Orio Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Det var et av "rådene" jeg fikk på min tråd om at jeg ønsker å gå ned i vekt. Stemmer det for dere andre? For to-tre år siden gikk jeg en god del ned i vekt, og har klart å holde kiloene unna siden. Uten å leve på en evig slankekur. Jeg spiser "normalt", unner meg godteri etc i blant, egentlig for ofte. Jeg bruker ikke lettprodukter, annet enn suketter og kunstig søtet brus/saft. Jeg tenker ikke på kalorier når jeg lager mat, spiser stort sett det jeg har lyst på . Jeg trener regelmessig, fordi jeg liker å trene og merker det har god effekt på psyken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Nei, stemmer ikke for meg.... Det hadde sikkert stemt om jeg spiste mye usunn mat, men jeg tror jeg har en god balanse mellom sunt og usunt... Hvis jeg f.eks. har laga pannekaker til middag en dag (lager forøvrig alltid grove pannekaker), så lager jeg ikke f.eks. kjøttkaker og poteter neste dag... Da blir det heller kyllingwok e.l. Jeg spiser heller ikke brød i ukedagene. Da går det i kekkebrød med hvitost (uten smør). Knekkebrød spiser jeg uansett alltid kun på jobb og der er jeg ikke så nøye med at maten må smake så innmari godt Til frokost blir det frokostblanding med havregryn, solsikkefrø, nøtter, tørka frukt og ekstra lett melk i ukedagene. Lørdag og søndag spiser jeg grove rundstykker, egg og drikker sjokolademelk Jeg føler denne balansen i kostholdet er noe som fungerer veldig godt for meg - og vekta har stått stille de siste årene (bortsett fra i perioden da jeg ble separert for to år siden.. da gikk den nedover uansett hva jeg spiste - men jeg greide å gå opp igjen til trivselsvekta når det roa seg på hjemmebane ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3385746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Ja en evig slankekur. Men spiser mye mer når jeg tar medisiner, og det irriterer meg grenseløst. Vil helst slutte, når jeg er dårlig spiser jeg lite. Men ikke gøt å bli dårlig heller, valgets kval 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3385955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Nei heldigvis ikke, men jeg spiser relativt sunt og bruker sykkelen mye som transportmiddel. I fjor høst satt jeg i sofaen med skade og spiste godis og frukt, og oppdaget at daglig ferdel pr sykkel har mer å si for vekten enn jeg drømte om. En kilo opp pr mnd for min del... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3385984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Nei, stemmer ikke for meg.... Det hadde sikkert stemt om jeg spiste mye usunn mat, men jeg tror jeg har en god balanse mellom sunt og usunt... Hvis jeg f.eks. har laga pannekaker til middag en dag (lager forøvrig alltid grove pannekaker), så lager jeg ikke f.eks. kjøttkaker og poteter neste dag... Da blir det heller kyllingwok e.l. Jeg spiser heller ikke brød i ukedagene. Da går det i kekkebrød med hvitost (uten smør). Knekkebrød spiser jeg uansett alltid kun på jobb og der er jeg ikke så nøye med at maten må smake så innmari godt Til frokost blir det frokostblanding med havregryn, solsikkefrø, nøtter, tørka frukt og ekstra lett melk i ukedagene. Lørdag og søndag spiser jeg grove rundstykker, egg og drikker sjokolademelk Jeg føler denne balansen i kostholdet er noe som fungerer veldig godt for meg - og vekta har stått stille de siste årene (bortsett fra i perioden da jeg ble separert for to år siden.. da gikk den nedover uansett hva jeg spiste - men jeg greide å gå opp igjen til trivselsvekta når det roa seg på hjemmebane ) Kan du skrive nøyaktig hva du spiste - feks i går? Jeg spør også mtp mengde.... I går spiste jeg: - to knekkebrød (ryvita) m/ost til frokost, samt 3-4 cherrytomater, noen skiver paprika og agurk. Et eple til avslutning - to knekkebrød m/fiskepudding til lunch. - to skiver brød med rekesalat ved middagstider - et eple i 18 tiden - omelett av to egg og grønnsaker (broccoli, blomkål, vårløk) i 20 tiden Med omtrent slik matmengde så holder jeg vekta. Skal jeg gå ned, så er jeg redd jeg må være mer sulten... