Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Nei, vi pynter oss, selvsagt :) Det er klart.

Takk for innspill! Du verden, som folk mener om bukser! :D

Hadde aldri trodd buksetråden min ville engasjere i slik en grad!

Sant, dere er pyntet. Jeg tror dette med dresskoder varierer litt fra sted til sted jeg, men uansett så ser en jo på folk om de er pyntet.

Jeg kan godt diskutere bukser istedenfor å lese pensum! ;o)

Eller vi kan gå over til å diskutere om alt på bunaden din er korrekt! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

Jeg fikk faktisk bunad i gave fra min mor for noen år siden; jeg hadde visstnok sagt nei takk den gangen jeg ble konfirmert (noe jeg ikke kan huske), så hun fikk det for seg at hun nærmest skyldte meg bunad...*s*

Jeg har i mange sammenhenger valgt å ikke følge kleskode, men det har vært når jeg har vært rimelig sikker på at ingen har følt seg støtt som følge av det. Blant annet valgte jeg å gå i mine yndlingsklær den dagen min mann skulle bisettes - tilsvarende den dagen vi giftet oss :-)

Rett og slett herlig. :-)

Husker jeg skammet meg litt da jeg hadde ei dongerijakke over armen da jeg møtte i begravelsen broren av ei venninne av meg. Men helt ærlig, tror jeg aldri verken venninne eller hennes foreldre la merke til det. De satte bare så pris på at jeg kom at jeg helt spontant ble bedt med på gravølet etterpå og etterpå dro på konsert med hans venner. En veldig spesiell stund å stå hand i hand hele gjengen og høre Espen Lind og gutta synge Halleluja... og en flott følelse å kunne være der for ei venninne når andre sanger kom og hun knakk sammen. Så alt i alt, betød jakka jeg hadde over armen ingenting i forhold til alt det andre...

Og min søster er alltid velkommen til middag, selv om hun møter opp i grønt, mens resten av gjengen har både fine kjoler og dress på seg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trakk du jaggu mange konklusjoner på meg og mann sine vegne..;)

De er selvsagt ytterst uriktige.

Jeg synes ikke man skal ta i mot en spandert bukse om man ikke synes den er fin, det vitner om lite respekt for giveren.

Og selvfølgelig kan man synes at dyrere ting kan være finere (selvom man ikke har råd til det), selvom dette langt fra alltid gjelder hos oss. Men i type dressbukse gjør det det. Og det ville være idiotisk, så sjelden det blir brukt dressbukse, og så blakke vi er.

Når det gjelder den ferien fikk vi påspandert hotell, fordi DE hadde veldiog lyst til å være sammen med oss en uke, og vi syntes det var leit å si nei til noe slikt.

Hva er poenget med å tekke inn dette?

Jeg har reist sammen med min mor, min far, venner, og alle disse har innimellom spandert noe på meg også. og jeg har ditto. Det vil ikke dermed si at de skal gå med klær jeg velger ut, om jeg spanderer, eller omvendt.

''Her trakk du jaggu mange konklusjoner på meg og mann sine vegne..;)''

Det er slett ikke uvanlig å svare på generelt grunnlag, vett'u. Det er ikke nødvendigvis sånn at alle svar viser til laguna og lagunamannen spesielt, men er noe man mener helt uavhengig av de nevnte to. Så passer en del av det på de nevnte to fordi akkurat denne tråden gjelder dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi pynter oss, selvsagt :) Det er klart.

Takk for innspill! Du verden, som folk mener om bukser! :D

Hadde aldri trodd buksetråden min ville engasjere i slik en grad!

''Takk for innspill! Du verden, som folk mener om bukser! :D

Hadde aldri trodd buksetråden min ville engasjere i slik en grad!''

Det blir som med navnetråder, ting folk har et personlig forhold til = MASSE meninger. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Med tanke på diversre konfirmasjoner, dåper og brylluper jeg har vært i de siste årene, har jeg sett utrolig mange stygge og ukledelige dresser. Og jeg ville ikke vært stolt av mann om han dukket opp i noe slikt.''

*hehe* Jeg må innrømme at kjæresten fikk påbud om å kaste dressen sin og kjøpe en ny da broren hans giftet seg. Den gamle var omtrent fra 1990 eller noe deromkring kanskje...

''Den gamle var omtrent fra 1990 eller noe deromkring kanskje...''

Og hva er galt med hypermoderne tidlig 90-tallsstil om jeg tør spørre? :D

Å ja, vi er i 2012!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj - da er vi rare - mange som har bare pen lys sommerbukse, og kortarmet sommerskjorte når vi har dåp, konfirmasjoner el. Det viktigste er vel at vi er FAMILIE og glad i hverandre.

Men det var jo ikke at de var i familie og glade i hverandre som var problemstillingen her? Kanskje tvert imot? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Da svigerinna mi som nå er 40 var konfirmant troppa min eks, som da var 24, opp i lys bukse, hvit skjorte (tror jeg, men usikker på akkurat den...), rødt skinnslips, røde skinnsko og rød skinnjakke. Det var skikkelig hypermoderne da, men hjelp og trøste!''

