Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har faktisk vært i begravelse hvor et par av jentene nesten kom i det antrekket du beskriver. Riktignok ikke bar mage.

Om det var rett eller galt, bryr jeg meg ikke om. Det var en ung mann som ble gravlagt, det ble lagt sigaretter sammen med kista hans, og på bursdagen feiret famile og venner dagen hans på kirkegården med en god cognac som så ble gravd ned etterpå.

Men... For meg handler det om at gjester kler seg pent. Og jeg sier heller ja til en pen bukse, være seg dongeri eller noe annet, enn en stygg dress. Det er ikke snakk om være så barnslig som du fremstilte ditt klesalternativ, men å se at en parson faktisk gjør en innsatts for å se bra ut. Da vil jeg si at den 15 år gamle dressen som bare blir brukt maks en gang i året er et mye enklere valg og viser mye mindre innsatts.

''Da vil jeg si at den 15 år gamle dressen som bare blir brukt maks en gang i året er et mye enklere valg og viser mye mindre innsatts.''

Er dressen pen, ser jeg ingen grunn til å komplisere klesvalget bare for å bevise at man bryr seg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

Her trakk du jaggu mange konklusjoner på meg og mann sine vegne..;)

De er selvsagt ytterst uriktige.

Jeg synes ikke man skal ta i mot en spandert bukse om man ikke synes den er fin, det vitner om lite respekt for giveren.

Og selvfølgelig kan man synes at dyrere ting kan være finere (selvom man ikke har råd til det), selvom dette langt fra alltid gjelder hos oss. Men i type dressbukse gjør det det. Og det ville være idiotisk, så sjelden det blir brukt dressbukse, og så blakke vi er.

Når det gjelder den ferien fikk vi påspandert hotell, fordi DE hadde veldiog lyst til å være sammen med oss en uke, og vi syntes det var leit å si nei til noe slikt.

Hva er poenget med å tekke inn dette?

Jeg har reist sammen med min mor, min far, venner, og alle disse har innimellom spandert noe på meg også. og jeg har ditto. Det vil ikke dermed si at de skal gå med klær jeg velger ut, om jeg spanderer, eller omvendt.

''Jeg synes ikke man skal ta i mot en spandert bukse om man ikke synes den er fin, det vitner om lite respekt for giveren'' Hva med mitt forslag om å la svigermor kjøpe en bukse han vil ha, og kalle det forskudd på bursdags- eller julegave (eller begge deler). Problem solved, case closed, everyone's happy. For mannen må da ønske å ha en deasent dressbukse i garderoben vil jeg tro? Eller er det med dress en case for han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man det. Hva skjer da da? Går verden under? Blir selskapet ødelagt? ;)

''Selvfølgelig kan man det. Hva skjer da da? Går verden under? Blir selskapet ødelagt? ;)''

Nå høres du ut som noen 13-åriinger jeg kjenner.

:-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Da vil jeg si at den 15 år gamle dressen som bare blir brukt maks en gang i året er et mye enklere valg og viser mye mindre innsatts.''

Er dressen pen, ser jeg ingen grunn til å komplisere klesvalget bare for å bevise at man bryr seg.

mvh

Er dressen pen, føler man seg pen i dress, føler man seg vel i dress, så still opp i dress. På samme måte som det må være lov å velge noe annet.

Poenget mitt var at en dress trenger ikke bety at man har lagt seg flid i å komme til konfirmasjonen, å samme måte som at ei dongeribukse ikke trenger bety at man gir blanke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har vi bomma alle i min familie, -jaja. min onkel hadde da svart bukse, burgunderrød skjorte, skinnvest og lisseslips - skikkelig herlig trønderbunad i en slik konfirmasjon. Tror aldri jeg har sett han i dress :) han er gøøørfin :) Mange har dress, men mange har bare "penbukser" og skjorte, -ikke alle har slips. Noen damer har bukser, andre tights og tunika - noen har silkekjoler. Alle har pyntet seg, men alle er ulike - og vi trives i alle fall :)

''min onkel hadde da svart bukse, burgunderrød skjorte, skinnvest og lisseslips - skikkelig herlig trønderbunad i en slik konfirmasjon'' Ikke svartmal et helt folkeslag på den måten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dressen pen, føler man seg pen i dress, føler man seg vel i dress, så still opp i dress. På samme måte som det må være lov å velge noe annet.

