Gå til innhold

Bør hasjrøykere sitte på tinget?

Anbefalte innlegg

Nesten umulig å vandre gjennom livet uten å gjøre noen småforbrytelser hist og pist i det overgregulere Norge.

Det er mengden og omfanget over tid som bør være avgjørende når det gjelder en persons egnethet til å sitte i landets lovgivende organ.

Innrømte ikke Stoltenberg å ha røyka tjall også? eller husker jeg feil.

''Innrømte ikke Stoltenberg å ha røyka tjall også?''

Stemmer det.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/11/02/352834.html

''- Ja, det er riktig at jeg som ung røykte hasj. Det var et fåtall tilfeller for over 25 år siden, fra slutten av ungdomsskolen, sier Stoltenberg til VG.

Ifølge Skarsbø Moen røykte Stoltenberg også hasj på en offisiell AUF-reise til Torremolinos i Spania i 1982.''

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

7

• fineline

7

• flisa

2

• laguna1

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

''Ja, er overrasket over at de støtter en persons kriminelle handling.''

Ja, jeg skjønte det, men jeg er ikke overrasket over at AUF støtter en av "sine egne". De gjør veldig ofte det i den gjengen der.

''den gjengen der.''

Det var kraftig nedlatende og vitner om liten respekt for politiske motstandere.

Gjest Nord og ned.

''Innrømte ikke Stoltenberg å ha røyka tjall også?''

Stemmer det.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/11/02/352834.html

''- Ja, det er riktig at jeg som ung røykte hasj. Det var et fåtall tilfeller for over 25 år siden, fra slutten av ungdomsskolen, sier Stoltenberg til VG.

Ifølge Skarsbø Moen røykte Stoltenberg også hasj på en offisiell AUF-reise til Torremolinos i Spania i 1982.''

''Ifølge Skarsbø Moen røykte Stoltenberg også hasj på en offisiell AUF-reise til Torremolinos i Spania i 1982.''

Må være det mest vettuge han har foretatt seg i embeds medfør:-)

Eventuelt negative samfunnsmessige og helsemessige konsekvenser forbudet med cannabis er ikke som en dråpe i havet å regne i forhold til all dritt og elendighet som alkohol drar med seg.

Jeg er skittlei denne dobbelmoralen. Folk bør kunne velge selv uten myndighetenes utidige innblanding.

Jupps! Helt og holdent enig!

''att for han var det bedre enn skumle psykofarmaka. Å være så uvitende, er ganske drøyt.''

Jeg mener at han må ta konsekvensen av å ha brutt norsk lov, men privat og personlig er jeg helt enig med han. Uttalelsen vitner ikke om uvitenhet, men sunn fornuft.

Psykofarmaka er skummel. Det er min erfaring. Hvorfor er det greit at legene doper mennesker ned?

Vrient dette. På den ene siden mener jeg at politikere må stå i en særstilling mht på å være lovlydige i og med at de selv vedtar allmenngyldige lover på vegne av oss alle. Samtidig er det en utopi å tenke seg folkerepresentanter uten svin på skogen.

Så vidt jeg husker ble feks horekundene fra FrP fra noen år tilbake sittende etter avsløringen den gang, og Jens slapp relativt lett unna både hasjrøyking og svart arbeid. Det ligger dessuten mange armbånd i diverse skuffer, og det blir iallefall meningsløst å utøve en praksis der ett lovbrudd er ok mens et annet er uakseptabelt slik Ap gjør nå.

Annonse

Hadde det vært et enkelttilfelle og gjort i "dumt ungdommelig overmot og nyskjerrighet", så synes jeg det er lov å se gjennom fingerene med slikt - for da er det mer en bagatell som sier lite om vedkommende ellers.

Men når du har lagt deg til dette som en (u)vane over lang tid, så viser du en brist som er noe helt annet og vesentlig mer alvorlig - og noe som selvfølgelig ikke kan kombhineres med en plass på tinget.

Enig med deg.

Dessuten har jeg aldri møtt en som har røkt hasj over lang tid som ikke har virket rimelig fjern og sløv. Det er ikke akkurat sånne typer jeg drømmer om å ha på tinget, men det er nå bare fordomsfulle tonies ærlige mening:)

Ja, og nei. På den ene siden bør hasjrøyking avkriminaliseres og gjøres til en privatsak. På den andre kan man ikke ha folkevalgte som systematisk gjentatte ganger bryter lovene i landet, og dette må veie tyngst her.

Jeg er enig med deg, hm, var jeg virkelig det ;)

''den gjengen der.''

Det var kraftig nedlatende og vitner om liten respekt for politiske motstandere.

''Det var kraftig nedlatende og vitner om liten respekt for politiske motstandere.''

Hvis du mener at "den gjengen der" var kraftig nedlatende, så synes jeg oppriktig synd på deg.

''Det var kraftig nedlatende og vitner om liten respekt for politiske motstandere.''

