Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Du leser fremdeles ikke hva jeg skriver.

Og når det gjelder mann her i huset, så har han faktisk store problemer med å finne ei dressbukse med riktig snitt. Og da er det ikke snakk om trass eller uvilje mot dressbukser. Han klager stadig over at han er underkledd i mange sammenhenger, men det er vanskelig, veldig vanskelig å finne rette buksa.

Han har problemer med å finne dogeribukser også, men har der funnet et par merker som har bukser som sitter flott på ham.

Når jeg skriver menn selv må få velge, så mener jeg det. Og ser man på starten av denne tråden, er det snakk om å bruke ei bukse som sitter pent, fremfor å gå til innkjøp av ei bukse til denne anledningen. Mannen kan få sponset ei bukse, men siden han ikke liker buksa, synes jeg faktisk det er mye bedre å stille opp i en bukse som sitter fint og man trives i, enn å gå med på å kjøpe ei bukse som bare blir brukt ei gang, for så bli liggende bakerst i skapet. Det vil jeg si er bortkasta penger, uhøflig overfor giveren og direkte sløsing.

Når jeg har sagt til mann her i huset at han kan få gå i dongeribukse i stedet for dress, så er det rett og slett fordi han ser mye bedre ut, føler seg friere og han er i mine øyne dødskjekk. Og nei, det er ikke barnslig trass. Verken fra hans eller min side.

Nå skal det sies at han har en flott dress nå, som både kler ham og han trives normalt i... altså kaster jakka fort, fordi han er en mann som fort blir varm og man ser at slipset kveler ham litt, men ikke verre enn at han holder ut. :-)

''Og når det gjelder mann her i huset, så har han faktisk store problemer med å finne ei dressbukse med riktig snitt. Og da er det ikke snakk om trass eller uvilje mot dressbukser. Han klager stadig over at han er underkledd i mange sammenhenger, men det er vanskelig, veldig vanskelig å finne rette buksa.

Han har problemer med å finne dogeribukser også, men har der funnet et par merker som har bukser som sitter flott på ham.

''

Det er det samme hos oss.

Vi har ikke så enormt med butikker her og hver eneste tur vi er på, innland som utland, går det faktisk mye tid på å finne klær til han. Og sko, ikke minst store nok sko som og er OK.

Og jeg må si at når han har stilt i dåp, konfirmasjon osv med en fin svart bukse, men som ikke er dressbukse, og resten pent og matchende, så er han flott.

Nå har han dress, men i mange år var ikke så dyre klær siden han ikke passer i alt, i vårt budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346316305' post='4805454]

''Og når det gjelder mann her i huset, så har han faktisk store problemer med å finne ei dressbukse med riktig snitt. Og da er det ikke snakk om trass eller uvilje mot dressbukser. Han klager stadig over at han er underkledd i mange sammenhenger, men det er vanskelig, veldig vanskelig å finne rette buksa.

Han har problemer med å finne dogeribukser også, men har der funnet et par merker som har bukser som sitter flott på ham.

''

Det er det samme hos oss.

Vi har ikke så enormt med butikker her og hver eneste tur vi er på, innland som utland, går det faktisk mye tid på å finne klær til han. Og sko, ikke minst store nok sko som og er OK.

Og jeg må si at når han har stilt i dåp, konfirmasjon osv med en fin svart bukse, men som ikke er dressbukse, og resten pent og matchende, så er han flott.

Nå har han dress, men i mange år var ikke så dyre klær siden han ikke passer i alt, i vårt budsjett.

''med en fin svart bukse, men som ikke er dressbukse''

Jeg synes det er stor forskjell på fin svart bukse som ikke er dressbukse og en sort dongeribukse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346316305' post='4805454]

''Og når det gjelder mann her i huset, så har han faktisk store problemer med å finne ei dressbukse med riktig snitt. Og da er det ikke snakk om trass eller uvilje mot dressbukser. Han klager stadig over at han er underkledd i mange sammenhenger, men det er vanskelig, veldig vanskelig å finne rette buksa.

Han har problemer med å finne dogeribukser også, men har der funnet et par merker som har bukser som sitter flott på ham.

''

Det er det samme hos oss.

Vi har ikke så enormt med butikker her og hver eneste tur vi er på, innland som utland, går det faktisk mye tid på å finne klær til han. Og sko, ikke minst store nok sko som og er OK.

Og jeg må si at når han har stilt i dåp, konfirmasjon osv med en fin svart bukse, men som ikke er dressbukse, og resten pent og matchende, så er han flott.