Poenget mitt var at en dress trenger ikke bety at man har lagt seg flid i å komme til konfirmasjonen, å samme måte som at ei dongeribukse ikke trenger bety at man gir blanke..

''Poenget mitt var at en dress trenger ikke bety at man har lagt seg flid i å komme til konfirmasjonen, å samme måte som at ei dongeribukse ikke trenger bety at man gir blanke..''

Kommer man i en dress man kler godt, har man lagt seg tilstrekkelig flid. Dongeri betyr ikke at man gir blanke, men det virker heller fjortis når en voksen man kommer i det.

Jeg synes dongerien kan få hvile de få dagene det gjelder.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville være _helt_ uaktuellt at mann eller barn gikk i olabukse i en konfirmasjon. Håper jeg lærer sønnen min nok om skikk og bruk til at han heller ikke velger dette når han blir voksen..

Synes dere noen ganger høres litt ut som tenåringer i opposisjon.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen mann kan gå i nøyaktig hva han vil i konfirmasjonsselskap.

''En voksen mann kan gå i nøyaktig hva han vil i konfirmasjonsselskap.''

En voksen mann kan utvise litt skikk og bruk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen mann kan gå i nøyaktig hva han vil i konfirmasjonsselskap.

Joggedress, Teletubbydress, slitt dongeri og skjorte åpen til navlen,...?

Jo en mann i alder som man regner sin voksen kommer til å kle seg som han vil. En voksen mann er trygg nok i seg selv til å kunne tilpasse seg kleskoder for en dag eller to.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt kurant i min bok. Her i huset stilte konfirmanten selv i sorte "skins" bukser med hvit skjorte og vest (DYR!) i silke med nålestriper.

Mannen min går bare i dress om noen har dødd.

Og neste års konfirmant velger sort olabukse han og tipper jeg.

Den svigermora di trenger et kakk i bakhuet..(jeg har vel nevnt det før) Og gubben greier vel for =¤#)¤/&%¤= ? å kle på seg sjøl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg hadde ikke blitt særlig blid om samboeren min skulle ha på seg svart olabukse i konfirmasjon. Og hvertfall ikke i bryllup. Til disse anledningene pynter man seg, så heller en billig dressbukse fra Dressmann enn olabukse!

Trodde ikke voksne mennesker tenkte tanken engang jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han prøvde den, men hun husket at han hadde olabukse i bryllupet og ble straks inkvisatorisk..;)

''Tror han prøvde den, men hun husket at han hadde olabukse i bryllupet og ble straks inkvisatorisk..;)''

Er ikke det ganske forutsigbart? Ender ikke svigermor for det meste med kryssforhør? Spør hun ikke til hun får et svar hun ikke liker og så starter balubaen?

Biter man av lenge før det kommer til det nivået, blir hun også sur og fornærmet. Men da har dere kontroll over hva hun er fortørnet for.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er enda styggere enn dressbukse fra dressmann :D

Så jeg hadde blitt mildt overasket over det valget. Særlig hvis det var mannen min som stilte i dette..Da hadde jeg blitt bekymra..;D

Jeg er glad jeg slipper å ta med meg mannen min i selskap til noen av damene her...Han har belte med hodeskalle på! *rødmer* Og maaaasse ringer av samme type.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg slipper å ta med meg mannen min i selskap til noen av damene her...Han har belte med hodeskalle på! *rødmer* Og maaaasse ringer av samme type.. hehe..

''Han har belte med hodeskalle på! *rødmer* Og maaaasse ringer av samme type.. hehe..''

*dåne* Gubben din er mer harry enn gubben min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg slipper å ta med meg mannen min i selskap til noen av damene her...Han har belte med hodeskalle på! *rødmer* Og maaaasse ringer av samme type.. hehe..

Jeg kan godt være på fest med menn som ser sånn ut, og jeg kommer aldri noen gang til å si et negativt ord til dem om utseendet deres, men jeg vil at han jeg er sammen med skal se ut som en som er i stand til å tilpasse seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløvet

Sto det noe om kleskode på invitasjonen?

Hvis ikke så tar dere på de klærne dere synes er pynta og fine for anledningen.

Det har vel ingen hensikt å skulle gå og kjøpe seg nye klær, for bare å bruke ved en anledning, når en ikke har penger.

Pynta finklær er det jo sjeldent en har bruk for, derfor er det bedre økonomi i å bruke penger på alminnelige og ordentlige klær en kan bruke ved flere anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...