Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke JEG som synres dette er best, men jeg støtter mannen min i at han må få gå i det han føler seg komfortabel i.

Nå skal jeg personlig tvinge meg inn i en bunad i sju stive timer, koke for førti personer (ikke alt da;)) på lørdag kveld, jeg har lagt til side halvparten av pengene mine de tre siste gangene jeg har hatt en dagsjobb for å få råd til å gi bort skikkelig presang, jeg har ordna med å få bestilt håndlagde bordkort (moren min lagde) og styra med dette i ukesvis med telefoner jeg har besvart på det høfligste, jeg har tatt meg fri fra skoletreff, etc.

Ikke nødvendigvis fordi JEG, mann eller konfirmanten finner detaljplanlegging nødvendig, men for å være grei med svigermor og andre. Så nå får du jaggu meg rulle inn...;p

uffa meg, stakkars deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

Men han vil jo ikke HA den! :D Det må han jo få lov til ikke å ville?

OK, men du var ute etter støtte her inne og det får du lite av.

Når noen dukker opp i konfirmasjon, dåp el i dongeri (svart eller ikke) så tenker jeg at de ikke bryr seg så veldig..

Men det er meg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffa meg, stakkars deg

Nei, jeg har det fint, jeg :)

Men det er ikke dermed sagt at jeg får alt som jeg vil. Hvor folk får det fra er ganske interresant.

Og hva mente du egentlig med den snyde, lille, kommentaren? At vi øyeblikkelig skal gå og skifte, om svigermor vil det? Eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at kombinasjon dressjakke pluss olabukser kan være tvilsomt det også, men det er det han har, og han vil ikke ha den jævla buksa (som forøvrig er et verre alternativ, spør du meg ;)), og ja, han bestemmer jo sjøl, og konfirmasjonsselskapet blir NEPPE noen anereledes opplevelse på grunn av ektemannens bukser! :D

Og ja, hun burde ha sluttet med føringer på manns klær for om ikke 30 år siden så i hvertfall 25 eller no! :)

Gleder meg sånn passe ja ;p Mat lager jeg på lørdag og det blir 50/50.

:)

Men er alle bukser fra Dressmann like ille da? Gjorde et kjapt søk og denne ser da smal og grei ut? http://www.dressmannxl.com/no/index.asp?id=81500 Hvilke andre butikker har dere i byen dere bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har å gjøre med skikk og bruk og respekt for det som sømmer seg og det man skal delta på. :-)

Hvis det bare handler om at "jeg skal ha lov til å gå i det jeg trives best i", kan jeg gå med leggings og topp som viser bar mage i en begravelse fordi jeg synes det er så himmelsk deilig å gå i og det er min rett å bestemme hva jeg skal gå i.....

Det blir litt..... barnslig, synes jeg.

Alle andre dager i året kan man gå i det man trives i, det er ikke hver dag man skal i bryllup, dåp eller konfirmasjon og da kan man gå i noe annet.

Der sa du det, det handler om respekt for de som har invitert til selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''litt pinlig å ta i mot bukse av mamma :)''

Hvorfor det? Om hun vil betale. Om jeg ikke husker feil tok de i mot ferietur her i sommer av samme svigerforeldre. Kan vel ikke være værre å ta i mot en bukse.

jeg har en datter jeg vil tro er kanskje litt yngre enn laguna. Men det er nå rett som det er at vi påspanderer henne ting hun trenger og ikke har råd til selv. Hun er blakk student.

Jeg skjønner godt hvorfor de ikke ønsker å ta imot.

Jeg har også to studenter, og det er ikke like lett for dem heller alltid å ta imot ting eller klær.

Og om man skal prøve å løsrive seg litt fra familien, hjelper det lite å ta imot all verden av hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er da veldig en fest for de unge - og da går hans antrekk veldig godt :) vi skal ha konfirmasjon for vår yngste på søndag - og et par unge menn har spurt om de kan komme med pent sommerantrekk, altså ikke dress. Jeg har sagt selvsagt kan de det, det viktigste er at de kommer :) selv skal jeg ha bunad - men det er på grunn av bildene, og fordi jeg har fått meg bunad og er stolt av det. Hva andre har på seg, har aldri brydd meg. :)

Men "pent sommerantrekk" er for meg en lys bukse og en pen, kortermet skjorte - ikke dongeri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men du var ute etter støtte her inne og det får du lite av.

Når noen dukker opp i konfirmasjon, dåp el i dongeri (svart eller ikke) så tenker jeg at de ikke bryr seg så veldig..

Men det er meg da....

Hvor har du det fra at jeg er ute etter støtte? Jeg lufta noe jeg i utgangspunktet fant mest vittig.

Jeg synes jo i grunn at det er en selvfølge at voksne menn (og damer for den del) kler seg i hva de ønsker, og er mildt overasket over at mange er uenig i det (og over at en buksetråd har blitt så lang og vekker SÅ sterke følelser! :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har prøvd dressbukser der før - og han vil ikke ha. De er stygge, og sitter stygt på ham.

Hadde vi hatt penger kunne han vurdert å kjøpe ei skikkelig dressbukse, men det er ikke noe han har lyst eller anledning til å prioritere akkurat nå.