Nå har han dress, men i mange år var ikke så dyre klær siden han ikke passer i alt, i vårt budsjett.

''Og jeg må si at når han har stilt i dåp, konfirmasjon osv med en fin svart bukse, men som ikke er dressbukse, og resten pent og matchende, så er han flott.''

Annen svart penbukse som ikke er dongeri, sammen med skjorte og evt. slips kan være like fint som dress. :o) Om karen har en stilig vest (ikke skinn...) i tillegg så er han jo flottings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og ser man på starten av denne tråden, er det snakk om å bruke ei bukse som sitter pent, fremfor å gå til innkjøp av ei bukse til denne anledningen.''

Som jeg forstår det - men det kan hende jeg tar feil - så har lagunamannen bare sagt nei og ikke engang giddet være med på Dressmann og prøve for å se om de kan finne en dressbukse som sitter rimelig greit. De har bare bestemt seg for at Dressmann = stygt og ferdig med det.

Det er da mange som mener at Dressmann går man ikke til :) det er helt normalt det også. Ikke alle liker strykefrie, bilbukser av syntet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og ser man på starten av denne tråden, er det snakk om å bruke ei bukse som sitter pent, fremfor å gå til innkjøp av ei bukse til denne anledningen.''

Som jeg forstår det - men det kan hende jeg tar feil - så har lagunamannen bare sagt nei og ikke engang giddet være med på Dressmann og prøve for å se om de kan finne en dressbukse som sitter rimelig greit. De har bare bestemt seg for at Dressmann = stygt og ferdig med det.

Hva de har gjort eller ikke gjort i dette tilfellet, bryr jeg meg egentlig ikke om. Nå er jo tråden milelang, så jeg orker ikke søke for å se om jeg husker rett eller ikke når det gjelder å ha prøvd bukse der ei gang.

Men uten å være noen snobb, så har ikke mann her i huset funnet bukser på Dressmann, og alt jeg har kjøpt der inne til ham, er tre boxere og ei t-skjorte. Har aldri funnet noe annet som har sett bra ut. Og ja, jeg har vært innom mange ganger for å titte.

Uansett... om Lagunamann har prøvd bukse eller ikke, så er det jo mange andre punkter som gjør at jeg holder med Lagunamann i denne tråden. Spesielt med tanke på tidligere tråder om forholdet mellom dem og svigerfamilien.

Og ser jeg på meg selv, uten problemer på samme måte, så er det ikke mye gøy å skulle ta imot en "gave". Har jo hatt store kvaler med det å bli spandert middag på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''med en fin svart bukse, men som ikke er dressbukse''

Jeg synes det er stor forskjell på fin svart bukse som ikke er dressbukse og en sort dongeribukse

Ja, men det er dongeriaktig allikevel, for det er ikke direkte penbukse. Jeg tenkte på det etter jeg trykket send, at jeg ikke skulle kalt det penbukse.

Jeg klarer ikke helt forklare det, ikke dongeri, men ikke penbukse heller. Den er om ikke annet svart og sitter pent på den lange mannen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

''Og jeg må si at når han har stilt i dåp, konfirmasjon osv med en fin svart bukse, men som ikke er dressbukse, og resten pent og matchende, så er han flott.''

Annen svart penbukse som ikke er dongeri, sammen med skjorte og evt. slips kan være like fint som dress. :o) Om karen har en stilig vest (ikke skinn...) i tillegg så er han jo flottings!

''Annen svart penbukse som ikke er dongeri, sammen med skjorte og evt. slips kan være like fint som dress. :o) Om karen har en stilig vest (ikke skinn...) i tillegg så er han jo flottings!''

Det er ikke direkte penbukse heller.

Vest? Til han lange mannen der, he he, det må da bli skreddersydd. ;o) Og jeg kan love deg at det eneste sambo har i skinn, er fjellskoene sine! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346316305' post='4805454]

''Og når det gjelder mann her i huset, så har han faktisk store problemer med å finne ei dressbukse med riktig snitt. Og da er det ikke snakk om trass eller uvilje mot dressbukser. Han klager stadig over at han er underkledd i mange sammenhenger, men det er vanskelig, veldig vanskelig å finne rette buksa.

Han har problemer med å finne dogeribukser også, men har der funnet et par merker som har bukser som sitter flott på ham.

''

Det er det samme hos oss.

Vi har ikke så enormt med butikker her og hver eneste tur vi er på, innland som utland, går det faktisk mye tid på å finne klær til han. Og sko, ikke minst store nok sko som og er OK.

