Gå til innhold

Atopisk eksem og ullundertøy

Anbefalte innlegg

Gjest liker best sommern
Skrevet

Har to små barn som har atopisk eksem,

de blir gjerne forverret pga ullundertøy,

hva slags annet undertøy kan de bruke?

Finner så lite teknisk undertøy til så små barn,

de er 2 og 4 år... og det må ikke være for dyrt heller.

Bomull under fleece og så ytterklær utenpå er vel feil det da...

Skrevet

Cubus hadde i alle fall tidligere ullundertøy med bomull innside, de funket fint de.

Hva med Devold sine med microfiber innside? De er kjempefine! Har flere av dem selv og elsker dem! :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Cubus hadde i alle fall tidligere ullundertøy med bomull innside, de funket fint de.

Hva med Devold sine med microfiber innside? De er kjempefine! Har flere av dem selv og elsker dem! :o)

De fra Devold får jeg til og med sønnen min til å bruke - som klør og får eksem av det meste ellers.

Skrevet

Minstejenta mi tåler ull dårlig, men det begynner heldgivis å bli litt bedre nå når hun har blitt 8. Men i mange år så har vi måttet finne andre typer vinterundertøy til henne enn til de to eldste.

Devolds doble (husker ikke hva den heter) tålte hun ikke. Vi fant et merke på Barnas Hus som fungerte kjempebra. Det var ull med noe annet på innsiden, men de har ikke det merket lenger i Kristiansand. Skal se om jeg finner ei trøye, sikkert mulig å finne på nett. Vi hadde både singlet, lang trøye og bukse i det merket.

Ellers er det teknisk stoff som gjelder, selv om det ikke er like varmt som ull.

Skrevet

Sånn var guttungen min også.

Jeg har aldri forstått hva som er så innmari galt med bomull. Det er vel ikke snakk om at ungene skal være ute i 7-8 timer i minus 15 heller?

Skrevet

Sånn var guttungen min også.

Jeg har aldri forstått hva som er så innmari galt med bomull. Det er vel ikke snakk om at ungene skal være ute i 7-8 timer i minus 15 heller?

''Jeg har aldri forstått hva som er så innmari galt med bomull.''

Unger som ikke svetter noe særlig klarer seg vel fint med bomull innerst dersom ull ikke er et alternativ. Om man svetter en del blir bomulla søkk våt, tung og iskald.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Cubus hadde i allefall før klær med bomull innerst og ull ytterst.

Kjenner flere barn som har atopisk eksem og ikke tåler ulla, de har bomull, fleece og noe vindtett utenpå. Har flere lag etter behov. De har vært aktive barnehagebarn.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346406225' post='4806002]

Cubus hadde i allefall før klær med bomull innerst og ull ytterst.

Kjenner flere barn som har atopisk eksem og ikke tåler ulla, de har bomull, fleece og noe vindtett utenpå. Har flere lag etter behov. De har vært aktive barnehagebarn.

''de har bomull, fleece og noe vindtett utenpå.''

For små barn som ikke svetter noe særlig funker det sikkert, men jeg kjenner kondensen og svetten sile bare jeg tenker på det! Fleece er jo nesten plast og jeg blir fryktelig klam i de fleste fleeceplagg. Har en morgenkåpe i fleece, men den må jeg bare bytte ut - etter å ha sittet i den i noen min er jeg søkkvåt av svette.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''de har bomull, fleece og noe vindtett utenpå.''

For små barn som ikke svetter noe særlig funker det sikkert, men jeg kjenner kondensen og svetten sile bare jeg tenker på det! Fleece er jo nesten plast og jeg blir fryktelig klam i de fleste fleeceplagg. Har en morgenkåpe i fleece, men den må jeg bare bytte ut - etter å ha sittet i den i noen min er jeg søkkvåt av svette.

Ja, dette var barnehagen som jeg skrev og de svetter sjelden så mye som eldre barn eller voksne (stod det ikke små barn i hovedinnlegget?)

Selv bruker jeg ull, ellers blir jeg våt og tung, og jeg bruker ikke fleece noe særlig heller, annet enn typisk sitte ute om kvelden-jakke.

Gjest Bomull er gull:)
Skrevet

Bomull er greit, og det beste for barn med atopisk eksem syns jeg. Har to atopiske småbarn selv som er aldri er borti ull (da blomstrer eksemet opp), og de fryser nesten aldri. Litt av problemet/årsaken med eksemet er jo at de har veldig tørr hud som fort blir for varm. Mine trives godt med bomull og flis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...