Gå til innhold

Venn som bare snakker om seg og sitt.

Anbefalte innlegg

Høres ut som min mor og hennes tre søstre. De kan alle snakke uten pause i evigheter. Snakker jeg med min mor i tlf., snakker hun de første 30 min., uten at hun gir meg noen anledning til å si så mye mer enn ja og nei.

Tror det er mange faktorer som spiller inn. Her tror jeg det først og fremst er snakk om familiær uvane. Som dessverre også jeg disponerer.... men er nok (forhåpentligvis) mer oppmerksom på dette enn min mor & søstrene.

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

24

• tonie

7

• Mrs D

4

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Høres ut som min mor og hennes tre søstre. De kan alle snakke uten pause i evigheter. Snakker jeg med min mor i tlf., snakker hun de første 30 min., uten at hun gir meg noen anledning til å si så mye mer enn ja og nei.

Tror det er mange faktorer som spiller inn. Her tror jeg det først og fremst er snakk om familiær uvane. Som dessverre også jeg disponerer.... men er nok (forhåpentligvis) mer oppmerksom på dette enn min mor & søstrene.

''Høres ut som min mor og hennes tre søstre. De kan alle snakke uten pause i evigheter. Snakker jeg med min mor i tlf., snakker hun de første 30 min., uten at hun gir meg noen anledning til å si så mye mer enn ja og nei.

Tror det er mange faktorer som spiller inn. Her tror jeg det først og fremst er snakk om familiær uvane. Som dessverre også jeg disponerer.... men er nok (forhåpentligvis) mer oppmerksom på dette enn min mor & søstrene.''

Ja, det kan være mange årsaker og ikke nødvendigvis bare egosentrisitet/selvopptatthet. Uansett hva det skyldes så kan alle godt gjøre et forsøk på å se seg selv litt utenifra av og til.

''Jeg hadde en venninne som var akkurat likedan. :o) Hun kunne glatt snakke i 3 timer uten avbrudd om seg selv og ting hun hadde opplevd, så spørre meg - "Hva har du gjort siden sist da?" og så fort jeg hadde sagt en setning så var hun i gang igjen med at hun hadde opplevd det samme. *hehe* Vi har fint lite kontakt nå.''

Akkurat sånn er det her også! Jeg holder litt avstand og tar aldri initiativ til å ringe selv, for det blir altfor intenst for meg at det aldri skal dreie seg om noe annet enn denne personens ting og tang. Det er veldig rart dette, for h*n er en veldig oppegående person ellers.

Vedkommende trenger nok å snakke med noen, vet du lytter (hehe) og bruker den og den saken i livet ditt som en unnskyldning for å ta kontakt selv om det vel egentlig ikke interesserer han/henne. Egentlig dårlig gjort, selvfølgelig, men du får bare la vedkommende holde på og se det som en god gjerning fra din side. ;)

Vedkommende trenger nok å snakke med noen, vet du lytter (hehe) og bruker den og den saken i livet ditt som en unnskyldning for å ta kontakt selv om det vel egentlig ikke interesserer han/henne. Egentlig dårlig gjort, selvfølgelig, men du får bare la vedkommende holde på og se det som en god gjerning fra din side. ;)

''Vedkommende trenger nok å snakke med noen, vet du lytter (hehe) og bruker den og den saken i livet ditt som en unnskyldning for å ta kontakt selv om det vel egentlig ikke interesserer han/henne. Egentlig dårlig gjort, selvfølgelig, men du får bare la vedkommende holde på og se det som en god gjerning fra din side. ;)''

Ja, jeg kan leve med det, har bare vanskelig for å forstå det der med totalt mangel på selvinnsikt i den forbindelsen der fra denne personen.

Hm. Du kan være gift med broren min... Når du havner på sykehus og sender henne en sms der det står "brukket beinet, lagt inn på avdeling 4 over natten, opereres i kveld", får du da til svar "brakk BEGGE beina i -72, og måtte opereres TRE ganger. Nydelig vær her på hytta nå, fått to småsei og en torsk"

?

Se bort fra at jeg vred svaret ditt over på mine ting søte du, det var i god hensikt!

;)

Hehe, ubetalelig! :)

''Vedkommende trenger nok å snakke med noen, vet du lytter (hehe) og bruker den og den saken i livet ditt som en unnskyldning for å ta kontakt selv om det vel egentlig ikke interesserer han/henne. Egentlig dårlig gjort, selvfølgelig, men du får bare la vedkommende holde på og se det som en god gjerning fra din side. ;)''

Ja, jeg kan leve med det, har bare vanskelig for å forstå det der med totalt mangel på selvinnsikt i den forbindelsen der fra denne personen.