Hvis du mener at "den gjengen der" var kraftig nedlatende, så synes jeg oppriktig synd på deg.

ehem, jeg har like god grunn til å synes synd på deg. Snakk om å være nedlatende overfor sine ikke meningsfeller;-)

ehem, jeg har like god grunn til å synes synd på deg. Snakk om å være nedlatende overfor sine ikke meningsfeller;-)

''ehem, jeg har like god grunn til å synes synd på deg. Snakk om å være nedlatende overfor sine ikke meningsfeller;-)''

Du er ikke så rent lite hårsår akkurat.

''ehem, jeg har like god grunn til å synes synd på deg. Snakk om å være nedlatende overfor sine ikke meningsfeller;-)''

Du er ikke så rent lite hårsår akkurat.

Nei, fordi jeg fikk en anmeldelse for trakassering for mange år siden pga. et nesten helt prikklikt utsagn som du kommer med nå.

Jeg ble presset til å beklage mine ord mot min vilje.

Annonse

Nei, fordi jeg fikk en anmeldelse for trakassering for mange år siden pga. et nesten helt prikklikt utsagn som du kommer med nå.

Jeg ble presset til å beklage mine ord mot min vilje.

''Nei, fordi jeg fikk en anmeldelse for trakassering for mange år siden pga. et nesten helt prikklikt utsagn som du kommer med nå.

Jeg ble presset til å beklage mine ord mot min vilje.''

Ingen overraskelse! Det kommer nedlatende kommentarer i OVERFLOD mot den andre politiske siden, så jeg bryr meg fint lite om de som syntes min kommentar her var for drøy. Jeg akter heller ikke å beklage den. Ærlig talt.

''Nei, fordi jeg fikk en anmeldelse for trakassering for mange år siden pga. et nesten helt prikklikt utsagn som du kommer med nå.

Jeg ble presset til å beklage mine ord mot min vilje.''

Ingen overraskelse! Det kommer nedlatende kommentarer i OVERFLOD mot den andre politiske siden, så jeg bryr meg fint lite om de som syntes min kommentar her var for drøy. Jeg akter heller ikke å beklage den. Ærlig talt.

Jeg ba ikke om beklagelse, men du er helt sprø hvis du påstår at de som ikke er enige med deg blir presset mer enn de andre. Ja egentlig mer enn sprø.

Vrient dette. På den ene siden mener jeg at politikere må stå i en særstilling mht på å være lovlydige i og med at de selv vedtar allmenngyldige lover på vegne av oss alle. Samtidig er det en utopi å tenke seg folkerepresentanter uten svin på skogen.

Så vidt jeg husker ble feks horekundene fra FrP fra noen år tilbake sittende etter avsløringen den gang, og Jens slapp relativt lett unna både hasjrøyking og svart arbeid. Det ligger dessuten mange armbånd i diverse skuffer, og det blir iallefall meningsløst å utøve en praksis der ett lovbrudd er ok mens et annet er uakseptabelt slik Ap gjør nå.

''Så vidt jeg husker ble feks horekundene fra FrP fra noen år tilbake sittende etter avsløringen den gang,...''

Som folkevalgt kunne han ikke sparkes ut av Stortinget før perioden er over. Men han sa fra seg alle tillitsver. Usikkert om han tar gjenvalg. - Tror ikke det.

Ap operere med sin egen moral; A-moral....

En hørepolitiker ble vel nylig vingeklipt pga lignende forhold. Høyre var ikke i tvil om at det var uforenelig med det de sto for.

mvh

Jeg ba ikke om beklagelse, men du er helt sprø hvis du påstår at de som ikke er enige med deg blir presset mer enn de andre. Ja egentlig mer enn sprø.

''Jeg ba ikke om beklagelse, men du er helt sprø hvis du påstår at de som ikke er enige med deg blir presset mer enn de andre. Ja egentlig mer enn sprø.''

Whatever, sier jeg bare. Du er i alle fall utvilsomt den flinkeste av oss to til å komme med nedlatende kommentarer.....

''Jeg ba ikke om beklagelse, men du er helt sprø hvis du påstår at de som ikke er enige med deg blir presset mer enn de andre. Ja egentlig mer enn sprø.''

Whatever, sier jeg bare. Du er i alle fall utvilsomt den flinkeste av oss to til å komme med nedlatende kommentarer.....

Again, I rest my case.

Og "du er mer enn sprø...." er ikke en nedlatende kommentar...?

Jeg synes den er vesentlig drøyere enn den du kritiserer Mandolaika for - og sitter man i glasshus skal man være forsiktig med å kaste sten... :-)

Og "du er mer enn sprø...." er ikke en nedlatende kommentar...?

Jeg synes den er vesentlig drøyere enn den du kritiserer Mandolaika for - og sitter man i glasshus skal man være forsiktig med å kaste sten... :-)

Javel, javel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...