Og jeg må si at når han har stilt i dåp, konfirmasjon osv med en fin svart bukse, men som ikke er dressbukse, og resten pent og matchende, så er han flott.

Nå har han dress, men i mange år var ikke så dyre klær siden han ikke passer i alt, i vårt budsjett.

Men Shira da.... Her inne sier de jo at alle fint kan finne ei fin dressbukse. ;-)

Ellers kjenner jeg igjen problemet. Vi var så heldige å finne en butikk i Sverige i fjor som gjorde at vi kunne hamstre inn en del bukser til mann. Riktignok dongeri, men heldigvis litt billigere enn de samme merkene i Norge, samt et nytt merke. Etter timer på kjøpesenteret, kom vi ut med armene fulle. Bukser og diverse andre greier til ham, samt en vinterdress til snuppa. ;-) Ho mor fikk klare seg uten noe som helst. :-)

Og i København i fjor kom vi over en butikk som solgte flotte sko, til enda flottere pris. Drømmer om ny tur til København snart, for nå begynner de skoene han kjøpte å bli litt slitte. Har mast på ham om å ta turen innom butikkene her, men han er kresen på sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Men Shira da.... Her inne sier de jo at alle fint kan finne ei fin dressbukse. ;-)

Ellers kjenner jeg igjen problemet. Vi var så heldige å finne en butikk i Sverige i fjor som gjorde at vi kunne hamstre inn en del bukser til mann. Riktignok dongeri, men heldigvis litt billigere enn de samme merkene i Norge, samt et nytt merke. Etter timer på kjøpesenteret, kom vi ut med armene fulle. Bukser og diverse andre greier til ham, samt en vinterdress til snuppa. ;-) Ho mor fikk klare seg uten noe som helst. :-)

Og i København i fjor kom vi over en butikk som solgte flotte sko, til enda flottere pris. Drømmer om ny tur til København snart, for nå begynner de skoene han kjøpte å bli litt slitte. Har mast på ham om å ta turen innom butikkene her, men han er kresen på sko.

Vel, da kan "alle" få lov og kle han opp! Lykke til sier bare jeg. ;o)

Vi har også handlet mye i Sverige til han, der finner vi slim fit i alle klær, så vi handler mye siden han har en jobb hvor han skal se noenlunde ut.

Det var egentlig lettere før da han var tømrer og hadde arbeidsklær.

Mange kan nok passe i kjedebutikkene sine klær, men det er også mange som ikke kan det, i tillegg skal en jo føle seg vel i klærene.

Jeg kjenner godt en mann som ikke takler slips, og han ser du er utilpass med slipset på. Ja han bruker det fordi det er forventet, men fy så mye hyggeligere han er når han tar det av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange som mener at Dressmann går man ikke til :) det er helt normalt det også. Ikke alle liker strykefrie, bilbukser av syntet :)

''bilbukser ''

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346317242' post='4805466]

''Annen svart penbukse som ikke er dongeri, sammen med skjorte og evt. slips kan være like fint som dress. :o) Om karen har en stilig vest (ikke skinn...) i tillegg så er han jo flottings!''

Det er ikke direkte penbukse heller.

Vest? Til han lange mannen der, he he, det må da bli skreddersydd. ;o) Og jeg kan love deg at det eneste sambo har i skinn, er fjellskoene sine! ;o)

''Vest? Til han lange mannen der, he he, det må da bli skreddersydd. ;o)''

Menn med en fin vest er råsexy!

Her f.eks.:

http://cdn.thegloss.com/files/2009/02/clubroom-washed-corduroy-vest.jpg

http://www.nettavisen.no/imagecache/parameter/?upsizable=true&action=resize&width=1024&height=-1&url=http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00831/117958069_831455a.jpg - nydelig vest!!!! Om han er spesielt sexy er en annen sak. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei. Dongeri i konfirmasjon er svært upassende.

Greit at man vil kle seg i noe man føler seg komfortabel i, men det er da vel situasjonsbetinget? Hva jeg føler meg vel i på løpetur og i operaen er ganske forskjellig, for å si det sånn.

Man kler seg etter anledningen, rett og slett.

Og i en konfirmasjon pleier også den eldre garde å være godt representert. Både moren min og de gamle tantene ville ha falt døde om hvis en voksen mann kom i dongeri, uansett hvor pen den måtte være.

Og mannfolk er da så kjekke i dress!

For en stund siden skulle jeg kjøpe ny kjole til en stor fest. Jege prøvde en fin en, og ekspeditrisen sa at denne kunne jeg eventuelt bruke med tights under.

