Mandolaika Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvorfor merker h*n det ikke selv? Jeg kjenner noen som bare snakker om seg og sitt. H*n kan ringe meg spesielt for å høre hvordan det går med meg på et bestemt område, og stiller ett spørsmål om dette, men virker egentlig ikke interessert i å høre svaret, og fortsetter bare med sine egne ting og bryter av min setning når jeg er i gang med å fortelle. Alternativt svarer h*n bare "ja og ha og huff og sukk", jeg får ingen råd eller noe. Dette skjer flere ganger i løpet av en telefonsamtale, hver gang jeg hører at jeg kan slippe til med noen ord, så starter jeg på min setning og så blir jeg "overkjørt" med vedkommendes prat. Utrolig irriterende, men jeg synes det rareste er at denne personen ikke merker det selv. Når jeg prater med andre så prøver jeg å ha en balanse slik at begge får pratet litt, og særlig hvis jeg ringer nettopp for å høre hvordan det går med den andre! Hvordan skal jeg gripe dette an? Bare si det rett ut? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Noen folk er navlebeskuende uten å mene det vondt. De bare er sånn. Jeg tror ikke du oppnår annet enn at personen blir fornærmet og føler seg avvist om du sier noe. Jeg ville heller latt være å oppsøke personen aktivt og bare kaklet med de gangene jeg måtte. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg kjenner noen sånne jeg også.. og det hender at jeg sier ting som at " Altså, nå vil jeg snakke og", eller "Min tur" eller "Du hører ikke etter du,gjør du vel"...Men jeg er litt frekk og går lei..;p Også avhenger det selvsagt av hvor godt jeg kjenner vedkommende. Uansett, jeg stusser også over at folk ikke merker sånt selv. Selvagt hender det at jeg også er så engasjert i et eller annet som har skjedd meg, med stor m liksom, at jeg har vanskelig for å holde meg og vente på tur, men da skal det virkelig være saker.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg hadde en venninne som var akkurat likedan. ) Hun kunne glatt snakke i 3 timer uten avbrudd om seg selv og ting hun hadde opplevd, så spørre meg - "Hva har du gjort siden sist da?" og så fort jeg hadde sagt en setning så var hun i gang igjen med at hun hadde opplevd det samme. *hehe* Vi har fint lite kontakt nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Jeg hadde en venninne som var akkurat likedan. ) Hun kunne glatt snakke i 3 timer uten avbrudd om seg selv og ting hun hadde opplevd, så spørre meg - "Hva har du gjort siden sist da?" og så fort jeg hadde sagt en setning så var hun i gang igjen med at hun hadde opplevd det samme. *hehe* Vi har fint lite kontakt nå. ''Jeg hadde en venninne som var akkurat likedan. ) Hun kunne glatt snakke i 3 timer uten avbrudd om seg selv og ting hun hadde opplevd, så spørre meg - "Hva har du gjort siden sist da?" og så fort jeg hadde sagt en setning så var hun i gang igjen med at hun hadde opplevd det samme. *hehe* Vi har fint lite kontakt nå.'' Akkurat sånn er det her også! Jeg holder litt avstand og tar aldri initiativ til å ringe selv, for det blir altfor intenst for meg at det aldri skal dreie seg om noe annet enn denne personens ting og tang. Det er veldig rart dette, for h*n er en veldig oppegående person ellers. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Noen folk er navlebeskuende uten å mene det vondt. De bare er sånn. Jeg tror ikke du oppnår annet enn at personen blir fornærmet og føler seg avvist om du sier noe. Jeg ville heller latt være å oppsøke personen aktivt og bare kaklet med de gangene jeg måtte. ;0) ''Noen folk er navlebeskuende uten å mene det vondt. De bare er sånn. Jeg tror ikke du oppnår annet enn at personen blir fornærmet og føler seg avvist om du sier noe.'' Personen er veldig fokusert på seg og sitt, men er ikke "ovenfra-og-ned", ser ikke ned på andre. ''Jeg ville heller latt være å oppsøke personen aktivt og bare kaklet med de gangene jeg måtte. ;0)'' Ja, det er det jeg gjør, jeg holder mer avstand nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Jeg kjenner noen sånne jeg også.. og det hender at jeg sier ting som at " Altså, nå vil jeg snakke og", eller "Min tur" eller "Du hører ikke etter du,gjør du vel"...Men jeg er litt frekk og går lei..;p Også avhenger det selvsagt av hvor godt jeg kjenner