Min svoger var kledd omtrent sånn i sin egen konfirmasjon. *hehe* Min kjære hadde det som tidligere var standard for guttene - mørk blå "dressbukse", lyseblå skjorte, mørkeblå tversoversløyfe (mener jeg!) og mørkeblå "dressjakke", om jakken var i cordfløyel eller speilfløyel er jeg usikker på. Hva som er verst av hans og brorens antrekk er jeg ikke helt sikker på.... ;o)

Konfirmasjonsantrekket til eksen min var akkurat som konfirmasjonsantrekket til kjæresten din. :D Den gang det skulle være blådress, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Den gamle var omtrent fra 1990 eller noe deromkring kanskje...''

Og hva er galt med hypermoderne tidlig 90-tallsstil om jeg tør spørre? :D

Å ja, vi er i 2012!

''Og hva er galt med hypermoderne tidlig 90-tallsstil om jeg tør spørre? :D''

*hehe* Jeg sier bare to ord - midjekort dressjakke... *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmasjonsantrekket til eksen min var akkurat som konfirmasjonsantrekket til kjæresten din. :D Den gang det skulle være blådress, hehe.

Eksen min hadde også den "uniformen" der. :o) Tidlig 80-tall dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det der sømmer seg ikke i konformasjon el. Iallefall ikke på voksne menn.

Jeg ler av "sømmer seg" :) mulig jeg er en fjortis i huet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt en bunad jeg og... det får komme når ungene er store nok til å klare seg selv, slik at penger kan settes bort på en bunadkonto. :-)

Er også på mange måter stor fan av skikk og bruk, deriblant kleskoder. Men over det, står mennesket mye sterkere. Og dets særegenheter.

Helt enig. Jeg fikk en slump penger av jobben da jeg hadde vært der i 25 år i fjor - DA ble det bunad på meg. Det syns jeg var personlig og et minne :) og den skal jeg ha på meg for første gang på søndag - gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg ikke bryr meg like mye om hva andre har på seg, som hva jeg selv har på meg, men jeg legger allikevel merke til det for det. Jeg er født tidlig på 70-tallet og er nok litt mer opptatt av å følge "skikk og bruk" enn mange som er yngre enn meg gjør i dag. Ting forandrer seg jo, så det er mulig jeg er litt gammeldags der. Selv ville jeg aldri gått i en olabukse i konfirmasjon, bryllup eller dåp, selv om andre gjør det, og uansett hvor fin olabuksa er.

Jeg er litt motstander av at olabukser skal ha innpass overalt og at de skal kunne brukes i nær sagt alle sammenhenger både til hverdag og fest. Olabukse er til hverdagsbruk for meg.

Ja, det er viktig at man føler seg vel i det man går i, men det går ikke alltid først, og hvor jævlig ubehagelig og fælt er det å gå i en dressbukse noen timer en dag en gang i året, liksom?

Siden du skal ha bunad, synes jeg mannen bør ha dressbukse, men dette ikke noe jeg ville "gått i krigen og kjempet for", det viktigste er jo at konfirmanten får en fin dag.

Morsomt - som å høre min svigermor som er født i 1932. Jeg er født i 1962, og kjenner meg ikke igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt - som å høre min svigermor som er født i 1932. Jeg er født i 1962, og kjenner meg ikke igjen :)

Har du en svigerdatter som er født i 1993;-). Kanskje du skulle høre (med det indre øret) hva "hun" sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt - som å høre min svigermor som er født i 1932. Jeg er født i 1962, og kjenner meg ikke igjen :)

''Morsomt - som å høre min svigermor som er født i 1932. Jeg er født i 1962, og kjenner meg ikke igjen :)''

What?! Hjeeeelp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jeg ha tatt med i hovedinnlegget, men jeg var ikke klar over at bukser ble tatt så å alvor (av andre enn s.m) og derfor mente jeg i grunn mest av alt å være litt vittig med hovedinnlegg..;)

Og vi sier det til svigermor, hun er gjest, akkurat som meg og mann, men hun liker jo så fryktelig godt å arrangere, detaljplanlegge og vite nøyaktig også hvordan andre har tenkt ting og tang.

I rettferdighetens navn er hun med på en del arrangering i forbindelse med selskap og mat (jeg er også noe med på maten) og vi skal kjøre med dem, så de er jo litt sterkere innvolvert enn oss (pluss de er jo besteforeldrene og alt det der), men det er fortsatt ikke de som er vertskapet.

Jeg tror vertskapet synes antrekk til mann er helt flott. (Uten at vi har spurt om tillatelse..;)) Men faren planlegger jo tilsvarende)

:)

Dere skulle bare svart "mørk bukse" da hun spurte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en svigerdatter som er født i 1993;-). Kanskje du skulle høre (med det indre øret) hva "hun" sier.

jeg har en svigersønn født i 1982 og en i 1989, -kunne ikke falt meg inn å diktere hva de skulle hatt på meg, selv om jeg ikke alltid er enig. :) Jeg har bare døtre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Morsomt - som å høre min svigermor som er født i 1932. Jeg er født i 1962, og kjenner meg ikke igjen :)''

What?! Hjeeeelp. :-)

Pst, flisa er vel en av de gjenlevende sekstiåtterne ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror vertskapet synes antrekk til mann er helt flott. (Uten at vi har spurt om tillatelse..;)) Men faren planlegger jo tilsvarende)''

Og det er du _helt_ sikker på? Både jeg og eksens nye partner hadde klikket i vinkel om pappan dukker opp i dongeri i konfirmasjonene til ungene! Eller til noen andre for den del.

Jeg finner det merkelig at man syns man har noe med hva andre har på seg. Helt merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...