Gå til innhold

Konfirmasjon og mat - må man ha dessert?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg har vært i konfirmasjon med koldtbord + typisk en varmrett, både med og uten dessert.

Jeg savnet ikke desserten, for det var ikke så lenge før det var kaker.

Ha ett fruktfat f.eks, om dere føler at dere vil ha noe lite rett etter maten, men som sagt, jeg savnet det ikke. Har også fått fruktfat istedenfor dessert og det var veldig godt, ungene likte det også, lurer på om det ikke var strødd noe sjokolade (innpakket) oppå det fatet jeg.

Gjest Shira :o)

Nei, hvordan skal folk klare å klemme nedpå dessert innimellom koldtbord og kaker?

Dessert blir en annen gang! Kos dere og masse lykke til! :-)

''hvordan skal folk klare å klemme nedpå dessert innimellom koldtbord og kaker?

''

*host* Det er noen av oss som alltid har plass til dessert, alltid, og kaker etterpå...

Men som sagt, jeg savner ikke desserten i en setting som dette, men viljesvake meg hadde nok spist om det var der. ;o)

Annonse

Må og må :-)

Vi hadde også koldtbord og gjorde som det er vanlig hos oss.... på koldtbordet stod en stor skål med rips, en med blåbær og en med jordbær og litt konfekt/god sjokolade. Slik at den som trengte en liten søt munfull til kaffen ( jeg må¨ha kaffe etter middag, uansett), kunne ta det som en del av koldtbordet. Dette var populært, og det som var igjen ble satt frem sammen med de enorme mengde kakene som ble servert noen timer senere.

Men det hadde ikke vert nødvendig med dessert for meg, men kaffe må jeg ha!

Vi hadde koldtbord. Ingen dessert, vi serverte bare en kaffekopp og satte ut skåler med twist til for de som ønsket litt søtt.

Så var det kaffe og kaker litt senere.

Vi gjorde det slik litt av tidshensyn og litt fordi det ville skape krøll på kjøkken/oppvask med ekstra oppvask.

Jeg savnet ikke desserten, og ingen av gjestene sa at de gjorde det heller (men det kan jo hende de bare var høflige,da). Vi går uansett for samme løsning neste gang!

Nei, hvordan skal folk klare å klemme nedpå dessert innimellom koldtbord og kaker?

Dessert blir en annen gang! Kos dere og masse lykke til! :-)

''Nei, hvordan skal folk klare å klemme nedpå dessert innimellom koldtbord og kaker?''

Jeg skjønner ikke problemstillingen. ;o)

Annonse

Når vi har hatt konfirmasjon, har vi hatt koldtbord først og kaker umiddelbart etterpå. Bare ryddet vekk koldtbordet når alle var ferdige, og satt frem kakene med en gang. Da blir jo kakene desserten, og man slipper den lange kjedelige pausa mellom hovedmåltid og søtt.;o)

Når vi har hatt konfirmasjon, har vi hatt koldtbord først og kaker umiddelbart etterpå. Bare ryddet vekk koldtbordet når alle var ferdige, og satt frem kakene med en gang. Da blir jo kakene desserten, og man slipper den lange kjedelige pausa mellom hovedmåltid og søtt.;o)

Kjedelig?

Har ulik familie vi da. Jeg synes den pausen er deilig. Alle er mette og fornøyde og endelig er det tid til litt ro og prat og kos. Presanger skal beundres, konfirmanten skal fotograferes med alle sine gjester, småbarna får springe rundt og de voksne får prate med de de ikke sitter sammen med.

Men det er godt vi er forskjellige :-)

Kjedelig?

Har ulik familie vi da. Jeg synes den pausen er deilig. Alle er mette og fornøyde og endelig er det tid til litt ro og prat og kos. Presanger skal beundres, konfirmanten skal fotograferes med alle sine gjester, småbarna får springe rundt og de voksne får prate med de de ikke sitter sammen med.

Men det er godt vi er forskjellige :-)

Presangbeundring, skravling og småbarnslek tar vi etter kakene. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...