Men da jeg fortalte at anledningen var stor middag blant gallauniformerte, var hun snar med å trekke forslaget tilbake til fordel for en tynn og elegant strømpebukse.

Noen anledninger er mer konservative enn andre.

Og hvor skal vi ende hvis alle former for etikette og retningslinjer skal vike, og "jeg gjør som jeg vil "er det eneste som teller?

''Greit at man vil kle seg i noe man føler seg komfortabel i, men det er da vel situasjonsbetinget?'' Enig. Jeg er en av dem som tar til orde for at barn skal smake mat de ikke liker og prøve å finne løsninger på klær med "ekkel lyd eller som klør, og da ville det vært svært selvmotsigende å la voksne menn slippe å utfordre komfortsonen en kveld eller fem pr år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346317632' post='4805468]

Vel, da kan "alle" få lov og kle han opp! Lykke til sier bare jeg. ;o)

Vi har også handlet mye i Sverige til han, der finner vi slim fit i alle klær, så vi handler mye siden han har en jobb hvor han skal se noenlunde ut.

Det var egentlig lettere før da han var tømrer og hadde arbeidsklær.

Mange kan nok passe i kjedebutikkene sine klær, men det er også mange som ikke kan det, i tillegg skal en jo føle seg vel i klærene.

Jeg kjenner godt en mann som ikke takler slips, og han ser du er utilpass med slipset på. Ja han bruker det fordi det er forventet, men fy så mye hyggeligere han er når han tar det av.

Hadde vært fint om mann her i huset bare kunne gått på venlig kjedebutikker og funnet klær. Hadde passet både budsjett og klesskapet hans godt. Her bør han også se sånn tålig bra ut i jobben. Noen stiller nok i dress av og til, eller hvertfall finbukse og skjorte. Skjorte har mann her alltid på seg, og han ser alltid ordentlig ut, men vanlig finbukse er anda vanskeligere enn dressbukse å finne. Skøytelårene hans skaper store problemer der. Og mange bukser er han direkte stygg i.

Skjorter, gensere og jakker derimot, er bare en fryd å handle. :-)

Og trekker man tråden litt lenger, så ville jeg heller hatt besøk av personer som har på seg tøy de trives i, en folk som kommer i tvangstrøyer. Være seg slipset som kveler, eller buksene som ikke passer. Mennesker som er seg selv, er så mye vakrere enn mennesker man ser er uvell i tøyet de har på seg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vest? Til han lange mannen der, he he, det må da bli skreddersydd. ;o)''

Menn med en fin vest er råsexy!

Her f.eks.:

http://cdn.thegloss.com/files/2009/02/clubroom-washed-corduroy-vest.jpg

http://www.nettavisen.no/imagecache/parameter/?upsizable=true&action=resize&width=1024&height=-1&url=http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00831/117958069_831455a.jpg - nydelig vest!!!! Om han er spesielt sexy er en annen sak. ;o)

Men skal de kjøre stil med dress og vest, bør alt henge sammen.

Skal man se på skikk og bruk og kleskoder, børe man ha på seg jakke som passer, hvertfall frem til man sitter og kan ta av seg jakka, om det er for varmt. Ikke mye vakkert i kirka om man bare møter opp i dressbukse, skjorte og vest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Vest? Til han lange mannen der, he he, det må da bli skreddersydd. ;o)''

Menn med en fin vest er råsexy!

Her f.eks.:

http://cdn.thegloss.com/files/2009/02/clubroom-washed-corduroy-vest.jpg

http://www.nettavisen.no/imagecache/parameter/?upsizable=true&action=resize&width=1024&height=-1&url=http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00831/117958069_831455a.jpg - nydelig vest!!!! Om han er spesielt sexy er en annen sak. ;o)

Enig!

Men sambo er ikke så glad i vest, døllingen. *snurt* Han kunne fått det også når han fikk skreddersydd dress.

Når vi er i diverse selskap o.l så ser jeg at mange har knalltøffe vester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Hadde vært fint om mann her i huset bare kunne gått på venlig kjedebutikker og funnet klær. Hadde passet både budsjett og klesskapet hans godt. Her bør han også se sånn tålig bra ut i jobben. Noen stiller nok i dress av og til, eller hvertfall finbukse og skjorte. Skjorte har mann her alltid på seg, og han ser alltid ordentlig ut, men vanlig finbukse er anda vanskeligere enn dressbukse å finne. Skøytelårene hans skaper store problemer der. Og mange bukser er han direkte stygg i.

