Gå til innhold

om gutter og jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at gutter på atten nitten år er sammen med fjortis jenter på fjorten femten seksten år?

Er ikke seriøst på den alderen der, da må vel guttene være på samme stadiet?

Skrevet

Gutter modnes senere enn jenter, det kan vel være årsaken? På generelt grunnlag syns jeg det er litt for for stor aldersforskjell når ei jente på 14 er sammen med en gutt på 18.

Skrevet

Gutter modnes senere enn jenter, det kan vel være årsaken? På generelt grunnlag syns jeg det er litt for for stor aldersforskjell når ei jente på 14 er sammen med en gutt på 18.

Enig!

Skrevet

Min beste venninne ble sammen med kjæresten sin da han var 18 og hun var 14. De giftet seg da hun var 22. De forble gift i 10 år, så skar det seg.

Jeg det ikke alderen som førte til skilsmissen.

Husker selv at gutter på den alderen var ganske spennende, og ganske uoppnåelige ;)

Det viktige om de blir sammen er vel at de respekterer hverandre, særlig i forhold til det seksuelle.

Og skulle min datter (som snart er 13) finne på å bli sammen med en så "gammel mann", så hadde jeg tiltet ;)

Skrevet

Jeg hadde vært uhyre skeptisk om jentungen her kommer hjem med en på 18 år når hun er 14...

Skrevet

Min beste venninne ble sammen med kjæresten sin da han var 18 og hun var 14. De giftet seg da hun var 22. De forble gift i 10 år, så skar det seg.

Husker selv at gutter på den alderen var ganske spennende, og ganske uoppnåelige ;)

Det viktige om de blir sammen er vel at de respekterer hverandre, særlig i forhold til det seksuelle.

Og skulle min datter (som snart er 13) finne på å bli sammen med en så "gammel mann", så hadde jeg tiltet ;)

Jeg kjenner par der hun var svært ung og han litt eller ganske mye eldre enn henne da de ble sammen. Langt de fleste av disse brøt opp etter en del år, fordi hun rett og slett ble mer moden enn samboer/ektefelle.

Skrevet

Ja det er jo det seksuelle, de kan jo ikke ha sex før hun fyller 16 år. Så leenge varer det ikke...

Tror det er sjeldent slike forhold varer.

Skrevet

Jeg hadde vært uhyre skeptisk om jentungen her kommer hjem med en på 18 år når hun er 14...

Forstår jeg godt.

Skrevet

5 år fra eller til bør vel bety lite,og det blir enda mindre når gutten er 30 og jenta 25.

Alle mennesker kan vel snakke med hvem de vil,men ingen som er under 16 har lov til å ha sex.

Skrevet

5 år fra eller til bør vel bety lite,og det blir enda mindre når gutten er 30 og jenta 25.

Alle mennesker kan vel snakke med hvem de vil,men ingen som er under 16 har lov til å ha sex.

'5 år fra eller til bør vel bety lite''

Når begge er under 20 betyr 5 års alersforskjell ganske mye.

Skrevet

''gutten er 30 og jenta 25.''

Det blir noe helt annet.

Skrevet

Nå har jeg med meg en lærling på 20 på teamet mitt. Har to andre gutter på samme alder på to andre team.... Jeg ser at mange av jentevennene deres er mellom 15 og 17.

Men når jeg ser alderen på jentevennene til gutta som er rundt 22 på jobb, har de fleste fyllt 20.

Skrevet

Nå har jeg med meg en lærling på 20 på teamet mitt. Har to andre gutter på samme alder på to andre team.... Jeg ser at mange av jentevennene deres er mellom 15 og 17.

Men når jeg ser alderen på jentevennene til gutta som er rundt 22 på jobb, har de fleste fyllt 20.

Bør vel ikke blande meg i det hele tatt. Men det er så mye som spiller inn...

Skrevet

''5 år fra eller til bør vel bety lite''

Tullprat. Fem år betyr veldig mye når den ene parten er 12 og den andre er 17. Eller 13 og 18.

For voksne folk er det selvfølgelig annerledes.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja det er jo det seksuelle, de kan jo ikke ha sex før hun fyller 16 år. Så leenge varer det ikke...

Tror det er sjeldent slike forhold varer.

''Ja det er jo det seksuelle, de kan jo ikke ha sex før hun fyller 16 år''

Det er det nok svært mange som har.

Skrevet

''Ja det er jo det seksuelle, de kan jo ikke ha sex før hun fyller 16 år''

Det er det nok svært mange som har.

Er vel det og det er feil.

Skrevet

Bør vel ikke blande meg i det hele tatt. Men det er så mye som spiller inn...

Det er kjempevanskelig problemstilling.

Jeg var 14.5 da jeg ble sammen med faren til mine to eldste jenter. Er kjempeglad for utfallet, med tanke på de to flotte jentene, men skulle gjerne hatt noen voksne rundt meg den gangen som kunne sagt meg noen alvorsord.

Som en i tråden sa, så gikk et annet forld i vasken da hun som hadde vært ung traff mannen, men det ble slutt fordi hun ble voksen mens han stagnerte. Var nok til dels det som var saken for oss også.

Ser jo i ettertid at jeg har gått glipp av mye av ungdomstiden. Ble veldig fort voksen.

Skrevet

''5 år fra eller til bør vel bety lite''

Tullprat. Fem år betyr veldig mye når den ene parten er 12 og den andre er 17. Eller 13 og 18.

For voksne folk er det selvfølgelig annerledes.

Så var det også voksne folk jeg snakket om.Jeg skrev faktisk 25 og 30.

Skrevet

Så var det også voksne folk jeg snakket om.Jeg skrev faktisk 25 og 30.

For det første handler tråden om tenåringsforhold. Dernest begynte du med en generalisering om at 5 år fra eller til betyr lite, og til slutt føyde du til spesifiseringen "og enda mindre når gutten er 30" etc.

Da er det helt på sin plass å presisere.

Skrevet

Min første kjæreste var jeg sammen med fra jeg var 13 til jeg var 1 mnd før jeg fylte 16, han var 18 til da fylte han 20 år. Det var i alle fall ganske vanlig på den tiden. Ingen som trodde at jeg var jomfru som hadde vært sammen med samme fyren i over 2 år -men de tok feil ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...