Gå til innhold

Spania

Gjest Bedre enn Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest Bedre enn Norge?
Skrevet

Ville du flyttet fra Norge til Spania? Hvorfor/hvorfor ikke?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei. Flytter ikke fra et land med så bra velferdssystem som Norge til et land i økonomisk krise!

Skrevet

Nei. Flytter ikke fra et land med så bra velferdssystem som Norge til et land i økonomisk krise!

Man kan jobbe i Spania og fremdeles være medlem av Folketrygden.

Med vennlig hilsen

Gjest Høstløvet
Skrevet

''Ville du flyttet fra Norge til Spania?''

Nei!

'' Hvorfor/hvorfor ikke?''

Jeg har bodd i Spania og jeg foretrekker å bo i Norge. Husene i Spania er altfor kalde om vinteren, da er det bedre å bo i et godt isolert, oppvarmet hus i Norge.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Da må "man" jo få en jobb først. Det er nok ikke lett med den arbeidsledigheten de har i Spania.

-og for meg personlig tror jeg ikke det er så lett å få jobb med det jeg er utdannet til.

Helsemessig hadde det sikkert vært tipp-topp for dattera mi, men.

Gjest Høstløvet
Skrevet

Med vennlig hilsen

Det er ikke lett å få jobb i Spania 20 - 25 % av spanjolene er uten jobb.

Annonse

Gjest Høstløvet
Skrevet

Da må "man" jo få en jobb først. Det er nok ikke lett med den arbeidsledigheten de har i Spania.

-og for meg personlig tror jeg ikke det er så lett å få jobb med det jeg er utdannet til.

''Helsemessig hadde det sikkert vært tipp-topp for dattera mi, men.''

Jeg trodde det ville være bra for meg helsemessig å bo i Spania, men jeg har aldri vært så dårlig eller frosset så mye som da.

Skrevet

Det er ikke lett å få jobb i Spania 20 - 25 % av spanjolene er uten jobb.

Det vet jeg, men det betyr fremdeles at 75% har jobb. Uansett, det jeg svarte på var vedr. folketrygden. :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Selvsagt - jeg sa ikke at det var lett å få jobb. Det sagt, det finnes jobber, og det går an å jobbe for norske firma i Spania.

Med vennlig hilsen

Gjest Høstløvet
Skrevet