Gå til innhold

RyanAir

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

jaaaada! :) driver og pakker nå jeg. Skal først til Trysil og være med på Trysilrypa -og så buss derfra og rett til Gardermoen for å reise til Tyrkia på søndag. Men da skal jeg ha med en svææær koffert med barnestol, barneseng og en vifteovn -haha. Familien har leilighet der, så det skal stå der altså :)

Hadde jeg hatt tilgang på leilighet hadde jeg vel pakket halve kleskapet! ;o)

Faktisk har jeg blitt ganske flink med pakking nå, kun det jeg faktisk trenger. Litt ekstra medisinsk utstyr, men ikke masse stæsj og for mye klær. Mangler jeg noe får jeg kjøpt det.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

11

• Dorthe

7

• cathlin

6

• Elis31

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346879802' post='4808571]

Kan spørre, men fikk beskjed av infeksjonslege at i tarmen var det ikke så farlig, det er UVI de er obs på. Tarmen trengte ikke behandling i utgangspunktet, men skal høre.

Jeg tenkte mer på smittefare, du vet jeg som ikke liker å dele toalett når jeg steder med mange folk ;)

Skrevet

Jeg tenkte mer på smittefare, du vet jeg som ikke liker å dele toalett når jeg steder med mange folk ;)

Jeg tenkte også det, så jeg skal spørre.

Skrevet

Dropp Ryan Air.

* Seteryggen kan ikke legges bakover.

* Det er veldig trangt mellom setene.

* Du risikerer å måtte betale gebyrer for ting de ikke skriver om på sin nettside. Vi måtte f.eks. betale sikkerhetsgebyr på 7 euro for å få bruke våre forhåndbetalte billetter tilbake til Norge. Det stod ikke om på nettsiden.

* Regner du med alt av gebyrer og reisekostnader fra mindre tilgjengelige flyplasser til by du skal til, sparer du neppe stort.

* De behandler flypassasjerene som kveg og melkekuer.

* De bruker aldri sånne fkesible korridorer inn til flyet, men tvinger passasjerene til å gå på asfalten også i øsende regnvær. Så blir man gjennomvåt.

* Noen flyvertinner snakker dårlig engelsk

* Nettsiden deres og flyvertinnene er et langt mas av kjøpepress.

Skrevet

Dropp Ryan Air.

* Du risikerer å måtte betale gebyrer for ting de ikke skriver om på sin nettside. Vi måtte f.eks. betale sikkerhetsgebyr på 7 euro for å få bruke våre forhåndbetalte billetter tilbake til Norge. Det stod ikke om på nettsiden.

* Regner du med alt av gebyrer og reisekostnader fra mindre tilgjengelige flyplasser til by du skal til, sparer du neppe stort.

* De bruker aldri sånne fkesible korridorer inn til flyet, men tvinger passasjerene til å gå på asfalten også i øsende regnvær. Så blir man gjennomvåt.

De 7 Euroene var vel den avgiften som den Spanske stat plutselig la å alle utreisen nå? det kan vel ikke akkruat Ryanair lastes for.

det er driiiitbillig om man skjønner hvordan man skal gjøre det. Når man kan reise en helg til Budapest for 23 kroner hver vei, da holder jeg klokelig kjeft altså :)

Spesielt trangt mellom setene syns jeg ikke det er i forhold til Norwegian f.eks. Og det er en befrielse å slippe å få setet til han foran i fanget.

At de ikke snakker engelsk? oj -de jeg har møtt - og jeg har flydd noen ganger, -de er da britiske...

Skrevet

Dropp Ryan Air.

''* Seteryggen kan ikke legges bakover. * ''

Akkurat det er helt greitt for meg i ett par timer.

''Det er veldig trangt mellom setene. ''

Det er ett minus for sambo, han har lange bein.

''* Du risikerer å måtte betale gebyrer for ting de ikke skriver om på sin nettside. Vi måtte f.eks. betale sikkerhetsgebyr på 7 euro for å få bruke våre forhåndbetalte billetter tilbake til Norge. Det stod ikke om på nettsiden.''

Å, det var kjipt. Sa de noe om hvorfor?

'' * Regner du med alt av gebyrer og reisekostnader fra mindre tilgjengelige flyplasser til by du skal til, sparer du neppe stort. *''

Ikke for oss, denne gangen. Vi må reise ett godt stykke for å komme til flyplassen, så det er det samme hvor. Og vi må ett stykke fra ankomststedet uansett.

