Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

Det er det nok, men det koster så lite å jekke seg en sjelden gang.

Syns det er verre - å tro at man skal "temme" andre voksne folk. Jeg syns aldri at jeg har noe med det, jeg. Om jeg tenker inni meg at han gikk med brune sko til svart bukse og at okerfarget slips ikke passet helt til blå skjorte, - så syns jeg uansett ikke at det er min oppgave å fortelle andre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

''(faren til konfirmanten, skal også ha olabukser, blir jeg fortalt) :D''

Hvis dette stemmer, så skjønner jeg ikke hva som er problemet?

Som skrevet i hovedinnlegget : at min svigermor klikker i vinkel på sønnen sin fordi han ikke vil gå med dressbukser, fordi hun synes det tar seg best ut, og han er uenig og gidder ikke å legge allverdens energi i problemstillingen heller og kommer som han vil.

Jeg støtter mann.

Derav tittel på tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er verre - å tro at man skal "temme" andre voksne folk. Jeg syns aldri at jeg har noe med det, jeg. Om jeg tenker inni meg at han gikk med brune sko til svart bukse og at okerfarget slips ikke passet helt til blå skjorte, - så syns jeg uansett ikke at det er min oppgave å fortelle andre det.

Det er ikke snakk om å temme folk, det er snakk om at de utemmede av og til viser at de også kan følge normen en sjelden gang. På samme måte som de stive av og til (forhåpentligvis) greier slippe seg litt løs i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

En trenger jo ikke ha dårlig smak selv om man er blakk :)

Nå har jo svigermor tilbudt seg å kjøpe dressbukse til han på dressmann. Men dressmann er for døllt tydeligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt ifra.

Dressbukse er dressbukse, uavhengig av pris, men om den er kledelig, er noe helt annet. Og det er lite som er så stygt som bukser man av forskjellige grunner ikke kler.

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som skrevet i hovedinnlegget : at min svigermor klikker i vinkel på sønnen sin fordi han ikke vil gå med dressbukser, fordi hun synes det tar seg best ut, og han er uenig og gidder ikke å legge allverdens energi i problemstillingen heller og kommer som han vil.

Jeg støtter mann.

Derav tittel på tråd.

At far til konfirmanten også skal ha dongeri er da et slående argument _for_ å kunne komme i det samme? Om man i det hele tatt skal diskutere med svigermor ting svigermor ikke har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo svigermor tilbudt seg å kjøpe dressbukse til han på dressmann. Men dressmann er for døllt tydeligvis

Det må han jo få mene :) og litt pinlig å ta i mot bukse av mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo svigermor tilbudt seg å kjøpe dressbukse til han på dressmann. Men dressmann er for døllt tydeligvis

Ja, det er det :D

Lar du deg spandere på bare fordi det spanderes?

Det er jo dårlig gjort mot giveren også.

Jeg trøkker meg ikke inn i ting jeg ikke liker bare fordi jeg kan få det gratis, jeg heller.

Da sier jeg tusen takk, men det er nok ikke helt min kopp med te, men snillt å tilby.

Jeg hadde blitt dritsur om jeg spanderte noe på noen, som ikke synes det var noe kult i det hele tatt, og som tok i mot bare for å legge det bakerst i skapet eller kaste det. Da kan man heller si pent nei takk til hyggelig tilbud.

Eller hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøsj, han er da neppe mer voksen som 59 åring enn som 60 åring!

Nå er vi spent på fortsettelsen i denne føljetongen!

Han var da ikke 59 i min konfirmasjon :) da var han 25 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er verre - å tro at man skal "temme" andre voksne folk. Jeg syns aldri at jeg har noe med det, jeg. Om jeg tenker inni meg at han gikk med brune sko til svart bukse og at okerfarget slips ikke passet helt til blå skjorte, - så syns jeg uansett ikke at det er min oppgave å fortelle andre det.

Enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Ja, det er det :D

Lar du deg spandere på bare fordi det spanderes?

Det er jo dårlig gjort mot giveren også.

Jeg trøkker meg ikke inn i ting jeg ikke liker bare fordi jeg kan få det gratis, jeg heller.