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Kan du skrive nøyaktig hva du spiste - feks i går? Jeg spør også mtp mengde.... I går spiste jeg: - to knekkebrød (ryvita) m/ost til frokost, samt 3-4 cherrytomater, noen skiver paprika og agurk. Et eple til avslutning - to knekkebrød m/fiskepudding til lunch. - to skiver brød med rekesalat ved middagstider - et eple i 18 tiden - omelett av to egg og grønnsaker (broccoli, blomkål, vårløk) i 20 tiden Med omtrent slik matmengde så holder jeg vekta. Skal jeg gå ned, så er jeg redd jeg må være mer sulten... Brøyter meg antagelig inn i en samtale her jeg nå, men dersom du vil ned i vekt ville jeg nok byttet ut brød med kjøtt/ fisk og grønnsaker evt en god suppe om jeg var deg. Et par skiver til middag er hverken tilstrekkelig eller sunt. Ps. Både ost og fiskepudding (=fløtepudding) er ganske fete påleggstyper. Hva med å spise mer ren skinke, makrell i tomat eller en god hummus på knekkebrødet istedefor? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Godt med mat:-) Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Har aldri slanket meg eller tenkt på vekt. Er 50 år. Spiser sunt og mye (glad i mat), men uten å tenke så mye mat og kalorier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ladytron Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Det stemmer ikke for meg. Etter at jeg kuttet ned på sukker og karbohydrater og sluttet å trøstespise/spise pga angst så har vekten regulert seg selv. Er fortsatt glad i mat, men slutter å spise når jeg blir mett og lar meg ikke lenger lokke av snopehyller og wienerbrød. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Nei, jeg spiser akkurat det jeg vil. Jeg har aldri vært så vill etter søtt. Øl er vel bortimot det eneste jeg får i meg som inneholder særlig med sukker, tror jeg, og det blir ikke de helt store mengdene. Ellers unner jeg meg mye som inneholder karbohydrater, men jeg går aldri berserk med mat. Når jeg er mett er jeg mett, og trøstespising har jeg aldri drevet med. Trener ikke stort for tida, men jeg har ikke så mye tid til stillesitting. Livet er slett ikke en evig slankekur, men man kan ikke drive med fråtsing heller. Ikke hvis man vil beholde linjene og helsa i alle fall:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg har aldri slanket meg i hele mitt liv og veid 56 kg helt fra jeg var 14 til jeg var over 50 år. Men nå har jeg vært på slanker'n siden og gått opp 15 kg og godt ned et par kg så egentlig har jeg gitt opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Kan du skrive nøyaktig hva du spiste - feks i går? Jeg spør også mtp mengde.... I går spiste jeg: - to knekkebrød (ryvita) m/ost til frokost, samt 3-4 cherrytomater, noen skiver paprika og agurk. Et eple til avslutning - to knekkebrød m/fiskepudding til lunch. - to skiver brød med rekesalat ved middagstider - et eple i 18 tiden - omelett av to egg og grønnsaker (broccoli, blomkål, vårløk) i 20 tiden Med omtrent slik matmengde så holder jeg vekta. Skal jeg gå ned, så er jeg redd jeg må være mer sulten... Hvorfor ikke lage en god middag med mye godt i, istedetfor det lille du spiste? Du kan f.eks. woke kyllingfileter, scampi, laks etc sammen med masse gode grønnsaker. Bland i en boks kokosmelk (ikke lightvarianten, for den er ikke god!) og f.eks. rød currypaste. Du blir god og mett, og restene kan du varme opp til kvelds Husker ikke hva jeg spiste igår, men idag var måltidene slik: Frokost kl. 07.15: En skål med havregryn, solsikkekjerner, ca 7-8 nøtter og ca 7-8 biter tørka frukt - samt ekstra lett melk oppi. Drikker alltid to glass vann til frokost - et før frokost og et etter. Lunsj kl. 11.00: Tre ryvita knekkebrød med hvitost og en kopp grønn te. På vei hjem fra jobb: Et eple. Middag kl. 17: Pølser med hjemmelaga potetmos og grov pasta (slett ikke sunt, så det betyr at imorgen blir det f.eks. kyllingwok for å veie opp for den usunne middagen idag ) Kvelds: Som regel er jeg ikke så sulten på kvelden etter en såpass "kraftig" middag, men tipper jeg tar meg et glass Pepsi Max Jeg må legge til at jeg er veldig aktiv både på jobb og hjemme. Lite stillesitting... går masse i løpet av en dag, og gjør ting veldig raskt og effektivt (vil tro det påvirker forbrenninga også?