Og det er snakk om fra 500 kr per pers og til 2500 per pers, er det virkelig 2000 kr ekstra i gebyrer? Jeg spør for jeg aner ikke. (dette er sammenlignet med Norwegian, så jeg har ikke tatt høyde for baggasjetillegg på noen av de to selskapene) Svært få direkteruter var det akkurat her, det var litt nedtur, for jeg vil ikke bruke hele dagen på å fly og flybytte for noen få dager borte.

''De behandler flypassasjerene som kveg og melkekuer''

Det er ikke noe særlig.

''* De bruker aldri sånne fkesible korridorer inn til flyet, men tvinger passasjerene til å gå på asfalten også i øsende regnvær. Så blir man gjennomvåt.''

He he, jeg flyr mye Widerøe Dash 8, så jeg vant med å gå på rullebanen i all slags vær. Sånn er det når en bor i diskriktet med miniflyplass. ;o) Bare happy for at jeg kommer meg til Oslo og Bergen direkte jeg, så jeg klager ikke på anbudsrutene, he he.

'' * Noen flyvertinner snakker dårlig engelsk ''

Fløy med Norwegian til Polen jeg en gang, da snakket flyvertene knapt engelsk, og de skjønte ikke mye av det vi sa.

''* Nettsiden deres og flyvertinnene er et langt mas av kjøpepress.''

Kjøpepress er jo ikke bra.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346866952' post='4808454]

''Har reist med dem og kjenner andre som reiser mye med dem. Ingen problemer så lenge du kjenner reglene.''

Og jeg kommer vel til å saumfare og pugge regler som om det var eksamenspensum, he he.

I utgangspunktet vil jeg jo gjerne være opptatt av rettferdighet, mtp på ansatte osv, og jeg handler fairtrade osv, men her er det flere tusen å spare, og det blir ikke noen tur hvis ikke det blir med dem. Turen er for å besøke noen utflytta venner, sammen med noen venner. Ikke at det er så viktig i den store sammenheng, men her kjenner jeg at jeg heller til å bruke dem.

De viktigste reglene er vel håndbagasjen. Samt at man må ha utskrevet reisebevis med seg.

Holde tungen rett i munnen når man bestiller, at man ikke vil ha forskring etc. Vi bommet totalt på at postnummer og poststed var byttet om. Derfor fikk vi aldri til å bestille, før vi fant ut av det ;)

Skrevet

De viktigste reglene er vel håndbagasjen. Samt at man må ha utskrevet reisebevis med seg.

Holde tungen rett i munnen når man bestiller, at man ikke vil ha forskring etc. Vi bommet totalt på at postnummer og poststed var byttet om. Derfor fikk vi aldri til å bestille, før vi fant ut av det ;)

Følge nøye med ja.

Jeg booket billetter på AirAisa, da også måtte jeg følge nøye med og takke nei til ørten og førti tilbud, men det gikk fint det. Det er også sånn billigselskap.

Var jo litt overgang fra Thai Airways med super service, god plass osv til billig, men da skulle vi bare kort tur videre, da trenger ikke vi så voldsom service.

Skrevet

De 7 Euroene var vel den avgiften som den Spanske stat plutselig la å alle utreisen nå? det kan vel ikke akkruat Ryanair lastes for.

det er driiiitbillig om man skjønner hvordan man skal gjøre det. Når man kan reise en helg til Budapest for 23 kroner hver vei, da holder jeg klokelig kjeft altså :)

Spesielt trangt mellom setene syns jeg ikke det er i forhold til Norwegian f.eks. Og det er en befrielse å slippe å få setet til han foran i fanget.

At de ikke snakker engelsk? oj -de jeg har møtt - og jeg har flydd noen ganger, -de er da britiske...

Ryan Air kan vel ikke lastes for de 7 Euro, for det var avgift til den latviske stat. Men når Ryan skal kreve inn denne avgiften, burde de også opplyse om den på forhånd.

