Gå til innhold

Pass på dine holdninger.

Anbefalte innlegg

Har ikke piggene ute, selv om jeg antar at poncho mener at etniske nordmenn er rasistene. Ville bare poengtere at rasistiske holdninger er langt mer utbredt blant muslimer (de liker ofte verken jøder, etniske nordmenn eller svarte).

Holdninger er noe som alle må passe på, uansett hvilket land man kommer fra.

Det som fikk meg til å skrive innlegget var at jeg så hvordan to gutter har blitt etter å helt sikkert ha hørt rasistiske uttrykk fra sine foreldre. Da min datter har en mørkhudet venn, fikk vi høre hva denne personen fikk slengt i seg av "dritt" fra disse guttene. Det var helvetes svarting og diverse. Disse guttene holder på å bli voksne nå og burde kanskje også begynne og tenke litt selv.

Jeg synes selvsagt ikke slike utsagn er okey uansett hvilken etnisitet det gjelder. Alle bør passe seg for hva de sier når de vet at barn kan høre på. Vi har makt til å forme barna våre slik vi ønsker. Det var det jeg ville fram til.

Fortsetter under...

Holdninger er noe som alle må passe på, uansett hvilket land man kommer fra.

Det som fikk meg til å skrive innlegget var at jeg så hvordan to gutter har blitt etter å helt sikkert ha hørt rasistiske uttrykk fra sine foreldre. Da min datter har en mørkhudet venn, fikk vi høre hva denne personen fikk slengt i seg av "dritt" fra disse guttene. Det var helvetes svarting og diverse. Disse guttene holder på å bli voksne nå og burde kanskje også begynne og tenke litt selv.

Jeg synes selvsagt ikke slike utsagn er okey uansett hvilken etnisitet det gjelder. Alle bør passe seg for hva de sier når de vet at barn kan høre på. Vi har makt til å forme barna våre slik vi ønsker. Det var det jeg ville fram til.

Du har et godt poeng. Vi arver dårlige holdninger av våre foreldre. Jeg ville bare påpeke at dette er et minst like stort problem blant mørkhudete.

Barn er ikke store før de snapper opp saker og ting fra andre enn foreldrene.

Jeg er enig i at man bør passe på hvordan man ordlegger seg med barn til stede. Men jeg kjøper ikke uten videre at alle barn og unge som sier ting de ikke burde sagt, har dette fra foreldrene sine. De omgås naboer, slektninger, storebrødre osv. Og det hender ikke så rent sjelden at ting de IKKE er vant til å høre hjemme (enten det er banning eller andre stygge bemerkninger) er spesielt interessante å gjenta "ute", for å se på reaksjonene.

Min datter sa f.eks. "fuck you" til naboen (som var moren til klassevenninnen hennes) i ganske ung alder. Det var ikke noe hun hadde hørt ved middagsbordet.

''Jeg har flere eksempler på at barna til de som ikke passer "kjeften" sin mobber sine klassekamerater og slenger dritt til dem som til ganske sikkert har fått ifra hjemmet sitt.''

Helt enig i at man skal passe på hva man sier og hva slags forbilde man er for barna (hvem er ikke det), men ting barna sier ute kan de like gjerne ha lært andre steder enn hjemme.

Hvordan kan statistikk være rasistisk? Manglende kildehenvisning blir noe annet.

De som blir utsatt for denne rasismen bryr seg nok lite om at det er få som står bak den. Og fordi det blir stadig flere muslimer i Norge vil rasismen øke. Kanskje folk flest innser problemet når de selv blir utsatt for den.

Det er relevant fordi (bortsett fra i noen ganske få områder) så er antall "arabiske muslimer" så sterkt begrenset i Norge at det ikke er nok til å mobbe noen. I hele Norge er det kun 2% muslimer.

Enkel matematikk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...