Gjest ny jobb Skrevet 31. august 2012 Skrevet 31. august 2012 Når en stilling blir utlyst for andre gang så betyr det vel at den har vært utlyst før og ingen søkere har vært aktuell? Jeg så drømmestillingen i dag og den er 2. gangs utlysningen. Den passer perfekt for meg og jeg vil, skal og må ha den. 0 Siter
Angustia Skrevet 31. august 2012 Skrevet 31. august 2012 ''Når en stilling blir utlyst for andre gang så betyr det vel at den har vært utlyst før og ingen søkere har vært aktuell?'' Nettopp. ''Jeg så drømmestillingen i dag og den er 2. gangs utlysningen. Den passer perfekt for meg og jeg vil, skal og må ha den.'' Jaaa :-) Søk stillingen, den er praktisk talt din - lykke til, heier på deg! 0 Siter
Gjest ny jobb Skrevet 31. august 2012 Skrevet 31. august 2012 ''Når en stilling blir utlyst for andre gang så betyr det vel at den har vært utlyst før og ingen søkere har vært aktuell?'' Nettopp. ''Jeg så drømmestillingen i dag og den er 2. gangs utlysningen. Den passer perfekt for meg og jeg vil, skal og må ha den.'' Jaaa :-) Søk stillingen, den er praktisk talt din - lykke til, heier på deg! Jeg fikk tak i den som er kontaktperson og jeg har snakket med henne før og da hun hørte hvem jeg var så beklaget hun veldig at hun ikke hadde tid til å snakke med meg, men ba meg veldig om å skrive mail som hun kan svare på mandag. Jeg forklarte hvorfor jeg ringte denne gangen. Skal jeg ta dette positivt eller ikke? Jeg skriver mailen og søker uansett, men jeg vil ikke selge meg billig;-) 0 Siter
Gjest jaush Skrevet 1. september 2012 Skrevet 1. september 2012 Eller at de hadde en aktuell en i boks som plutselig ikke kunne ta jobben likevel. Det skjede hos oss. Egentlig var det jo litt kontraktsbrudd for han hadde jo oppsigelsestid, men rett før han skulle starte hadde han plutselig fått en annen drømmejobb. De andre på lista var ikke SÅ aktuelle, dvs litt aktuelle var de, men de lyste likevel ut stillingen en gang til. 0 Siter
PieLill Skrevet 1. september 2012 Skrevet 1. september 2012 Det kan også være at de ønsker flere søkere å velge mellom. Noen ganger rot fra personalavdelingen... Lykke til med å kapre drømmejobben. mvh 0 Siter
Gjest jaush Skrevet 1. september 2012 Skrevet 1. september 2012 Det kan også være at de ønsker flere søkere å velge mellom. Noen ganger rot fra personalavdelingen... Lykke til med å kapre drømmejobben. mvh Det også kan jo skje da, at de har fått for få søknader... Spesielt om de lyste ut rundt ferietider, så er det jo mange som kanskje ikke fikk med seg annonsen :-) 0 Siter
PieLill Skrevet 1. september 2012 Skrevet 1. september 2012 Det også kan jo skje da, at de har fått for få søknader... Spesielt om de lyste ut rundt ferietider, så er det jo mange som kanskje ikke fikk med seg annonsen :-) Også en mulighet. mvh 0 Siter
Angustia Skrevet 1. september 2012 Skrevet 1. september 2012 Jeg fikk tak i den som er kontaktperson og jeg har snakket med henne før og da hun hørte hvem jeg var så beklaget hun veldig at hun ikke hadde tid til å snakke med meg, men ba meg veldig om å skrive mail som hun kan svare på mandag. Jeg forklarte hvorfor jeg ringte denne gangen. Skal jeg ta dette positivt eller ikke? Jeg skriver mailen og søker uansett, men jeg vil ikke selge meg billig;-) Dette virker positivt for meg. Det er ingen grunn til å mistro det at ho hadde det travelt der og da, og det faktum at ho ba deg skrive en mail ho skal besvare mandag, vitner om større interesse enn om ho hadde svart "send en søknad på vanlig måte". Selvfølgelig er du ikke garantert jobben, ei heller skal du selge deg billig, men stå på om det er en drømmejobb! Lykke til :-) 0 Siter
Gjest ny jobb Skrevet 1. september 2012 Skrevet 1. september 2012 Dette virker positivt for meg. Det er ingen grunn til å mistro det at ho hadde det travelt der og da, og det faktum at ho ba deg skrive en mail ho skal besvare mandag, vitner om større interesse enn om ho hadde svart "send en søknad på vanlig måte". Selvfølgelig er du ikke garantert jobben, ei heller skal du selge deg billig, men stå på om det er en drømmejobb! Lykke til :-) Det er kun et engasjement, men meget spennende og god erfaring. Selvfølgelig ønsker jeg meg fast stilling, men dette kan være skritt i den retningen;-) Jeg har skrevet mailen og holder på å lage cv for søknaden nå. Har du noen gode råd når det gjelder skriving av søknader? Jeg tar imot alle råd om slikt;-) 0 Siter
Angustia Skrevet 1. september 2012 Skrevet 1. september 2012 Det er kun et engasjement, men meget spennende og god erfaring. Selvfølgelig ønsker jeg meg fast stilling, men dette kan være skritt i den retningen;-) Jeg har skrevet mailen og holder på å lage cv for søknaden nå. Har du noen gode råd når det gjelder skriving av søknader? Jeg tar imot alle råd om slikt;-) Så bra! ''Har du noen gode råd når det gjelder skriving av søknader? Jeg tar imot alle råd om slikt;-)'' Det finnes sikkert mange gode tips om du 'googler', særlig fra private formidlingsbyråer, tipper jeg. Her er noe fra NAV: http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Om+jobbs%C3%B8k http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Om+jobbs%C3%B8k/Jobbs%C3%B8kertips/Skriv+en+m%C3%A5lrettet+jobbs%C3%B8knad http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Om+jobbs%C3%B8k/Jobbs%C3%B8kertips/Eksempler+p%C3%A5+CV+og+s%C3%B8knad Som sagt. lykke til :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.