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hvorfor ikke lage en god middag med mye godt i, istedetfor det lille du spiste? Du kan f.eks. woke kyllingfileter, scampi, laks etc sammen med masse gode grønnsaker. Bland i en boks kokosmelk (ikke lightvarianten, for den er ikke god!) og f.eks. rød currypaste. Du blir god og mett, og restene kan du varme opp til kvelds Husker ikke hva jeg spiste igår, men idag var måltidene slik: Frokost kl. 07.15: En skål med havregryn, solsikkekjerner, ca 7-8 nøtter og ca 7-8 biter tørka frukt - samt ekstra lett melk oppi. Drikker alltid to glass vann til frokost - et før frokost og et etter. Lunsj kl. 11.00: Tre ryvita knekkebrød med hvitost og en kopp grønn te. På vei hjem fra jobb: Et eple. Middag kl. 17: Pølser med hjemmelaga potetmos og grov pasta (slett ikke sunt, så det betyr at imorgen blir det f.eks. kyllingwok for å veie opp for den usunne middagen idag ) Kvelds: Som regel er jeg ikke så sulten på kvelden etter en såpass "kraftig" middag, men tipper jeg tar meg et glass Pepsi Max Jeg må legge til at jeg er veldig aktiv både på jobb og hjemme. Lite stillesitting... går masse i løpet av en dag, og gjør ting veldig raskt og effektivt (vil tro det påvirker forbrenninga også?) Du spiser lite du. Hadde "sultet ihjel" om jeg ikke skulle spist mer enn 3 små måltider- og ingenting om kvelden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Brøyter meg antagelig inn i en samtale her jeg nå, men dersom du vil ned i vekt ville jeg nok byttet ut brød med kjøtt/ fisk og grønnsaker evt en god suppe om jeg var deg. Et par skiver til middag er hverken tilstrekkelig eller sunt. Ps. Både ost og fiskepudding (=fløtepudding) er ganske fete påleggstyper. Hva med å spise mer ren skinke, makrell i tomat eller en god hummus på knekkebrødet istedefor? Jeg spiser lett-ost. Fiskepudding er første gang jeg har spist på nesten 20 år, så jeg tror ikke det er det jeg legger på meg av. Rart med det- men det er vanskelig å endre matvaner, når man egentlig liker best det man vanligvis spiser. Skal jeg være 100% ærlig med meg selv, så spiser jeg sunt og magert. Men jeg tror nok jeg spiser for mye. Tror også jeg for lett tar noe godt (usunt) ut på ettermiddagen. Dessuten vil jeg allerhelst ha et glass vin pr kveld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Brøyter meg antagelig inn i en samtale her jeg nå, men dersom du vil ned i vekt ville jeg nok byttet ut brød med kjøtt/ fisk og grønnsaker evt en god suppe om jeg var deg. Et par skiver til middag er hverken tilstrekkelig eller sunt. Ps. Både ost og fiskepudding (=fløtepudding) er ganske fete påleggstyper. Hva med å spise mer ren skinke, makrell i tomat eller en god hummus på knekkebrødet istedefor? ''Hva med å spise mer ren skinke'' Hvor finner du _ren_ skinke? Skinkepålegg og bogskinke er tilsatt 10-13 e-stoffer og noe jeg faktisk holder meg langt unna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg spiser lett-ost. Fiskepudding er første gang jeg har spist på nesten 20 år, så jeg tror ikke det er det jeg legger på meg av. Rart med det- men det er vanskelig å endre matvaner, når man egentlig liker best det man vanligvis spiser. Skal jeg være 100% ærlig med meg selv, så spiser jeg sunt og magert. Men jeg tror nok jeg spiser for mye. Tror også jeg for lett tar noe godt (usunt) ut på ettermiddagen. Dessuten vil jeg allerhelst ha et glass vin pr kveld. Det du ramset opp var iallefall ikke mye syns jeg, jeg spiser mer enn det der. Men jeg spiser heller to måltid som ligner middag (middag og lunsj som gjerne er gårdagens rester), og mye mer grønnsaker. Jeg har aldri vært spesielt glad i brødmat, og det har jo vist seg å være heldig de siste årene... Vinglasset på kvelden holder jeg forøvrig beinhard på at er godt for både hjertet og Kayia forøvrig ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 ''Hva med å spise mer ren skinke'' Hvor finner du _ren_ skinke? Skinkepålegg og bogskinke er tilsatt 10-13 e-stoffer og noe jeg faktisk holder meg langt unna. Jeg spiser masse strandaskinke, og det er renskåret skinke. Siden jeg ikke er på slanker'n er en av variantene knekkebrød med italiensk salat under skinken, men jeg bruker den også i omeletter, til speilegg og i salater. Jr er veldig glad i kokt skinke, og det hender jeg spiser