Gå til innhold

Penger fra foreldre

Anbefalte innlegg

Jeg misunner dem da ikke at de har bedre lønninger.

Jeg er irritert fordi de synes synd på seg selv over en dreneringsregning, og får mor og far til å betale, når de har like god økonomi som alle oss andre, og kommer til å få bedre økonomi på sikt. Da synes jeg man kan la være å tilsnike seg penger fra mor og far, som dessuten ikke har god råd selv.

Det blir lite penger fra det boet, og da synes jeg ikke noe om at ett av fire søsken får det lille som er.

ja -jeg skjønner det - du får være glad for at du ikke er like grisk :)

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

5

• flisa

4

• Lillemus

3

• tonie

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg må si - jeg hadde driti i det :)

Jeg er 18 år eldre enn min bror - mine foreldre hadde mye bedre råd da han var barn enn når jeg var det. Han fikk mye mer av materielle goder, flere sydenturer og han bor ved mamma og pappa som hjelper dem med alt i hagen etc. etc. Det gjør meg ikke en døyt.

Unger er forskjellige og holde på å misunne dem sånn for et hus de faktisk har betalt for, selv om det var billg - hadde jeg ikke giddet.

Gå videre. Det er bedre med forelde enn penger, -den dagen du også får arv, er de døde. La de selv bestemme over sine penger når de lever.

Jeg har ingen søsken, derimot har jeg tre unger og de behandler meg forskjellig og jeg behandler dem forskjellig. Foreløpig har jeg ikke sett at noen av dem er sjalu på hverandre.

Med forbehold om at jeg ikke har lest alle innlegg i tråden:

Du skriver ingenting om geografi og hvem av barna som sannsynligvis vil får mest omsorgsoppgaver når foreldrene en gang blir gamle.

Hvis alle unntatt en har flyttet langt bort, og en bor like ved, er det ikke merkelig om foreldrene ønsker å skjevdele slik at den som bor nærmest vil trives med nettopp det og derigjennom sannsynligvis vil fortsette å bo nettopp der.

Foreldrene dine prøver sikkert bare å være snille, men forstår ikke at dette blir feil og fører til splid mellom barna deres.

Er den yngste forfordelt også innen andre områder? Det er ikke helt uvanlig at det yngste barnet får mer av foreldrene.

Her får de i praksis 600 000 i ren gave. Foreldrene dine er i sin fulle rett til å gjøre det, men det skaper jo fort splid. Prøv å forklar dem at dere andre føler dere urettferdig behandlet når yngstemann får 600 000 i ren gave og dere andre ingenting.

''Er den yngste forfordelt også innen andre områder?''

Et lite hjertesukk... Nå må folk slutte å bruke forfordele feil. Ordet betyr faktisk det motsatte enn slik brukt her (og i et annet innlegg nedenfor).

http://tinyurl.com/c75j8cq

''Er den yngste forfordelt også innen andre områder?''

Et lite hjertesukk... Nå må folk slutte å bruke forfordele feil. Ordet betyr faktisk det motsatte enn slik brukt her (og i et annet innlegg nedenfor).

http://tinyurl.com/c75j8cq

Helt enig - men jeg tror kampen er tapt :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...