Gå til innhold

mer om klær, hvilken bunad har du?

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen

Jeg har rød trønderbunad, hadde nok ikke valgt den i dag, men har ikke akkurat råd til å kjøpe noe annet heller. :o) Det morsommer er at stemora til ungene har prikk lik bortsett fra lauslomma om jeg ikke husker helt feil!

Jentungen ønsker seg også trønderbunad, men jeg tror hun har endret ønske fra rød til blå? Det er enda dryge 2,5 år til hun er konfirmant så det er i tidligste laget å begynne å få den sydd ennå.

Du bør sjekke leveringstid. Mange er svært tidlig ute med å bestille bunad, så jeg vil ikke påstå at du har allverdens tid.

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

14

• Lillemus

5

• EnolaGay

4

• laguna1

3

Mest aktive i denne tråden

Du bør sjekke leveringstid. Mange er svært tidlig ute med å bestille bunad, så jeg vil ikke påstå at du har allverdens tid.

Men ungen vil jo endre kroppsfasong mye de neste 2 årene så det er jo bare tull å begynne å ta mål og sy nå.

Gjest Hulderen

Men ungen vil jo endre kroppsfasong mye de neste 2 årene så det er jo bare tull å begynne å ta mål og sy nå.

De fleste bunader skal ha en mengde broderi som tar tid før de kommer så langt som til å montere bunaden. Monteringen skjer kort tid før konirmasjonen, og på en slik måte at det er lett å sy dn ut etter noen år.

De fleste bunader skal ha en mengde broderi som tar tid før de kommer så langt som til å montere bunaden. Monteringen skjer kort tid før konirmasjonen, og på en slik måte at det er lett å sy dn ut etter noen år.

Det er ikke broderier på trønderbunaden, kun på skjorta, så den er ikke såååå tidkrevende som mange andre bunader.

Har svart Jelsa-bunad (Rogaland). Og oppdaget til min store skrekk at her jeg bor nå bruker alle gifte kvinner lue/skaut til bunaden! Og nåde deg om du har sølvbelte uten å være gift, da kommer bunadspolitiet øyeblikkelig! Er litt nervøs for at noen skal oppdage at jeg har "kjøpeskjorte", men heldigvis har jeg flytta så langt at svært få vet hvordan skjorta egentlig skal være...

Annonse

Har svart Jelsa-bunad (Rogaland). Og oppdaget til min store skrekk at her jeg bor nå bruker alle gifte kvinner lue/skaut til bunaden! Og nåde deg om du har sølvbelte uten å være gift, da kommer bunadspolitiet øyeblikkelig! Er litt nervøs for at noen skal oppdage at jeg har "kjøpeskjorte", men heldigvis har jeg flytta så langt at svært få vet hvordan skjorta egentlig skal være...

hoho - skikkelig ulydig du :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...