Gå til innhold

Kjælenavn, for kjæresten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan si det til mannen min ( pluss et utall andre kjælenavn som best egner seg innenfor husets fire vegger;)) og til...Hm...Ingen? Venninner er mere snuppa, og kompiser kan være kjekken eller kanskje kompis..

Muttern kaller meg vennen.

Det eneste barnet jeg kjenner så godt at jeg kan være sånn superfamiliær med er min amerkianske niese, og da blir det jo amerikanske kjælenavn, som darling, peanut, princess, scoop osv..

Jeg registrer forøvrig at her i huset er kjælenavnene "skatt" eller "pus" ikke primært ment som kjælenavn, men noe en benytter seg av for å få en tjeneste (Hent en kaffe a pus..?) eller for å mase (Altså du, skatt..?) og det går begge veier. Har også hørt at andre bruker akkurat disse to til masing ;)

Annonse

Gjest vennellermer

Nja ikke noe mer sukkersøtt egentlig...

Kjekken, tøffen, raringen, deilige...

Mr Big :-)

Må ikke finne på å kalle andre raringen da, de kan misforstå og tro du er intressert:-) Det var bare det jeg mente da, om de av motsatt kjønn kan misforstå "vennen". Man sier jo venn, men er det for koselig? Min eks ville ikke kalt noen andre vennen og hadde nok mislikt hvis jeg gjorde det. Slik er man vel forskjellig, og det er vel greit så lenge man er ekstra koslig med sin kjæreste.

Må ikke finne på å kalle andre raringen da, de kan misforstå og tro du er intressert:-) Det var bare det jeg mente da, om de av motsatt kjønn kan misforstå "vennen". Man sier jo venn, men er det for koselig? Min eks ville ikke kalt noen andre vennen og hadde nok mislikt hvis jeg gjorde det. Slik er man vel forskjellig, og det er vel greit så lenge man er ekstra koslig med sin kjæreste.

''Må ikke finne på å kalle andre raringen da, de kan misforstå og tro du er intressert:-) ''

De kallenavnene jeg ramset opp i forrige innlegg sier jeg bare til kjæresten:)

''Det var bare det jeg mente da, om de av motsatt kjønn kan misforstå "vennen". Man sier jo venn, men er det for koselig?''

Du er inne på noe, jeg sier ikke "vennen" til guttevenner. Det blir for koselig ja..

For meg er det mer tonen som betyr noe.

Som jeg nevnte for Lillemus i forrige tråd, koser jeg meg bare om mann her i huset kaller meg; lille venn.

Og sånn er det ved bruk av "vennen" også.

Som regel bruker vi kjære, når vi snakker sammen. Brukes egentlig veldig ofte. Både når vi er alene og når vi er sammen med andre.

Men jeg kan like gjerne bruke kjære til barna. Eller så bruker jeg gjerne vennen.

Samtidig hender det at jeg svarer "kjære" i telefonen når kolleger ringer, men da er tonen helt anderledes. Da ligger det en liten snert av spøk bak ordet.

Har også i et tilfelle brukt "vennen" i en form for å sette en person litt ut av spill, type hersketeknikk.

Så som sagt, for meg er det tonen som bestemmer.

Jeg bruker det mest på sønnen, og av og til på kjærester, men jeg har et par venninner som kaller meg for vennen. Kan du ringe meg, vennen? Hehe. Jeg har vennet meg til det nå, men jeg husker jeg syntes det var litt rart før.

''jeg har et par venninner som kaller meg for vennen. Kan du ringe meg, vennen? Hehe. Jeg har vennet meg til det nå, men jeg husker jeg syntes det var litt rart før'' Hehe, sånn er det her og. Snupp og snuppa er det også flere venninner som bruker, spesielt på sms. Rare greier :) Ser ellers stadig flere voksne damer (også mine venninner) driver og kommenterer "fina", "å så peen" og "søta" på facebokk, og det får jeg helt fnatt av! :D

Annonse

Jeg bruker det mest på sønnen, og av og til på kjærester, men jeg har et par venninner som kaller meg for vennen. Kan du ringe meg, vennen? Hehe. Jeg har vennet meg til det nå, men jeg husker jeg syntes det var litt rart før.

Altså kommenterer andres bilder, ikke mine ;-D Hehe...

''jeg har et par venninner som kaller meg for vennen. Kan du ringe meg, vennen? Hehe. Jeg har vennet meg til det nå, men jeg husker jeg syntes det var litt rart før'' Hehe, sånn er det her og. Snupp og snuppa er det også flere venninner som bruker, spesielt på sms. Rare greier :) Ser ellers stadig flere voksne damer (også mine venninner) driver og kommenterer "fina", "å så peen" og "søta" på facebokk, og det får jeg helt fnatt av! :D

Jeg trodde det bare var kids som holdt på sånn, men jeg tror faktisk jeg har fått et par sånne kommentarer selv. Komisk!:)

Hah - Jeg liker å bli kalt sånt, jeg! Koselig det vel :)

Hah - Jeg liker å bli kalt sånt, jeg! Koselig det vel :)

Vet du, det blir for åpenbar fjortis-smisk for meg dette. Mulig det er annerledes på min newsfeed, men der er det overhodet ingen systematikk i at søte jenter/ damer (for dette gjelder nesten ingen gutter/ menn) får flest slike kommentarer. Derimot er det gjennomgående mange damer med stort behov for å bli sett som både får og gir dem, og det minner om "bonding" etter samme metodikk som jeg husker fra fjortistiden :D

hehe - om man i tillegg absolutt ikke føler seg så snuppete, så føles det som et hån - LOL

Vet du, det blir for åpenbar fjortis-smisk for meg dette. Mulig det er annerledes på min newsfeed, men der er det overhodet ingen systematikk i at søte jenter/ damer (for dette gjelder nesten ingen gutter/ menn) får flest slike kommentarer. Derimot er det gjennomgående mange damer med stort behov for å bli sett som både får og gir dem, og det minner om "bonding" etter samme metodikk som jeg husker fra fjortistiden :D

Vel, jeg tolker det sånn at folk sier fra de synes noen var fine på et bilde, eller at noe så koselig ut :)

Jeg synes det er smigrende og hyggelig om noen synes jeg er søt eller fin på et bilde. Ser ikke noe fjortisaktig i det, bare at jeg får et kompliment. Og det likler jeg jo, og antar at andre liker også, derfor komplimenter jeg dem også, om jeg ser fine bilder på sidene deres.

Uhyggelig så mye rart som skal være fjortisaktig agitt! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...