Gå til innhold

Kjælenavn, for kjæresten?

Anbefalte innlegg

Vel, jeg tolker det sånn at folk sier fra de synes noen var fine på et bilde, eller at noe så koselig ut :)

Jeg synes det er smigrende og hyggelig om noen synes jeg er søt eller fin på et bilde. Ser ikke noe fjortisaktig i det, bare at jeg får et kompliment. Og det likler jeg jo, og antar at andre liker også, derfor komplimenter jeg dem også, om jeg ser fine bilder på sidene deres.

Uhyggelig så mye rart som skal være fjortisaktig agitt! ;)

jeg er sånn ei "mor godhjerta", ser ut som ei vaffelstekerske i bunad, -tjo-heisan-holum. Da føles det litt rart å bli kalt schnuppa. Men det er to på jobben som kaller meg det støtt - hehe.

Fortsetter under...

Vel, jeg tolker det sånn at folk sier fra de synes noen var fine på et bilde, eller at noe så koselig ut :)

Jeg synes det er smigrende og hyggelig om noen synes jeg er søt eller fin på et bilde. Ser ikke noe fjortisaktig i det, bare at jeg får et kompliment. Og det likler jeg jo, og antar at andre liker også, derfor komplimenter jeg dem også, om jeg ser fine bilder på sidene deres.

Jeg synes det er helt ok å gi/få komplimenter, det er ikke det. Det er bare ordene som brukes jeg stusser på. Snuppa, pena og søta blir ganske fjortis, synes jeg. Det ser ganske dumt ut når voksne holder på sånn:)

jeg er sånn ei "mor godhjerta", ser ut som ei vaffelstekerske i bunad, -tjo-heisan-holum. Da føles det litt rart å bli kalt schnuppa. Men det er to på jobben som kaller meg det støtt - hehe.

Tja..Jeg bruker vel ikke snuppa sånn superofte, men det hender, til gode venninner (Eller snupps)..Og får noen tilbake, har ikke reagert noe negativt på det da. :)

Dessuten skriver jeg jo ting som "nydelig baby", "Så fin du var her", "Det var en lekker kjole", "Så kos dette så ut da", ..Det er jo bare hyggelig komplimentering..Ser ikke helt at det er så fjortisaktig? (Eller er det bare ordet snuppa som er feil?)

Jeg gir forøvrig nettkomplimenter både til menn og kvinner, og klarer egentlig ikke å tolke noe negativt ut av det. Med mindre det er bilde som er såpass jævlig at det ikke er mulig å ikke oppfatte det ironisk da, så klart..;)

Jeg synes det er helt ok å gi/få komplimenter, det er ikke det. Det er bare ordene som brukes jeg stusser på. Snuppa, pena og søta blir ganske fjortis, synes jeg. Det ser ganske dumt ut når voksne holder på sånn:)

Å sånn ja :) Trodde et øyeblikk det var generell motstand mot å få og gi komplimenter.

Tja..Jeg bruker vel ikke snuppa sånn superofte, men det hender, til gode venninner (Eller snupps)..Og får noen tilbake, har ikke reagert noe negativt på det da. :)

Dessuten skriver jeg jo ting som "nydelig baby", "Så fin du var her", "Det var en lekker kjole", "Så kos dette så ut da", ..Det er jo bare hyggelig komplimentering..Ser ikke helt at det er så fjortisaktig? (Eller er det bare ordet snuppa som er feil?)

Jeg gir forøvrig nettkomplimenter både til menn og kvinner, og klarer egentlig ikke å tolke noe negativt ut av det. Med mindre det er bilde som er såpass jævlig at det ikke er mulig å ikke oppfatte det ironisk da, så klart..;)

Neida - jeg gir og får masse komplimenter - det er hyggelig - er vel bare at jeg ikke føler meg så snuppete i en alder av straks 50 og 105 kilo :))

Annonse

Det er ikke det å kommentere bilder eller gi komplimenter jeg syns er fjortisaktig altså, men når voksne damer bruker fjortissjargong som "pena!!", "awww!!" eller "søta!!!" etc hver gang en venninne legger ut et profilbilde syns jeg det blir litt klamt. Dette er kommunikasjonsform som dukket opp med facebook i min krets iallefall :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...