Gå til innhold

"For de fleste er livet en evig slankekur."

Anbefalte innlegg

Det jeg mener er at jeg må kontrollere matinntaket hele tiden, derfor kaller jeg det gjerne «evig slankekur». Jeg syns det er mange under her som svarer at de ikke er på slankekur, men av svaret skjønner man at de kontrollerer matinntaket ganske mye.

Høres kjent ut. :-)

spiser også mindre enn for 20 år siden. Jeg har dessverre gått opp 10-15 kg siden da.... Må hele tiden passe på for å ikke øke ytterligere. Verste er at jeg tror jeg øker med halvt kilo i året fremdeles...

Fortsetter under...

''Jeg syns det er mange under her som svarer at de ikke er på slankekur, men av svaret skjønner man at de kontrollerer matinntaket ganske mye.''

Det er jo forskjell på å holde vekten ved å kontrollere matinntaket og det å gå ned i vekt med å minske / kontrollere matinntaket. Man er ikke på slanker'n når man "bare" skal holde vekten. :o)

''Det er jo forskjell på å holde vekten ved å kontrollere matinntaket og det å gå ned i vekt med å minske / kontrollere matinntaket. Man er ikke på slanker'n når man "bare" skal holde vekten. :o)''

Hensikten med å kontrollere matinntaket er forskjellig, men det er ikke nødvendigvis så stor forskjell i hva man må gjøre. Noen går uhyre kjapt opp i vekt, og kan dermed ende opp med å måtte leve like strukturert som om de forsøkte å redusere vekten, men med den forskjellen at de tåler noen hundre kalorier mer pr døgn.

Det jeg mener er at jeg må kontrollere matinntaket hele tiden, derfor kaller jeg det gjerne «evig slankekur». Jeg syns det er mange under her som svarer at de ikke er på slankekur, men av svaret skjønner man at de kontrollerer matinntaket ganske mye.

''Jeg syns det er mange under her som svarer at de ikke er på slankekur, men av svaret skjønner man at de kontrollerer matinntaket ganske mye'' Mener du at det å være bevisst på hva og hvor mye man putter i seg = slankekur? I såfall er jeg uenig i begrepsbruken. Legger forskjellige ting i slankekur og diett også jeg faktisk :)

Gjest Nickløsheletida

''men av svaret skjønner man at de kontrollerer matinntaket ganske mye''

Du har vel sett eksempler på hvordan det kan gå hvis matinntaket er helt ute av kontroll?

Måltidene er ikke så små - poenget er _hva_ du spiser.... Noen ganger kan jeg lage meg smoothie av frosne blåbær, jordbær, appelsinjuice og yoghurt naturell. Denne blir jeg fort sulten igjen av. Hvis jeg vil at energien skal vare lenger, så har jeg i f.eks. 2 dl havregryn i smoothien. Da drikker jeg nøyaktig samme mengde, men blir sulten igjen to timer senere enn dersom jeg dropper havregryn ;)

Frokostblandingen min er mettende pga feks nøttene. Uten dem ville jeg ikke holdt til lunsj....

Dagens middag var mektig og jeg spiste egentlig altfor mye, så jeg er IKKE sulten nå på kvelden. Dersom jeg hadde spist kyllingwok eller en annen sunnere middagsvariant, så hadde jeg spist restene av denne nå på kvelden. Normalt sett prøver jeg å spise fire måltider hver dag + f.eks. et eple.

Om du blir lett sulten etter kun et knekkebrødmåltid, så tenk på hva du kan gjøre for å få i deg mer sunn energi i dette måltidet. Kan du legge paprika og sukkererter på osten? Kan du ha ei gulrot ved siden av? etc...

Poenget er vel å finne mat som gir deg økt energi og som holder deg god og mett. Vi spiser nok altfor mye tomme kalorier ;)

Må legge til at jeg egentlig ikke er så opptatt av å spise "riktig" hele tiden, men jeg kjenner kroppen min og vet hva den trives med - så dette er mer en livsstil enn en måte jeg føler jeg MÅ leve på...

For å ikke virke for hellig, så kan jeg avsløre at jeg spiser minst to store stratosplater i uka, og potetgull går ned på høykant i helga ;) (legger ikke lett på meg, så hadde jeg gjort det, så hadde jeg selvsagt ikke kunnet fortsette med all sjokoladen og potetgullet ;))

Ryvita-, eller sport + knekkebrød er gjengangere her. Sukkererter, paprika og/eller tomat spises flere ganger uka.

Med hånden på hjertet: Jeg vil anslå basiskosten som sunn for kroppen, med lite tomme kalorier.

De kaloriene jeg egentlig kan være uten, er feks den som var i de 75 g sjokolade jeg spiste nettopp. Tilsvarende kunne jeg sikkert unnvært det halvannet glasset med vin i går kveld....

Ryvita-, eller sport + knekkebrød er gjengangere her. Sukkererter, paprika og/eller tomat spises flere ganger uka.

Med hånden på hjertet: Jeg vil anslå basiskosten som sunn for kroppen, med lite tomme kalorier.

De kaloriene jeg egentlig kan være uten, er feks den som var i de 75 g sjokolade jeg spiste nettopp. Tilsvarende kunne jeg sikkert unnvært det halvannet glasset med vin i går kveld....

Jeg mener å ha hørt at vin inneholder endel kalorier? Det er jo dessverre slik at vi mennesker er ulike mht hvor høy forbrenningen er osv.... Ikke alle kan spise like mye :/

Annonse

Jeg mener å ha hørt at vin inneholder endel kalorier? Det er jo dessverre slik at vi mennesker er ulike mht hvor høy forbrenningen er osv.... Ikke alle kan spise like mye :/

Ja, vin er ikke akkurat slankekost.

Også enig at folk har ulik forbrenning (og apetitt)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...