Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Paracet + ibux virker ikke så godt (500 paracet + 400 ibux, og der etter 500 paracet til). Er det noen reseptbelagte legemidler som da virker bedre? Fikk pinex forte sist gang, men syns ikke det hjalp så godt, da var ibux+paracet bedre.

Skrevet

600 mg Ibux og 1000 mg paracet i slengen?

Og gå til tannlegen...

Skrevet

Jeg brukte pinex forte og ibux ilag sist jeg hadde smerter. Det funket bra, men jeg vet ikke om dette er anbefalt av lege kanskje? Jeg lever nå ihvertfall enda jeg :-)

Skrevet

600 mg Ibux og 1000 mg paracet i slengen?

Og gå til tannlegen...

Hau hau og takk. Hvis jeg ikke får noe hos tannlegen prøver jeg det. Tannlegen er min bestevenn.

Skrevet

Pencilin virker etter noen dager om du har en betennelse.

Jeg sliter også med en trøblete tann :-(

Skrevet

Jeg brukte pinex forte og ibux ilag sist jeg hadde smerter. Det funket bra, men jeg vet ikke om dette er anbefalt av lege kanskje? Jeg lever nå ihvertfall enda jeg :-)

Jeg vil helst prøve noe som er velprøvd før og liker ikke å mikse smertestillende på egen hånd. Har noen venner som har havna på pillekjøret, men jeg skal forhåpentligvis bare ta noe gjennom helga. Hauhau.

Skrevet

Pencilin virker etter noen dager om du har en betennelse.

Jeg sliter også med en trøblete tann :-(

Ja du, jeg lurer på om betennelsen har kommet tilbake. Må høre med tannlegen om jeg skal begynne på en ny kur. Pencillin virket raskt sist, så det hadde vært kult.

Skrevet

Hei, min dypeste medfølelse går til deg, men jeg bare lurer på hva slags kosthold du har siden du får tannpine? Jeg spiser godteri av og til, og ellers spiser jeg deg jeg vil. Har ikke vært hos tannlegen på over 12 år, og slurver med tannpussen de fleste dagene (en gang om dagen), men jeg har ikke hatt tannvondt siden jeg var liten.

Skrevet

Hei, min dypeste medfølelse går til deg, men jeg bare lurer på hva slags kosthold du har siden du får tannpine? Jeg spiser godteri av og til, og ellers spiser jeg deg jeg vil. Har ikke vært hos tannlegen på over 12 år, og slurver med tannpussen de fleste dagene (en gang om dagen), men jeg har ikke hatt tannvondt siden jeg var liten.

Du får ikke spise meg.

Neida, kan ikke skryte av noe godt kosthold, men akkuat dette problemet skyldes sannsynligvis en dårlig rotfylling.

Jeg syns du skulle gått til tannlegen og tatt en sjekk.

Skrevet

Nei, nå leste jeg feil. Hvis du ikke har vondt noe sted, trenge du kanskje ikke noe sjekk? Kanskje du har sterke tenner.

Skrevet

Du får ikke spise meg.

Neida, kan ikke skryte av noe godt kosthold, men akkuat dette problemet skyldes sannsynligvis en dårlig rotfylling.

Jeg syns du skulle gått til tannlegen og tatt en sjekk.

Glemte meg litt vekk, har selv tatt en rotfylling i ung voksen alder. Da gjorde det vondt! Hehe jeg vil ikke spise deg. Var en liten skrivefeil der.

Grunnen til at jeg fikk full i tennene var at jeg spiste syltetøy og ikke pusset tennene etterpå. Da lå sukkeret og tæret på tennene hele dagen. Etter at jeg kuttet ut syltetøyet har jeg ikke hatt problemer med tennene.

Skrevet

Nå må du huske på at det ikke er tannverk/hull i tennene som behøver og være det største problemer hos voksne. Hvis du ikke har vært hos tannlegen på 12 år, og slurver med renholdet, så kan man jo bare forestille seg den mengden med tannstein du må ha...Og dette kan føre til periodontitt - nesten uten at du merker det før det er for sent:

http://www.tannpleier.no/om-tannhelse-mainmenu-34/26--tannkjykdommer-periodontitt

Ikke for og skremme, men sånn er det. Jeg leste akkurat om ei jente på 27 år som ikke hadde vært hos tannlegen på 10 år, fordi hun ikke hadde vondt eller følte at hun hadde hull. Men hun hadde langtkommen periodontitt.

Skrevet

Nå må du huske på at det ikke er tannverk/hull i tennene som behøver og være det største problemer hos voksne. Hvis du ikke har vært hos tannlegen på 12 år, og slurver med renholdet, så kan man jo bare forestille seg den mengden med tannstein du må ha...Og dette kan føre til periodontitt - nesten uten at du merker det før det er for sent:

http://www.tannpleier.no/om-tannhelse-mainmenu-34/26--tannkjykdommer-periodontitt

Ikke for og skremme, men sånn er det. Jeg leste akkurat om ei jente på 27 år som ikke hadde vært hos tannlegen på 10 år, fordi hun ikke hadde vondt eller følte at hun hadde hull. Men hun hadde langtkommen periodontitt.

Takk for opplysningen. Det er best å komme seg til tannlegen så fort som mulig da.

Skrevet

Takk for opplysningen. Det er best å komme seg til tannlegen så fort som mulig da.

Ja:-) Jeg snakker av erfaring. Både dyr, og dyrekjøpt:-( Jeg har heller ikke hull i tennene, men tannkjøttet er et problem... Tannstein er tannkjøttets verste fiende over lang tid.

Men er du heldig så har det gått bra. Håper det for din skyld:-)

Gjest listerin
Skrevet

du bør vel gå til tannlegen :-)

Men skal vite at jeg slet med en visdomstann her, nå var det tannkjøttet som gjorde mest vondt, da den drev og vokste...

men jeg skylte munnen med listerin to ganger om dagen,

og nå er jeg helt fin, så jeg kan utsette trekkingen av tanna litt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...