Gjest takknemlig mor for svar! Skrevet 31. august 2012 Skrevet 31. august 2012 Jenta mi skal på fjellet med klassen. Har dere noen tips hvilke sokker som er best i fjellsko..? 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. august 2012 Skrevet 31. august 2012 Ullblanding. Trysil, Ullvang, Norheim (de er kjempegode!) eller noe i den duren. De sitter godt på foten, skrukker seg ikke slik at det oppstår gnagsår og siden de inneholder en del ull blir man ikke så lett klam. Ullvang sine er ganske tjukke, Norheim tynnere. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 31. august 2012 Skrevet 31. august 2012 Som Lillemus sier, ullblanding. Ulvang, Norheim, og flere jeg ikke kommer på i farten. Sportsbutikker har. Eller ullsokker generelt, ikke bomull. Guttungen bruker faktisk ullsokker fra Cubus i sine fjellsko og er fornøyd med det. 0 Siter
frosken Skrevet 31. august 2012 Skrevet 31. august 2012 Tynne ullsokker, evt. to par. De skal helst sitte godt på foten. Jeg mener at Bridgedale er de som har de beste sokkene til den slags bruk, f.eks. modellen Bjørndalen. Selges i gode sportsbutikker. Også Smartwool og Ullvang har gode produkter. Noen foretrekker å ha et par tynne "linere" under "hovedsokken", det anses å være en god løsning dersom man lett får gnagsår. 0 Siter
Gjest Narvel Skrevet 31. august 2012 Skrevet 31. august 2012 Tynne ullsokker som finnes på enhver sportsforretning. 0 Siter
-ssi Skrevet 31. august 2012 Skrevet 31. august 2012 Jeg bruker Trysil-sokker i fjellstøvlene, og bare ett par sokker! To par sokker = garantert gnagsår. 0 Siter
frosken Skrevet 31. august 2012 Skrevet 31. august 2012 Jeg bruker Trysil-sokker i fjellstøvlene, og bare ett par sokker! To par sokker = garantert gnagsår. ''To par sokker = garantert gnagsår.'' Det er så avgjort ikke min erfaring når det innerste paret er linere og det ytterste sitter godt på foten. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 31. august 2012 Skrevet 31. august 2012 Som de andre her sier; ullsokker. Ullvang, Norheim, Devold- hva som helst egentlig bare de er passe store og passe tykke. Tykkelsen bestemmes av hvor rommelige skoene er og hvor kaldt det er. Dersom dere er redd for gnagsår, er det lurt å sette på et plaster før turen. Vi passer på å klippe negler og å sette plaster på hælene i forkant når vi skal på tur. Da unngår vi som regel problemer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.