vedkommende. Uansett, jeg stusser også over at folk ikke merker sånt selv. Selvagt hender det at jeg også er så engasjert i et eller annet som har skjedd meg, med stor m liksom, at jeg har vanskelig for å holde meg og vente på tur, men da skal det virkelig være saker.. ''og det hender at jeg sier ting som at " Altså, nå vil jeg snakke og", eller "Min tur" eller "Du hører ikke etter du,gjør du vel"...Men jeg er litt frekk og går lei..;p'' Jeg har tenkt på å si noe slikt, men får meg liksom ikke til å gjøre det. Er redd h*n skal bli sur. ''Uansett, jeg stusser også over at folk ikke merker sånt selv.'' Det gjør jeg også! Det har da litt med selvinnsikt å gjøre tenker jeg.... ''Selvagt hender det at jeg også er så engasjert i et eller annet som har skjedd meg, med stor m liksom, at jeg har vanskelig for å holde meg og vente på tur, men da skal det virkelig være saker..;)'' Nettopp, og her ringte h*n meg nettopp for å høre hvordan det gikk med den helt konkrete saken i mitt liv, men var ikke egentlig interessert i å snakke om noe annet enn seg og sitt her heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 ''og det hender at jeg sier ting som at " Altså, nå vil jeg snakke og", eller "Min tur" eller "Du hører ikke etter du,gjør du vel"...Men jeg er litt frekk og går lei..;p'' Jeg har tenkt på å si noe slikt, men får meg liksom ikke til å gjøre det. Er redd h*n skal bli sur. ''Uansett, jeg stusser også over at folk ikke merker sånt selv.'' Det gjør jeg også! Det har da litt med selvinnsikt å gjøre tenker jeg.... ''Selvagt hender det at jeg også er så engasjert i et eller annet som har skjedd meg, med stor m liksom, at jeg har vanskelig for å holde meg og vente på tur, men da skal det virkelig være saker..;)'' Nettopp, og her ringte h*n meg nettopp for å høre hvordan det gikk med den helt konkrete saken i mitt liv, men var ikke egentlig interessert i å snakke om noe annet enn seg og sitt her heller. Ouf..Da hadde jeg blitt ordentelig treig! :S Fikk du snakka med noen andre som var litt mere interesserte da? Det er KJIPT når en har noe på hjertet, og folk bare blabrer i vei om seg og sitt. uansett hva det var håper jeg det gikk fint, og at du fikk bedre publikum! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Ouf..Da hadde jeg blitt ordentelig treig! :S Fikk du snakka med noen andre som var litt mere interesserte da? Det er KJIPT når en har noe på hjertet, og folk bare blabrer i vei om seg og sitt. uansett hva det var håper jeg det gikk fint, og at du fikk bedre publikum! Ja, det var faktisk like før jeg sprakk av irritasjon. Jada, jeg har en annen veldig nær person å prate med dette om. Det var ikke jeg som ringte vedkommende for å prate om dette heller, det var jo h*n som ringte meg om det, og da regnet jeg liksom med at jeg skulle få komme til ordet.... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Tja. Med noen kan det kanskje hjelpe å si det rett ut? Si at det blir dårlig balanse i vennskapsforholdet når det bare er den enes liv man skal konsentrere seg om det meste av tida. Kan kanskje hjelpe for de som bare overhodet ikke er klar over hvordan andre oppfatter dem, og som trenger en liten vekker. Andre vil vel gå i forsvar med én gang. Det er slitsomt med folk som bare intereserer seg for seg og sitt, men noen ganger møter man også folk som er veldig knipne med å si noe som helst om noe som helst, og da kan jeg føle at jeg må være den som snakker for å holde samtalen i gang. Kanskje de da sitter og føler at jeg tar for mye plass? :)Kjenner også en som har en kone som er som vennen du beskriver. Han er så underernært på oppmerksomhet at han blir den masete vennen selv når han endelig får en anledning til å ta litt plass. Det er ikke så lett å være et bra menneske alltid;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Tja. Med noen kan det kanskje hjelpe å si det rett ut? Si at det blir dårlig balanse i vennskapsforholdet når det bare er den enes liv man skal konsentrere seg om det meste av tida. Kan kanskje hjelpe for de som bare overhodet ikke er klar over hvordan andre oppfatter dem, og som trenger en liten vekker. Andre vil vel gå i forsvar med én gang. Det er slitsomt med folk som bare intereserer seg for seg og sitt, men noen ganger møter man også folk som er veldig knipne