Jeg kan fortsatt ha sånn småyst (in my dreams!) på et par dritfine sko til 3000 kroner, (som jeg ikke har rådt til og som er utenfor rekkevidde) og samtidig takke nei til et par sko fra for ekseempel H&M fra mamma om jeg ikke synes de var no fine.

Det er kjipt gjort å la folk spandere om en ikke vil ha!

Og dessuten MÅ man ikke takke ja til ting man ikke liker selvom en er blakk! (Og klarer seg fint uten)

Helt enig med deg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har det fint, jeg :)

Men det er ikke dermed sagt at jeg får alt som jeg vil. Hvor folk får det fra er ganske interresant.

Og hva mente du egentlig med den snyde, lille, kommentaren? At vi øyeblikkelig skal gå og skifte, om svigermor vil det? Eller hur?

Det handler om skikk og bruk, respekt for de som har invitert til selskap. Det spiller ingen rolle hvor mye du har gjort på forhånd og hvor mye penger du skal gi. Det handler heller ikkeom å trosse mor/svigermor (selv om det vel er det det hele handler om her) Det handler om at det er vanlig folkeskikk å legge litt energi (og penger om nødvendig) i klærne når en skal i selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det, det handler om respekt for de som har invitert til selskap.

Faren der stiller i olabukse selv. :)

Dette er noe generasjonen over er opptatt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra at jeg er ute etter støtte? Jeg lufta noe jeg i utgangspunktet fant mest vittig.

Jeg synes jo i grunn at det er en selvfølge at voksne menn (og damer for den del) kler seg i hva de ønsker, og er mildt overasket over at mange er uenig i det (og over at en buksetråd har blitt så lang og vekker SÅ sterke følelser! :D)

Mandolaika har et veldig veldig godt svar lenger nede i tråden. Les det du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var da ikke 59 i min konfirmasjon :) da var han 25 :)

Ååååå. Da kan han jo ha endret litt stil, ja.

Da svigerinna mi som nå er 40 var konfirmant troppa min eks, som da var 24, opp i lys bukse, hvit skjorte (tror jeg, men usikker på akkurat den...), rødt skinnslips, røde skinnsko og rød skinnjakke. Det var skikkelig hypermoderne da, men hjelp og trøste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faren der stiller i olabukse selv. :)

Dette er noe generasjonen over er opptatt av.

OK, men da er det som jeg trodde, tråden handler egentlig ikkeom antrekk i konformasjon, men om svigermor som blander seg. Hvorfor fortalte dere svigermor hva han har tenkt å ha på seg da?? For å irretere henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om skikk og bruk, respekt for de som har invitert til selskap. Det spiller ingen rolle hvor mye du har gjort på forhånd og hvor mye penger du skal gi. Det handler heller ikkeom å trosse mor/svigermor (selv om det vel er det det hele handler om her) Det handler om at det er vanlig folkeskikk å legge litt energi (og penger om nødvendig) i klærne når en skal i selskap.

Ja, men nå har vi gjort det. Han er fin og ny på håret og så er jeg, vi har pent tøy, og fin presang.

Så ja, det handler om hvorvidt min mann bør la seg diktere inn i et par bukser han ikke liker, og det vil han ikke. Og det holder jeg med ham i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika har et veldig veldig godt svar lenger nede i tråden. Les det du.

Jeg tror jeg har lest de fleste svarene her, men takk skal du ha! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i sånn at alle blir en gruppe skokk like individer der ingen har egenart, og alle viser "passe" mye livsutfoldelse og alle følger "regler" for skikk og bruk og tradisjonsverdier, uten å stille for mange spørsmål, da eller?

Det er ikke det jeg sier. Folk er forskjellige, men noen dager prøver man å være litt mindre forskjellig enn alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men da er det som jeg trodde, tråden handler egentlig ikkeom antrekk i konformasjon, men om svigermor som blander seg. Hvorfor fortalte dere svigermor hva han har tenkt å ha på seg da?? For å irretere henne?

Fordi hun spør(maange ganger), får svar, liker det ikke, og legger seg i.

Og det velger mannen min å ikke ta hensyn til, og det støtter jeg han selvsagt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i. :-)

Og dermed bør man kle seg i noe som er kledelig.

De fleste finner en dressbukse som er kledelig om de leter litt. Det er snittet som gjør at klær sitter fint eller ikke, og det finnes utallige versjoner av dressbukser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det har å gjøre med skikk og bruk og respekt for det som sømmer seg og det man skal delta på. :-)

Hvis det bare handler om at "jeg skal ha lov til å gå i det jeg trives best i", kan jeg gå med leggings og topp som viser bar mage i en begravelse fordi jeg synes det er så himmelsk deilig å gå i og det er min rett å bestemme hva jeg skal gå i.....

Det blir litt..... barnslig, synes jeg.

Alle andre dager i året kan man gå i det man trives i, det er ikke hver dag man skal i bryllup, dåp eller konfirmasjon og da kan man gå i noe annet.

''Det blir litt..... barnslig, synes jeg.

''

Ja, det virker veldig umodent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...