Gå til innhold

Spørsmål om fjellsko

Anbefalte innlegg

Gjest takknemlig mor for svar!
Skrevet

Jenta mi skal på fjellet med klassen. Har dere noen tips hvilke sokker som er best i fjellsko..?

Skrevet

Ullblanding. Trysil, Ullvang, Norheim (de er kjempegode!) eller noe i den duren. De sitter godt på foten, skrukker seg ikke slik at det oppstår gnagsår og siden de inneholder en del ull blir man ikke så lett klam. Ullvang sine er ganske tjukke, Norheim tynnere.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Som Lillemus sier, ullblanding. Ulvang, Norheim, og flere jeg ikke kommer på i farten.

Sportsbutikker har. Eller ullsokker generelt, ikke bomull. Guttungen bruker faktisk ullsokker fra Cubus i sine fjellsko og er fornøyd med det.

Skrevet

Tynne ullsokker, evt. to par. De skal helst sitte godt på foten. Jeg mener at Bridgedale er de som har de beste sokkene til den slags bruk, f.eks. modellen Bjørndalen. Selges i gode sportsbutikker. Også Smartwool og Ullvang har gode produkter. Noen foretrekker å ha et par tynne "linere" under "hovedsokken", det anses å være en god løsning dersom man lett får gnagsår.

Skrevet

Tynne ullsokker som finnes på enhver sportsforretning.

Skrevet

Jeg bruker Trysil-sokker i fjellstøvlene, og bare ett par sokker! To par sokker = garantert gnagsår.

Skrevet

Jeg bruker Trysil-sokker i fjellstøvlene, og bare ett par sokker! To par sokker = garantert gnagsår.

''To par sokker = garantert gnagsår.''

Det er så avgjort ikke min erfaring når det innerste paret er linere og det ytterste sitter godt på foten.

Skrevet

Som de andre her sier; ullsokker. Ullvang, Norheim, Devold- hva som helst egentlig bare de er passe store og passe tykke. Tykkelsen bestemmes av hvor rommelige skoene er og hvor kaldt det er.

Dersom dere er redd for gnagsår, er det lurt å sette på et plaster før turen. Vi passer på å klippe negler og å sette plaster på hælene i forkant når vi skal på tur. Da unngår vi som regel problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...