Det var innmari stress å få betalt den avgiften, fordi vi ikke hadde Euro, men LVL. Jeg hadde to 20-LVL sedler i hånden og det sa dama ikke var nok! Jeg sa påstod at jeg ikke skjønte hva hun sa. Så skrev hun det ned på et papir, betaling for en passasjer og to passasjerer. Da spurte jeg om beløpet var i Euro eller LVL. Hun skrev LVL. Da var beløpet plutselig under 10 LVL for oss begge! Hersens svindler, den dama i Ryan! (Besøker du Latvia, må du for all del ikke ta drosje fra flyplassen til byen. Da er risikoen for å bli svindlet nokså stor. Ta buss. Det koster bare 0,70 LVL, eller ca 7,50 NOK)

Hun flyvertinna som snakket dårlig engelsk, prøvde jeg å snakke med på tur til Dublin. Hun lespet stakkar. Hadde dådyrøyne nok til at hun burde få sitte på fanget mitt. Noe annet en den hersens dama på flyplassen i Latvia.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346937726' post='4808768]

''* Seteryggen kan ikke legges bakover. * ''

''Det er veldig trangt mellom setene. ''

Det er ett minus for sambo, han har lange bein.

''* Du risikerer å måtte betale gebyrer for ting de ikke skriver om på sin nettside. Vi måtte f.eks. betale sikkerhetsgebyr på 7 euro for å få bruke våre forhåndbetalte billetter tilbake til Norge. Det stod ikke om på nettsiden.''

Å, det var kjipt. Sa de noe om hvorfor?

'' * Regner du med alt av gebyrer og reisekostnader fra mindre tilgjengelige flyplasser til by du skal til, sparer du neppe stort. *''

Ikke for oss, denne gangen. Vi må reise ett godt stykke for å komme til flyplassen, så det er det samme hvor. Og vi må ett stykke fra ankomststedet uansett.

Og det er snakk om fra 500 kr per pers og til 2500 per pers, er det virkelig 2000 kr ekstra i gebyrer? Jeg spør for jeg aner ikke. (dette er sammenlignet med Norwegian, så jeg har ikke tatt høyde for baggasjetillegg på noen av de to selskapene) Svært få direkteruter var det akkurat her, det var litt nedtur, for jeg vil ikke bruke hele dagen på å fly og flybytte for noen få dager borte.

''De behandler flypassasjerene som kveg og melkekuer''

Det er ikke noe særlig.

''* De bruker aldri sånne fkesible korridorer inn til flyet, men tvinger passasjerene til å gå på asfalten også i øsende regnvær. Så blir man gjennomvåt.''

He he, jeg flyr mye Widerøe Dash 8, så jeg vant med å gå på rullebanen i all slags vær. Sånn er det når en bor i diskriktet med miniflyplass. ;o) Bare happy for at jeg kommer meg til Oslo og Bergen direkte jeg, så jeg klager ikke på anbudsrutene, he he.

'' * Noen flyvertinner snakker dårlig engelsk ''

Fløy med Norwegian til Polen jeg en gang, da snakket flyvertene knapt engelsk, og de skjønte ikke mye av det vi sa.

''* Nettsiden deres og flyvertinnene er et langt mas av kjøpepress.''

Kjøpepress er jo ikke bra.

''* Seteryggen kan ikke legges bakover. *

Det er veldig trangt mellom setene.

Det er ett minus for sambo, han har lange bein.''

Jadda, sitt i "giv-akt" for Ryan mens man har trang til en blund og slappa av etter mye mas. Og jeg er en del høyere enn snittet for menn, så setene til Ryan blir en lidelse.

''* Du risikerer å måtte betale gebyrer for ting de ikke skriver om på sin nettside. Vi måtte f.eks. betale sikkerhetsgebyr på 7 euro for å få bruke våre forhåndbetalte billetter tilbake til Norge. Det stod ikke om på nettsiden.

Å, det var kjipt. Sa de noe om hvorfor?''

Statlig avgift. Kun opplyst på en diger plakat like før man gikk til gate.

''* Regner du med alt av gebyrer og reisekostnader fra mindre tilgjengelige flyplasser til by du skal til, sparer du neppe stort. *

Og det er snakk om fra 500 kr per pers og til 2500 per pers, er det virkelig 2000 kr ekstra i gebyrer? Jeg spør for jeg aner ikke. (dette er sammenlignet med Norwegian, så jeg har ikke tatt høyde for baggasjetillegg på noen av de to selskapene) Svært få direkteruter var det akkurat her, det var litt nedtur, for jeg vil ikke bruke hele dagen på å fly og flybytte for noen få dager borte.''

Skal du til Frankfurt, bruker Ryan Hahn-flyplassen. Derfra må man dra med buss lange veier, riktignok på autobahn, men det er langt og tidkrevende.

''De behandler flypassasjerene som kveg og melkekuer

Det er ikke noe særlig.

