Gå til innhold

om gutter og jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel det og det er feil.

Det er jo ikke så rart. Det er uansett den som er eldst som har ansvaret for at det ikke skjer.

Skrevet

'5 år fra eller til bør vel bety lite''

Når begge er under 20 betyr 5 års alersforskjell ganske mye.

Spurt og svart.Alder har mindre å si når man er over 30.Da kan man ofte strekke seg 10 år begge veier.Ofte at 30 og 40 åringer blir forelsket,eller 40 og 50.

Tviler vel på at det er feil for en på 15 å snakke med en på 20,men man kan aldri ha et forhold med en som er under 16.

Skrevet

Spurt og svart.Alder har mindre å si når man er over 30.Da kan man ofte strekke seg 10 år begge veier.Ofte at 30 og 40 åringer blir forelsket,eller 40 og 50.

Tviler vel på at det er feil for en på 15 å snakke med en på 20,men man kan aldri ha et forhold med en som er under 16.

Man kan jo ha et forhold uten sex, det går faktisk an :)

Min mann er 9 år eldre enn meg, -ikke sikkert det hadde vært så populært om jeg traff han da jeg var 15 og han 24 :) - men jeg var 31 da....

Nå er vår datter 15, og vi kjenner en kjekk mann på 24, -men atte, -HJELP! :)

Skrevet

Min første kjæreste var jeg sammen med fra jeg var 13 til jeg var 1 mnd før jeg fylte 16, han var 18 til da fylte han 20 år. Det var i alle fall ganske vanlig på den tiden. Ingen som trodde at jeg var jomfru som hadde vært sammen med samme fyren i over 2 år -men de tok feil ;)

''Ingen som trodde at jeg var jomfru som hadde vært sammen med samme fyren i over 2 år -men de tok feil ;)''

Hadde dere ingen form for seksuell kontakt?

Nå var jeg bare 1 år yngre enn kjæresten min på den tiden (jeg 15 og han 16) og vi holdt oss unna samleie det første året, men tilfredstilte hverandre på alle andre måter. Så å si vi ikke hadde sex, blir jo egentlig feil.

Nå har jeg derimot skjønt at ingen former for sex er lov om en er under 16 år..Hehe, men det er det jo ikke alle som skjønner!

Tror derimot dette har lite å si om paret er ca like gamle, til tross for at de er 14-15 år!

Skrevet

''Ingen som trodde at jeg var jomfru som hadde vært sammen med samme fyren i over 2 år -men de tok feil ;)''

Hadde dere ingen form for seksuell kontakt?

Nå var jeg bare 1 år yngre enn kjæresten min på den tiden (jeg 15 og han 16) og vi holdt oss unna samleie det første året, men tilfredstilte hverandre på alle andre måter. Så å si vi ikke hadde sex, blir jo egentlig feil.

Nå har jeg derimot skjønt at ingen former for sex er lov om en er under 16 år..Hehe, men det er det jo ikke alle som skjønner!

Tror derimot dette har lite å si om paret er ca like gamle, til tross for at de er 14-15 år!

Vi klinte i gamle dager, og dett var dett )

Skrevet

Jeg var 15 år da jeg ble sammen med en som var 8 år eldre. Vi var sammen til jeg var 19, da hadde jeg vokst i fra han. Var en flott tid, ventet til jeg var (nesten) 16 år før vi "gjorde det" ( men gjorde mye før det hi hi). Han ble godt tatt i mot av familien, og det er jeg glad for. Det forpliktet ( og jeg er glad jeg slapp å møte han i skjul).

Å ha en eldre kjæreste hindret meg i gjøre mye dumt, jeg fikk en flott intro til sexlivet og jeg opplevde masse. Men jeg var en meget moden 15 åring og han var kanskje noe barnslig. Den dag i dag tenker jeg på den tiden med glede, selv om det tok naturlig slutt etterhvert! ( Men jeg er glad vi ikke fikk og barn sammen!)

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Spranget mellom 14-16 år er ganske stort når det gjelder jenter, men det er vel typisk for den alderen at jentene har "vokst fra" guttene på sin egen alder og dermed ser etter eldre gutter å være sammen med - som er mer på samme psykiske alder som jentene.

Skrevet

Jeg var 15 år da jeg ble sammen med en som var 8 år eldre. Vi var sammen til jeg var 19, da hadde jeg vokst i fra han. Var en flott tid, ventet til jeg var (nesten) 16 år før vi "gjorde det" ( men gjorde mye før det hi hi). Han ble godt tatt i mot av familien, og det er jeg glad for. Det forpliktet ( og jeg er glad jeg slapp å møte han i skjul).

Å ha en eldre kjæreste hindret meg i gjøre mye dumt, jeg fikk en flott intro til sexlivet og jeg opplevde masse. Men jeg var en meget moden 15 åring og han var kanskje noe barnslig. Den dag i dag tenker jeg på den tiden med glede, selv om det tok naturlig slutt etterhvert! ( Men jeg er glad vi ikke fikk og barn sammen!)

''ventet til jeg var (nesten) 16 år før vi "gjorde det" ( men gjorde mye før det hi hi).''

Nettopp! Dere tolket også sex som samleie! Fakta er at det andre dere gjorde også er sex og dermed også ulovlig før du var 16 år. Tror mange ungdommer bommer litt her.

Alt i alt handler det jo om å verne ungdom mot sexpress og må vel nnrømme at det var en del sexpress inne i bildet hos meg selv da kjæresten ønsket jeg skulle suge ham første gang da jeg var 14 år...

Skrevet

Skilte 8 år mellom meg og far til de to eldte jentene også. Ble sammen med ham da jeg var 14. Forholdet varte i 12 år.

Men min seksuelle debut hadde jeg sammen med en som var like gammel som meg. Vi gjorde vel "alt", foruten samleie. Og det er jeg veldig glad for. Vi utforsket mye, fant ut av mye og var på samme nivå, like nysgjerrige og med like mye erfaring.

Og når det gjelder det med gammel kjæreste og ikke gjøre mye dumt, så tror jeg at jeg burde ha gjort hvertfall litt av de dumme tingene. Er noe med det å vokse opp og skaffe seg erfaringer.

Men, samtidig høres det jo ut som om du hadde de opplevelsene som var riktig for deg. :-)

Skrevet

''ventet til jeg var (nesten) 16 år før vi "gjorde det" ( men gjorde mye før det hi hi).''

Nettopp! Dere tolket også sex som samleie! Fakta er at det andre dere gjorde også er sex og dermed også ulovlig før du var 16 år. Tror mange ungdommer bommer litt her.

Alt i alt handler det jo om å verne ungdom mot sexpress og må vel nnrømme at det var en del sexpress inne i bildet hos meg selv da kjæresten ønsket jeg skulle suge ham første gang da jeg var 14 år...

Helt enig, klart mye av det vi gjorde var på grensen til eller til og med over grensen til det "lovlige". Men for meg var det riktig, en gradvis innføring over tid istedenfor en pangstart når man var lovlig med en jevnaldrende. Mange som sitter med dårlige erfaringer.

Jeg er vel egentlig veldig glad for at min snart 16 år gamle datter ikke har startet sin karriere, men jeg håper debuten hennes blir med en som tar hensyn og tar det gradvis enn en som peiser på fordi hun er lovlig....:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...