Gjest pakkenakke Skrevet 4. september 2012 Skrevet 4. september 2012 Dere som har tatt MR, måtte dere mase lenge på fastlegen for å få det eller ble dere henvist med en gang? Jeg ba om å bli henvist til MR. Fastlegen mente det ikke var nødvendig, men gikk etter 2 mnd med på å sende meg til røntgen. Røntgenresultatene ga noen svar, men fysioterapeut mener jeg burde ta MR siden det i hovedsak er muskelrelaterte plager. Nå sier fastlegen at det ikke er noen vits å ta MR, da man ikke vil finne noe mer der enn på røntgen. Dette er jo direkte feil, MR kan gi et mye mer detaljert bilde. Skal jeg fortsette å stå på mitt og be om MR, eller er det bare å resignere og ta det privat? Har frikort og egentlig ikke råd til å ta det privat... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 4. september 2012 Skrevet 4. september 2012 fikk MR med en gang. Tror det var legen som foreslo det også. 0 Siter
Gjest Melis37 Skrevet 4. september 2012 Skrevet 4. september 2012 fikk MR med en gang. Tror det var legen som foreslo det også. Jeg fikk MR med engang 0 Siter
Helmi Skrevet 4. september 2012 Skrevet 4. september 2012 Kan ikke fysioterapeuten henvise? Datteren min ble henvist av fysioter. til MR (privat klinikk). 0 Siter
Gjest Chase Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Det ble ett par runder med legen før jeg fikk mr. 1 gang var svaret at han trodde ikke at smertestillende og sykemelding var det rette. Jeg hadde ikke spurt om det. 2 gang sa han at jeg måtte trene mere . 3 gang ble det mr og fikk påvise proloaps og ble sykemeldt. Lykke til. 0 Siter
UlrikkeE Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Jeg satt med henvisning og ringte "fritt sykehusvalgtelefonen" eller hva det heter. Fikk time dagen etter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.