Kjøpepress er jo ikke bra.''

Vi lurte på om man kunne unngå å kjøpe koffert fra Ryan på nett. Fikk det omsider til, men de folka der tenker nok bare koffert og penger, ikke kundevennlighet og lyst til å reise med dem igjen. Vel, Ryan er kanskje ikke fullt så ille som Thomas Cook. Tilbake fra Tyrkia til Gardermoen midt på natta, presterer de å sette igang taxfreesalg ombord. Et grusomt mas og støy når vi helst ville sove.

Det jeg irriterer meg mest over med Ryan, er nettsiden deres. Har reiset med billigselskapet Wizz Air til Polen. De fikk jeg et mye bedre inntrykk av.

Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i RyanAir, synes de behandler både oss kunder og sine ansatte dårlig.

Men vi flyr med dem allikevel. Fordi det er veldig billig. Jeg skal snart på min tredje RyanAir-flytur i år. Det fungerer helt greit, om man bare er forberedt på gebyrene og den forholdsvis kjipe servicen ;-)

Skrevet

''* Seteryggen kan ikke legges bakover. *

Det er veldig trangt mellom setene.

Det er ett minus for sambo, han har lange bein.''

Jadda, sitt i "giv-akt" for Ryan mens man har trang til en blund og slappa av etter mye mas. Og jeg er en del høyere enn snittet for menn, så setene til Ryan blir en lidelse.

''* Du risikerer å måtte betale gebyrer for ting de ikke skriver om på sin nettside. Vi måtte f.eks. betale sikkerhetsgebyr på 7 euro for å få bruke våre forhåndbetalte billetter tilbake til Norge. Det stod ikke om på nettsiden.

Å, det var kjipt. Sa de noe om hvorfor?''

Statlig avgift. Kun opplyst på en diger plakat like før man gikk til gate.

''* Regner du med alt av gebyrer og reisekostnader fra mindre tilgjengelige flyplasser til by du skal til, sparer du neppe stort. *

Og det er snakk om fra 500 kr per pers og til 2500 per pers, er det virkelig 2000 kr ekstra i gebyrer? Jeg spør for jeg aner ikke. (dette er sammenlignet med Norwegian, så jeg har ikke tatt høyde for baggasjetillegg på noen av de to selskapene) Svært få direkteruter var det akkurat her, det var litt nedtur, for jeg vil ikke bruke hele dagen på å fly og flybytte for noen få dager borte.''

Skal du til Frankfurt, bruker Ryan Hahn-flyplassen. Derfra må man dra med buss lange veier, riktignok på autobahn, men det er langt og tidkrevende.

''De behandler flypassasjerene som kveg og melkekuer

Det er ikke noe særlig.

Kjøpepress er jo ikke bra.''

Vi lurte på om man kunne unngå å kjøpe koffert fra Ryan på nett. Fikk det omsider til, men de folka der tenker nok bare koffert og penger, ikke kundevennlighet og lyst til å reise med dem igjen. Vel, Ryan er kanskje ikke fullt så ille som Thomas Cook. Tilbake fra Tyrkia til Gardermoen midt på natta, presterer de å sette igang taxfreesalg ombord. Et grusomt mas og støy når vi helst ville sove.

Det jeg irriterer meg mest over med Ryan, er nettsiden deres. Har reiset med billigselskapet Wizz Air til Polen. De fikk jeg et mye bedre inntrykk av.

Jeg skal ikke til Frankfurt. uansett sjekker jeg alltid flyplasser og avstander, det er ikke bare RyanAir som lander i huttaheiti.

Tomas Cook har jeg flydd med to ganger, var helt greitt, det var med charter, og charter er charter.

Så det jo når vi fløy billigselskap til USA, det er litt slik at en får hva en betaler for. Forventningene er deretter når vi velger veldig billig, som jo RyanAir er. Når vi skal fly i mange timer, velger vi ofte der vi vet det er mer kvalitet pga at sambo er så lang.

Sure folk slik dere opplevde med den avgiften, det er selvsagt veldig kritikkverdig!

Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i RyanAir, synes de behandler både oss kunder og sine ansatte dårlig.

Men vi flyr med dem allikevel. Fordi det er veldig billig. Jeg skal snart på min tredje RyanAir-flytur i år. Det fungerer helt greit, om man bare er forberedt på gebyrene og den forholdsvis kjipe servicen ;-)

Ja, for det er jo billig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...