med å si noe som helst om noe som helst, og da kan jeg føle at jeg må være den som snakker for å holde samtalen i gang. Kanskje de da sitter og føler at jeg tar for mye plass? :)Kjenner også en som har en kone som er som vennen du beskriver. Han er så underernært på oppmerksomhet at han blir den masete vennen selv når han endelig får en anledning til å ta litt plass. Det er ikke så lett å være et bra menneske alltid;) ''Det er slitsomt med folk som bare intereserer seg for seg og sitt, men noen ganger møter man også folk som er veldig knipne med å si noe som helst om noe som helst, og da kan jeg føle at jeg må være den som snakker for å holde samtalen i gang. Kanskje de da sitter og føler at jeg tar for mye plass? :)Kjenner også en som har en kone som er som vennen du beskriver. Han er så underernært på oppmerksomhet at han blir den masete vennen selv når han endelig får en anledning til å ta litt plass. Det er ikke så lett å være et bra menneske alltid;)'' Jeg har BLITT litt knipen med å si noe, for jeg slipper jo nesten aldri til uansett - og starter jeg med å si noe om meg og mitt så blir jeg jo bare avbrutt. Personen er ganske fokusert på seg og sitt til alle, så det er definitivt ikke slik at h*n aldri få anledning til å ta litt plass. Jeg tror jeg bare får leve med det.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 ''Det er slitsomt med folk som bare intereserer seg for seg og sitt, men noen ganger møter man også folk som er veldig knipne med å si noe som helst om noe som helst, og da kan jeg føle at jeg må være den som snakker for å holde samtalen i gang. Kanskje de da sitter og føler at jeg tar for mye plass? :)Kjenner også en som har en kone som er som vennen du beskriver. Han er så underernært på oppmerksomhet at han blir den masete vennen selv når han endelig får en anledning til å ta litt plass. Det er ikke så lett å være et bra menneske alltid;)'' Jeg har BLITT litt knipen med å si noe, for jeg slipper jo nesten aldri til uansett - og starter jeg med å si noe om meg og mitt så blir jeg jo bare avbrutt. Personen er ganske fokusert på seg og sitt til alle, så det er definitivt ikke slik at h*n aldri få anledning til å ta litt plass. Jeg tror jeg bare får leve med det.... ''Personen er ganske fokusert på seg og sitt til alle, så det er definitivt ikke slik at h*n aldri få anledning til å ta litt plass.'' Høres nesten ut som vi har samme venninne... ;o) Min eks-venninne skal konstant styre og kontrollere hva andre gjør, spesielt ungene, i alle fall da de var mindre. Det var nesten utenkelig å la dem bare være på rommet og selv finne ut hva de skulle holde på med. Jeg har vært på ferie med henne og ungene (hennes og mine) et par ganger og det holdt i lange baner for å si det sånn. Av og til - når jeg er i det ondskapsfulle hjørnet - tenker jeg at det i grunnen ikke er så rart at hun er singel... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 ''Personen er ganske fokusert på seg og sitt til alle, så det er definitivt ikke slik at h*n aldri få anledning til å ta litt plass.'' Høres nesten ut som vi har samme venninne... ;o) Min eks-venninne skal konstant styre og kontrollere hva andre gjør, spesielt ungene, i alle fall da de var mindre. Det var nesten utenkelig å la dem bare være på rommet og selv finne ut hva de skulle holde på med. Jeg har vært på ferie med henne og ungene (hennes og mine) et par ganger og det holdt i lange baner for å si det sånn. Av og til - når jeg er i det ondskapsfulle hjørnet - tenker jeg at det i grunnen ikke er så rart at hun er singel... ;o) Ja, enkelte personer tar litt for stor plass og etter en stund går man lei. Jeg kunne ikke hatt daglig kontakt med denne personen, jeg hadde blitt helt utslitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 ''Det er slitsomt med folk som bare intereserer seg for seg og sitt, men noen ganger møter man også folk som er veldig knipne med å si noe som helst om noe som helst, og da kan jeg føle at jeg må være den som snakker for å holde samtalen i gang. Kanskje de da sitter og føler at jeg tar for mye plass? :)Kjenner også en som har en kone som er som vennen du beskriver. Han er så underernært på oppmerksomhet at han blir den masete vennen selv når han endelig får en anledning til å ta litt