Gå til innhold

Overgangsalder er ingen sykdom???

Anbefalte innlegg

.

Det sies at overgangsalderen ikke er noe sykdom…men en kan jaggu føle seg innmari syk av at kroppstemperaturen er nesten på kokepunktet til en hver tid…

Jeg har prøvd nattlysolje…men de virket bare i begynnelsen…isposer lindrer for kort tid...og jeg kan liksom ikke stå på veranden i kald luft hele tida heller...

For ikke å snakke om søvnløshet; En kan føle seg temmelig syk etter å ha ligget å vridd seg uten å få sove natt etter natt…

Jeg prøver alt mulig for å få til å sove: Varmt bad, varm melk med honning, beroligende te… osv…osv…

Men nei da…etter en times blund på øynene, så våkner jeg og er deretter spill våken og hyper i kroppen og hodet som om jeg har drukket masse kopper kaffe…

Er jeg heldig,så sovner jeg en times tid før vekkerklokka ringer og maser meg opp for at jeg må på jobb…

Så drar jeg på jobb; Som et vrak av mangel på søvn…og hvor kropptemperaturen er på kokepunktet…

Overgangsalder er ingen sykdom…men du verdens rike hvor innmari syk jeg føler meg noen dager… :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383341-overgangsalder-er-ingen-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, sånn er det!

Selv er jeg satt i fem års kjemisk overgangsalder for å hindre tilbakefall av hormonsensitiv kreft. Så jeg er glad for "bare" å ha overgangsalderproblematikk, og ikke det som verre er.

Og når jeg er ferdig med de fem kjemiske årene, så rekker jeg vel akkurat å komme i normal syklus før jeg skal i gang med min biologiske overgangsalder. Sånn er livet, og livet er uansett veldig mye bedre enn alternativet ;)

Mine overgangsplager ga seg veldig når jeg gikk over på lavkarbo. Ikke som i streng diettversjon, men jeg kutta sukker/frukt/fint mel/pasta/ris fra hverdagen, og det hjalp veldig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...