Jeg har også vært i et bryllup der brudgommen stilte i joggesko og brudgommens bror i utslitt dongeribukse...

''Jeg har også vært i et bryllup der brudgommen stilte i joggesko og brudgommens bror i utslitt dongeribukse...''

*Gnir meg i øynene, og leser en gang til*

Spesielt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg NEKTER å la den buksa være viktig! ;P

Selv om jeg jo forstår at det engasjerer og vekker følelser. Jeg tror jeg sjelden har vært opphavskvinne bak en så lang tråd.

''Jeg tror jeg sjelden har vært opphavskvinne bak en så lang tråd'' Å jo da :D Dine tråder har en tendens til å engasjere svært så bredt både mht rett/ galt og strategisk/ ustrategisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, hadde fortrengt at de eksisterte, hihi.

Han påsto endatil at den var moderne. Jeg forklarte ham at den muligens hadde vært moderne for 25 år siden. Herremin, jeg blir helt svett og uvel bare ved tanken på den dressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har også vært i et bryllup der brudgommen stilte i joggesko og brudgommens bror i utslitt dongeribukse...''

*Gnir meg i øynene, og leser en gang til*

Spesielt!

Åja - det var litt spesielt. Særlig siden brudens familie (som jeg altså tilhører) stilte alle i bunad eller stivpyntet - som jeg synes seg hør og bør i et bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snakka på telefonen, og hun holdt ham vel mistenkt for å ikke ha dressbukse, siden han ikke hadde dressbukse for et år siden ; i bryllupet.

Og det svarte han jo som sant var på.

Folk må gjerne spørre, men da får de (inkludert svigermor) risikere svar de ikke liker. ;)

Jeg har ikke noe i mot å svare (selvom jeg noen ganger synes det er mer enn underlig at folk vil ha så greie på sånt), men jeg vil ikke bli diktert. Og det ville da ikke mannen min heller nå, han vil gå i ei pen bukse han liker, og det er støtter jeg ham i.

:)

Støtt han i det, og lær og øv dere på å aldri bry dere om hva det kvinnemennesket sier og mener og vil styre og bestemme. Voksne folk kler seg som de vil, og aldri i verden om en mor skal overstyre det når man er konfirmert selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja - det var litt spesielt. Særlig siden brudens familie (som jeg altså tilhører) stilte alle i bunad eller stivpyntet - som jeg synes seg hør og bør i et bryllup.

Har du bilder fra anledningen? ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilder fra anledningen? ;-D

Dette var før jeg kjøpte det første digitalkameraet så jeg har ingen bilder på pc'n i alle fall. Jeg tror det er like greit. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har også vært i et bryllup der brudgommen stilte i joggesko og brudgommens bror i utslitt dongeribukse...''

*Gnir meg i øynene, og leser en gang til*

Spesielt!

''brudgommen stilte i joggesko'' Nå fikk jeg ikke inntrykk av at brudgommen var av typen 'redan for motemessen i Milano', men sneakers (nye, ikke slitte) til dress er både stilig og har vært temmelig hot blant de hotte noen år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ER jo pynta! ;p

Og, ja en har da vel lov til å ha god smak selv om en er blakk?

Jeg har ikke råd til å kjøpe meg alt jeg har lyst på, men det forhindrer ikke at jeg ser at en dyr ting kan være finere enn en billig (ikke alltid, men i tilfelle dressbukse..jo! ;p)

Jeg klarer ikke å fatte at så mange av dere anser dette som respektløst. Mann vil ikke tvinges inn i bukse han ikke liker, ellers ; stiller nyklipte, pynta, og med fin presang.

Jeg klarer ikke å få øye på hva som er så galt med olabuksa hans jeg altså :)

''Jeg klarer ikke å få øye på hva som er så galt med olabuksa hans jeg altså :)''

Det er litt spesielt. ca 90 stykker har remja om skikk og bruk siden i formiddag ;p

Sånn i klartekst er vel olabukse arbeidskar- og hverdagsantrekk, og langt i fra et festantrekk. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var før jeg kjøpte det første digitalkameraet så jeg har ingen bilder på pc'n i alle fall. Jeg tror det er like greit. ;o)

hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun spør(maange ganger), får svar, liker det ikke, og legger seg i.

Og det velger mannen min å ikke ta hensyn til, og det støtter jeg han selvsagt i.

Neste gang hun spør om slikt kan han svare tangatruse og Tarzantau.

Var ikke dette en gangske forutsigbar konflikt?

Hvorfor svare mor/svigermor på spørsmål som garantert bærer bud om innblanding?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''brudgommen stilte i joggesko'' Nå fikk jeg ikke inntrykk av at brudgommen var av typen 'redan for motemessen i Milano', men sneakers (nye, ikke slitte) til dress er både stilig og har vært temmelig hot blant de hotte noen år...

Gamle, slitte, skitne joggesko snakker vi om her... Ikke noe som kunne sklidd inn på noen som helst motemesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hadde blitt skuffet om halvparten av gjestene ikke hadde giddet å pynte seg mer i vårt bryllup. Men hadde ikke giddet å lage sak av det.''

Enig! Igjen - det har med respekt for vertskapet å gjøre. Jeg har også vært i et bryllup der brudgommen stilte i joggesko og brudgommens bror i utslitt dongeribukse...

Sært.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle, slitte, skitne joggesko snakker vi om her... Ikke noe som kunne sklidd inn på noen som helst motemesse.

Nei jeg antok at det var sånn i det tilfellet du beskrev.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fridoleline

''Jeg klarer ikke å få øye på hva som er så galt med olabuksa hans jeg altså :)''

Det er litt spesielt. ca 90 stykker har remja om skikk og bruk siden i formiddag ;p

Sånn i klartekst er vel olabukse arbeidskar- og hverdagsantrekk, og langt i fra et festantrekk. hehe

''Sånn i klartekst er vel olabukse arbeidskar- og hverdagsantrekk,''

Men en svart olabukse ser normalt mye penere ut enn en simpel blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...