plass. Det er ikke så lett å være et bra menneske alltid;)'' Jeg har BLITT litt knipen med å si noe, for jeg slipper jo nesten aldri til uansett - og starter jeg med å si noe om meg og mitt så blir jeg jo bare avbrutt. Personen er ganske fokusert på seg og sitt til alle, så det er definitivt ikke slik at h*n aldri få anledning til å ta litt plass. Jeg tror jeg bare får leve med det.... Kanskje du kan si "et øyeblikk, la meg bare fortelle ferdig først" når hun avbryter deg? Du må sikkert gjenta det ganske ofte før det går inn. Noen er helt utrolige til å ta over samtalen så fort de får den minste sjanse. Det blir i alle fall ikke bedre av at du slutter å si noe om deg og ditt, og gir opp å bremse henne litt, det tror jeg jeg kan si med rimelig sikkerhet:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 ''Personen er ganske fokusert på seg og sitt til alle, så det er definitivt ikke slik at h*n aldri få anledning til å ta litt plass.'' Høres nesten ut som vi har samme venninne... ;o) Min eks-venninne skal konstant styre og kontrollere hva andre gjør, spesielt ungene, i alle fall da de var mindre. Det var nesten utenkelig å la dem bare være på rommet og selv finne ut hva de skulle holde på med. Jeg har vært på ferie med henne og ungene (hennes og mine) et par ganger og det holdt i lange baner for å si det sånn. Av og til - når jeg er i det ondskapsfulle hjørnet - tenker jeg at det i grunnen ikke er så rart at hun er singel... ;o) Kanskje alt hun trenger er en mann? Hun får helt klart ikke nok oppmerksomhet. Kjenner du ingen som kan passe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Dette er jo favorittsamtaleemnet for de aller fleste damer, og dere pleier ikke å være særlig tilbakeholdne når det gjelder å spre kunnskapen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Kanskje du kan si "et øyeblikk, la meg bare fortelle ferdig først" når hun avbryter deg? Du må sikkert gjenta det ganske ofte før det går inn. Noen er helt utrolige til å ta over samtalen så fort de får den minste sjanse. Det blir i alle fall ikke bedre av at du slutter å si noe om deg og ditt, og gir opp å bremse henne litt, det tror jeg jeg kan si med rimelig sikkerhet:) ''Kanskje du kan si "et øyeblikk, la meg bare fortelle ferdig først" når hun avbryter deg? Du må sikkert gjenta det ganske ofte før det går inn. Noen er helt utrolige til å ta over samtalen så fort de får den minste sjanse.'' Ja, jeg tror jeg skal gjøre det neste gang. Jeg er egentlig mer overrasket over at det faktisk går an å være sånn uten å merke det selv, enn det faktum at h*n er sånn. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Dette er jo favorittsamtaleemnet for de aller fleste damer, og dere pleier ikke å være særlig tilbakeholdne når det gjelder å spre kunnskapen. Ok. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annve Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg er også veldig forbauset over hvordan enkelte kan være helt blinde for hvordan de virker på andre. Kjenner en person som høylydt kritiserer andre for bare å snakke om seg og sitt, så fort de prøver å komme med noe som helst. Altså, vedkommende kan messe om sitt i 1 timen, prøver noen å si noe om sitt eget liv, er de straks egoistiske og er kjedelige å være sammen med. Jeg forstår bare ikke at det går an å være så til de grader lite sensitiv for andre og hvordan de oppfører seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Jeg er også veldig forbauset over hvordan enkelte kan være helt blinde for hvordan de virker på andre. Kjenner en person som høylydt kritiserer andre for bare å snakke om seg og sitt, så fort de prøver å komme med noe som helst. Altså, vedkommende kan messe om sitt i 1 timen, prøver noen å si noe om sitt eget liv, er de straks egoistiske og er kjedelige å være sammen med. Jeg forstår bare ikke at det går an å være så til de grader lite sensitiv for andre og hvordan de oppfører seg selv. Enig. Hvis man bare har messet om seg og sitt lenge og vel og ikke latt den andre få slippe til, så er man jo smertelig klar over det selv, og føler at den andre må få slippe til? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383404-venn-som-bare-snakker-om-seg-og-sitt/#findComment-3386308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.