Noen ser seg selv veldig dårlig, kan ha selvinnsikt på mange felt men være ubegripelig blind på andre felt. Merkelig, ja...

Annonse

Hm. Du kan være gift med broren min... Når du havner på sykehus og sender henne en sms der det står "brukket beinet, lagt inn på avdeling 4 over natten, opereres i kveld", får du da til svar "brakk BEGGE beina i -72, og måtte opereres TRE ganger. Nydelig vær her på hytta nå, fått to småsei og en torsk"

?

Se bort fra at jeg vred svaret ditt over på mine ting søte du, det var i god hensikt!

;)

Ja, hva er det med dem som alltid skal ha det verre og som aldri blir ferdig med å fortelle om det?

?

;)

Vet ikke om jeg skal le eller grine... Men kjenner meg igjen du. Jeg hadde akkurat kommet meg hjem fra sykehuset, nyoperert og helt på felgen.

Fikk en tlf... Hvordan går det med deg? Rakk å si tre ord.. Før personen i andre enden messet om seg og sitt i 30 min.

Joda...

Jeg synes det er veldig mye enklere å ta imot kjeft enn komplimenter, men takk;)

Det er en god del sånne mødre rundt omkring, synes jeg. Vi må bare passe oss så vi ikke våkner opp en dag og er blitt som dem. Tror det kommer snikende. Skummelt...

Også er det all denne klaginga. Hun har f.eks nettopp vært på ferie i 2 uker, men velger å bruke 99% av samtalen på å fortelle om hvor syk hun var etterpå.

Også er det været. Det er alltid feil. Er det fint vær var det altfor varmt, og sukk og svetting og sukk. Var det regn, var det forferdelig trasig vær, alltid dårlig vær sukk og stønn.

Jobben er slitsom, folk er syke, været er feil, naboen er kjip, folk er kjipe. Stønn.

Det eneste jeg syns funker er å brøyte igjennom selv, men det litt krevende.

''Det eneste jeg syns funker er å brøyte igjennom selv, men det litt krevende.''

Ja, jeg tenker på det hver gang, men jeg klarer det bare ikke. Det er ikke min måte å være på, så jeg lar være og så skriver jeg det heller av meg her. :P

Noen ser seg selv veldig dårlig, kan ha selvinnsikt på mange felt men være ubegripelig blind på andre felt. Merkelig, ja...

''Noen ser seg selv veldig dårlig, kan ha selvinnsikt på mange felt men være ubegripelig blind på andre felt. Merkelig, ja...''

Ja, og ingen er perfekte uansett. Noen er sånn fordi de ER ekstremt selvopptatte, andre tenker seg nok bare ikke om.

''Noen ser seg selv veldig dårlig, kan ha selvinnsikt på mange felt men være ubegripelig blind på andre felt. Merkelig, ja...''

Ja, og ingen er perfekte uansett. Noen er sånn fordi de ER ekstremt selvopptatte, andre tenker seg nok bare ikke om.

Jepp, vi har alle vårt. :D

Annonse

Neste gang hun ringer:

Spør om det er lenge siden hun har pult?

Hvis du slipper til da :)

Muligens slike "guttespørsmål" kan funke, egentlig så er det vel nesten det samme som å spørre "hvordan det går", bare ny vri :)

Ellers må du bare fortelle henne hvordan du opplever henne viss du er "flink" til slikt.

Det er ofte best å distansere seg litt og akseptere at hun "bare er sånn", så får hun kjøpe seg en hund "å snakke med" heller. Hun trenger jo ikke så mye svar likevel.

Neste gang hun ringer:

Spør om det er lenge siden hun har pult?

Hvis du slipper til da :)

Muligens slike "guttespørsmål" kan funke, egentlig så er det vel nesten det samme som å spørre "hvordan det går", bare ny vri :)

Ellers må du bare fortelle henne hvordan du opplever henne viss du er "flink" til slikt.

Det er ofte best å distansere seg litt og akseptere at hun "bare er sånn", så får hun kjøpe seg en hund "å snakke med" heller. Hun trenger jo ikke så mye svar likevel.

Hehe, takk for svar med en artig vinkling. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...