Gå til innhold

Sigrid Skjetne muligens funnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man venter bare på obduksjonsrapporten.

Men det er vel trolig det er henne, i og med at "familien holdes løpende underrettet, av rutinemessige grunner", og all fokus er på dette. Mens da man fant et lik i forrige uke så sa man jo med en gang at "dette var lite trolig Sigrid Skjetne".

Jeg har tenkt hele tiden, at det var så merkelig at de brukte så mye ressurser på å lete etter henne i Østensjø-området der hun forsvant. Det mest sannsynlige var jo at hun var dratt inn i en bil og da er det mest sannsynlig at man kjører et godt stykke ut av området, i frykt for å bli oppdaget, eller hva?

Jeg har tenkt hele tiden, at hvorfor går ikke politiet straks ut og ber alle i Østlandsområdet om å si fra om de ser noe mistenkelig, og "sjekke øde områder hvis man har mulighet" ?

Jeg har aldri trodd at hun befant seg i Østensjø-området.

Jeg bor i Østensjø-området selv.

Skrevet

''Jeg har tenkt hele tiden, at hvorfor går ikke politiet straks ut og ber alle i Østlandsområdet om å si fra om de ser noe mistenkelig, og "sjekke øde områder hvis man har mulighet" ?''

Ble ikke det området trålet på kryss og tvers av hundrevis av frivillige?

Skrevet

''Jeg har tenkt hele tiden, at hvorfor går ikke politiet straks ut og ber alle i Østlandsområdet om å si fra om de ser noe mistenkelig, og "sjekke øde områder hvis man har mulighet" ?''

Ble ikke det området trålet på kryss og tvers av hundrevis av frivillige?

Les hva jeg skrev nøyere, jeg skrev hele Østlandsområdet. Ikke det lokale Østensjøområdet (som ganske riktig ble trålet av frivillige) men derimot lenger vekk, et eller annet sted på Østlandet, altså Østre delen av Norge.

Skrevet

Les hva jeg skrev nøyere, jeg skrev hele Østlandsområdet. Ikke det lokale Østensjøområdet (som ganske riktig ble trålet av frivillige) men derimot lenger vekk, et eller annet sted på Østlandet, altså Østre delen av Norge.

Sorry, jeg ser det nå.

Det er vel sannsynlig at det er Sigrid som er funnet, det tror jeg også. Vi får bare avvente når de er ferdige med den foreløbige obduksjonen og identifiseringen, det kommer nok raskt ut i media om det er henne eller ikke. Men som du sier - det er jo helt forskjellig hva politiet sier nå i forhold til forrige likfunn.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det er jo fint at (når det først skulle være så galt) at gjerningsmennene er så lite inteligente at at de kjører forbi bomstasjoner og overvåkningskameraer for å skjule liket. Det gjør det lettere å oppklare saken.

Skrevet

Jeg mener det ble oppfordret til at alle bedriftledere i Oslo og Akershus skulle lete rundt på egne eiendommer.

Det kan nok ta litt tid før media offentliggjør noe, for dersom det er Sigrid som er funnet skal jo familie og pårørende informeres på en ordentlig måte først.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Det mest sannsynlige var jo at hun var dratt inn i en bil og da er det mest sannsynlig at man kjører et godt stykke ut av området, i frykt for å bli oppdaget, eller hva?''

Her tar du feil siden funnet ble gjort innenfor leteområdet. Det har blitt lett i dette området av de frivillige.

Skrevet

''Det mest sannsynlige var jo at hun var dratt inn i en bil og da er det mest sannsynlig at man kjører et godt stykke ut av området, i frykt for å bli oppdaget, eller hva?''

Her tar du feil siden funnet ble gjort innenfor leteområdet. Det har blitt lett i dette området av de frivillige.

''Her tar du feil siden funnet ble gjort innenfor leteområdet. Det har blitt lett i dette området av de frivillige.''

Ja, men ikke AKKURAT der, tror jeg? Det kan jo hende hun ikke har ligget der hele tiden også, men i bagasjerommet på en bil e.l.

Gjest Ladytron
Skrevet

Det er jo fint at (når det først skulle være så galt) at gjerningsmennene er så lite inteligente at at de kjører forbi bomstasjoner og overvåkningskameraer for å skjule liket. Det gjør det lettere å oppklare saken.

Får bare håpe at ikke overvåkningsvideoene av dette har blitt skrevet over (noe som kan skje hvis det er snakk om at hun har ligget der lenge).

Gjest lokalkjent
Skrevet

''Her tar du feil siden funnet ble gjort innenfor leteområdet. Det har blitt lett i dette området av de frivillige.''

Ja, men ikke AKKURAT der, tror jeg? Det kan jo hende hun ikke har ligget der hele tiden også, men i bagasjerommet på en bil e.l.

Det har blitt lett i områder i Oppegård, men altså ikke enda i dette lille skogholtet. Liket kan godt ha ligget der disse ukene uten å ha blitt oppdaget, for dette turområdet er mest brukt om vinteren og er veldig sølete på denne tiden. Skogsområdet er like ved bilvei og er et kvarters kjøretur unna Bydel Østensjø.

Skrevet

Det har blitt lett i områder i Oppegård, men altså ikke enda i dette lille skogholtet. Liket kan godt ha ligget der disse ukene uten å ha blitt oppdaget, for dette turområdet er mest brukt om vinteren og er veldig sølete på denne tiden. Skogsområdet er like ved bilvei og er et kvarters kjøretur unna Bydel Østensjø.

Ja, jeg leste om det i sta, og en venn av faren til Sigrids venninne hadde dårlig samvittighet for ikke å ha lett akkurat der.

Gjest lokalkjent
Skrevet

Ja, jeg leste om det i sta, og en venn av faren til Sigrids venninne hadde dårlig samvittighet for ikke å ha lett akkurat der.

Jeg leste også at privatpersoner kan merke av lette områder på nettsiden. Det er flott at så mange stiller opp for å lete, men et problem med privat leteaksjon er at de ikke er trent på å lete like grundig som de profesjonelle.

Gjest trådstarter
Skrevet

Det stemmer ikke helt. Det frivillige mannskapet som har blitt mobilisert i Østensjøområdet har lett i Østensjøområdet. Men hvem som helst som leter andre steder, har selv kunnet merke av på kartet hvor de har lett. Så i Oppegård er det sannsynligvis helt andre som har lett, nokså tett inntil der hun ble funnet.

Tragisk.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det stemmer ikke helt. Det frivillige mannskapet som har blitt mobilisert i Østensjøområdet har lett i Østensjøområdet. Men hvem som helst som leter andre steder, har selv kunnet merke av på kartet hvor de har lett. Så i Oppegård er det sannsynligvis helt andre som har lett, nokså tett inntil der hun ble funnet.

Tragisk.

''Frivillige i Follo samles i ettermiddag

Engasjementet for å finne den savnede jenta er også stort i Follo. Gjennom en oppfordring fra ungdommer er det organisert leteaksjon fra Siggerud mot Oslo-grensa i dag.''

http://www.oblad.no/nyheter/politiet-leter-etter-sigrid-16-i-follo-1.7474656

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...