Da sier jeg tusen takk, men det er nok ikke helt min kopp med te, men snillt å tilby.

Jeg hadde blitt dritsur om jeg spanderte noe på noen, som ikke synes det var noe kult i det hele tatt, og som tok i mot bare for å legge det bakerst i skapet eller kaste det. Da kan man heller si pent nei takk til hyggelig tilbud.

Eller hva mener du egentlig?

Argumentet blakk ble brukt til at han ikke gikk i dressbukse. Og da svarte jeg som du skrev at svigemor har sagt hun vil betale den til han. Da kan man ikke skylde på at man er blakk da.

Og hvis hun vet at dette er en bukse som kun kommer til å bli brukt en gang, da vet hun jo det. Dessuten kunne det hende dere ble overrasket om han hadde prøvd noen dressbukser der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å temme folk, det er snakk om at de utemmede av og til viser at de også kan følge normen en sjelden gang. På samme måte som de stive av og til (forhåpentligvis) greier slippe seg litt løs i ny og ne.

Som i sånn at alle blir en gruppe skokk like individer der ingen har egenart, og alle viser "passe" mye livsutfoldelse og alle følger "regler" for skikk og bruk og tradisjonsverdier, uten å stille for mange spørsmål, da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke noe å lage oppstyr av, men jeg foretrekker dressbukser. Det blir litt for hverdagslig med olabukse syns jeg. Selv om den er svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Det må han jo få mene :) og litt pinlig å ta i mot bukse av mamma :)

''litt pinlig å ta i mot bukse av mamma :)''

Hvorfor det? Om hun vil betale. Om jeg ikke husker feil tok de i mot ferietur her i sommer av samme svigerforeldre. Kan vel ikke være værre å ta i mot en bukse.

jeg har en datter jeg vil tro er kanskje litt yngre enn laguna. Men det er nå rett som det er at vi påspanderer henne ting hun trenger og ikke har råd til selv. Hun er blakk student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da veldig en fest for de unge - og da går hans antrekk veldig godt :) vi skal ha konfirmasjon for vår yngste på søndag - og et par unge menn har spurt om de kan komme med pent sommerantrekk, altså ikke dress. Jeg har sagt selvsagt kan de det, det viktigste er at de kommer :) selv skal jeg ha bunad - men det er på grunn av bildene, og fordi jeg har fått meg bunad og er stolt av det. Hva andre har på seg, har aldri brydd meg. :)

Voksne menn skal da for svarte svingende ikke se ut som fjortiser!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har han fra før, ser du. Det er poenget :)

Men er det ikke litt sånn barnslig å ikke ta imot ei bukse fra mor? Jeg tipper at dere er godt under 40 år...har jeg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentet blakk ble brukt til at han ikke gikk i dressbukse. Og da svarte jeg som du skrev at svigemor har sagt hun vil betale den til han. Da kan man ikke skylde på at man er blakk da.

Og hvis hun vet at dette er en bukse som kun kommer til å bli brukt en gang, da vet hun jo det. Dessuten kunne det hende dere ble overrasket om han hadde prøvd noen dressbukser der

Han har prøvd dressbukser der før - og han vil ikke ha. De er stygge, og sitter stygt på ham.

Hadde vi hatt penger kunne han vurdert å kjøpe ei skikkelig dressbukse, men det er ikke noe han har lyst eller anledning til å prioritere akkurat nå.

Jeg kan fortsatt ha sånn småyst (in my dreams!) på et par dritfine sko til 3000 kroner, (som jeg ikke har rådt til og som er utenfor rekkevidde) og samtidig takke nei til et par sko fra for ekseempel H&M fra mamma om jeg ikke synes de var no fine.

Det er kjipt gjort å la folk spandere om en ikke vil ha!

Og dessuten MÅ man ikke takke ja til ting man ikke liker selvom en er blakk! (Og klarer seg fint uten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke litt sånn barnslig å ikke ta imot ei bukse fra mor? Jeg tipper at dere er godt under 40 år...har jeg rett?

Men han vil jo ikke HA den! :D Det må han jo få lov til ikke å ville?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...