av den også. Leste på pakken at den består av 83 % renskåret skinkestek, og stort sett var resten vann og salt. Ikke det værste å dytte i seg det heller vil jeg tro, men altså speket skinke er favoritten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Du spiser lite du. Hadde "sultet ihjel" om jeg ikke skulle spist mer enn 3 små måltider- og ingenting om kvelden. Måltidene er ikke så små - poenget er _hva_ du spiser.... Noen ganger kan jeg lage meg smoothie av frosne blåbær, jordbær, appelsinjuice og yoghurt naturell. Denne blir jeg fort sulten igjen av. Hvis jeg vil at energien skal vare lenger, så har jeg i f.eks. 2 dl havregryn i smoothien. Da drikker jeg nøyaktig samme mengde, men blir sulten igjen to timer senere enn dersom jeg dropper havregryn Frokostblandingen min er mettende pga feks nøttene. Uten dem ville jeg ikke holdt til lunsj.... Dagens middag var mektig og jeg spiste egentlig altfor mye, så jeg er IKKE sulten nå på kvelden. Dersom jeg hadde spist kyllingwok eller en annen sunnere middagsvariant, så hadde jeg spist restene av denne nå på kvelden. Normalt sett prøver jeg å spise fire måltider hver dag + f.eks. et eple. Om du blir lett sulten etter kun et knekkebrødmåltid, så tenk på hva du kan gjøre for å få i deg mer sunn energi i dette måltidet. Kan du legge paprika og sukkererter på osten? Kan du ha ei gulrot ved siden av? etc... Poenget er vel å finne mat som gir deg økt energi og som holder deg god og mett. Vi spiser nok altfor mye tomme kalorier Må legge til at jeg egentlig ikke er så opptatt av å spise "riktig" hele tiden, men jeg kjenner kroppen min og vet hva den trives med - så dette er mer en livsstil enn en måte jeg føler jeg MÅ leve på... For å ikke virke for hellig, så kan jeg avsløre at jeg spiser minst to store stratosplater i uka, og potetgull går ned på høykant i helga (legger ikke lett på meg, så hadde jeg gjort det, så hadde jeg selvsagt ikke kunnet fortsette med all sjokoladen og potetgullet ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest evigslankekur_jada Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg er 43 år og veier 56-57 kilo. Det samme som da jeg var 16. Men jeg spiser mindre nå enn jeg gjorde for 20 år siden for å holde vekten. Så du kan si det blir en slags livslang diett. For hvis jeg hadde spist det jeg egentlig har lyst på hadde jeg garantert gått opp. Da jeg var mellom 25-30 gikk jeg opp litt og veide rundt 63 kilo. Jeg slanket meg 10 kilo. De siste årene har jeg klart å holde vekten på 55-57 kilo, det samme som da jeg var 16 som sagt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest evigslankekur_jada Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg er 43 år og veier 56-57 kilo. Det samme som da jeg var 16. Men jeg spiser mindre nå enn jeg gjorde for 20 år siden for å holde vekten. Så du kan si det blir en slags livslang diett. For hvis jeg hadde spist det jeg egentlig har lyst på hadde jeg garantert gått opp. Da jeg var mellom 25-30 gikk jeg opp litt og veide rundt 63 kilo. Jeg slanket meg 10 kilo. De siste årene har jeg klart å holde vekten på 55-57 kilo, det samme som da jeg var 16 som sagt. Det jeg mener er at jeg må kontrollere matinntaket hele tiden, derfor kaller jeg det gjerne «evig slankekur». Jeg syns det er mange under her som svarer at de ikke er på slankekur, men av svaret skjønner man at de kontrollerer matinntaket ganske mye. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Det jeg mener er at jeg må kontrollere matinntaket hele tiden, derfor kaller jeg det gjerne «evig slankekur». Jeg syns det er mange under her som svarer at de ikke er på slankekur, men av svaret skjønner man at de kontrollerer matinntaket ganske mye. ''Jeg syns det er mange under her som svarer at de ikke er på slankekur, men av svaret skjønner man at de kontrollerer matinntaket ganske mye.'' Det er jo forskjell på å holde vekten ved å kontrollere matinntaket og det å gå ned i vekt med å minske / kontrollere matinntaket. Man er ikke på slanker'n når man "bare" skal holde vekten. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383375-for-de-fleste-er-livet-en-evig-slankekur/#findComment-3386225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.