Skjorter, gensere og jakker derimot, er bare en fryd å handle. :-)

Og trekker man tråden litt lenger, så ville jeg heller hatt besøk av personer som har på seg tøy de trives i, en folk som kommer i tvangstrøyer. Være seg slipset som kveler, eller buksene som ikke passer. Mennesker som er seg selv, er så mye vakrere enn mennesker man ser er uvell i tøyet de har på seg. :-)

''Mennesker som er seg selv''

Ja!

F.eks jeg og venninna mi, jeg er veldig pynta ofte i forhold til henne, men hun er pynta i forhold til hva hun ellers trives i, og ikke minst pynta som hun trives i selskapet.

Vi skal ha resepkt for vertskapet, for all del, men det lyser ofte lang vei når noen kler seg og ikke syns selv de er noe pene. Og ikke minst, økonomi. Vi kan endelig kjøpe nå, men i mange år kunne vi ikke og jeg kjenner mange som slett ikke har så stort klesbudsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346317121' post='4805463]

Ja, men det er dongeriaktig allikevel, for det er ikke direkte penbukse. Jeg tenkte på det etter jeg trykket send, at jeg ikke skulle kalt det penbukse.

Jeg klarer ikke helt forklare det, ikke dongeri, men ikke penbukse heller. Den er om ikke annet svart og sitter pent på den lange mannen. :o)

Tror folk har hengt seg veldig opp i dongeri/ola bukse/jeans ordet, og derfor ser seg blindt på det de fleste går rundt i. Regner med at den buksa til din man, er en form for chinos, eller hvertfall ei svart bukse i litt tykkere og stivere kvalitet enn de vanlige finbuksene.

Må jo si at det første jeg tenker når jeg hører ordet svart dongeri, er i utvaska grålig bukse, som sitter ikke direkte vakkert og nesten slik at jeg ser for meg rørleggersprekken... For slike bukser har jeg sett på altfor mange menn og gutter opp gjennom årene. Nesten slik at jeg tenker tresko i tillegg. Kanskje fordi jeg en gang så en mann i slikt tøy en 17 mai... og grunnen til at ejg la merke til det, var at kona alltid er så vakker og vellstelt, så jeg lurte faktisk på hva hun så i ham... :-)

Men, når jeg ser forbi mine egne fordommer mot svarte dongeribukser, så vet jeg at det er mye stilig og vakkert der ute. Mye som ikke minner om de vanlige dongeribuksene. Som blir kjempestilig sammen med skjorte, gjerne slips og den rette jakka. Men her, som ved dressbuksene, eller penbuksene, betyr snittet alt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''bilbukser ''

???

En Dressmann-spesialitet - bukse som ikke krøller, selv om eieren sitter mye (med den) i bil.

Med forbehold om at jeg kun har teoretisk kjennskap til dette plagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346318715' post='4805483]

''Mennesker som er seg selv''

Ja!

F.eks jeg og venninna mi, jeg er veldig pynta ofte i forhold til henne, men hun er pynta i forhold til hva hun ellers trives i, og ikke minst pynta som hun trives i selskapet.

Vi skal ha resepkt for vertskapet, for all del, men det lyser ofte lang vei når noen kler seg og ikke syns selv de er noe pene. Og ikke minst, økonomi. Vi kan endelig kjøpe nå, men i mange år kunne vi ikke og jeg kjenner mange som slett ikke har så stort klesbudsjett.

Akkurat.

Jeg jobber i en bedrift og går ofte i vernesko og arbeidsklær. I tillegg har jeg motorsykkelen hvor jeg hiver på meg skinn eller goretex klær. Så når jeg endelig kan ta på meg vanlige sivile klær, så er det aldri snakk om kosedresser eller grilldresser. Liker å kle meg pent. Og for min egen del er det viktig for meg å føle meg kvinnelig, i og med at så mye av tiden min kler jeg meg i unisexklær og ferdes mest i mannsdominerte miljøer.

Ser man på den ene søstra mi, så trives hun best i grønt. Så når hun kommer i dongeri og ei fin skjorte eller fin genser, ja så er hun pyntet. Og hun har gjort en stor innsats. Å kaste en kjole på henne, ville være direkte slemt.

Og når man i tillegg skal tenke økonomi, så ser jeg hvor vanskelig det kan bli. Jeg har selv i perioden som alenemor takket nei til et par innbydelser, nettopp fordi jeg ikke hadde penger til å kjøpe klærne som kom inn under kleskoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...