Gå til innhold

Muskelsmerter og behandling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med muskelsmerter i nakke, skuldre, og nedover korsryggen. Jeg har også veldig mye vondt i hodet, som jeg tror forårsakes av disse muskelsmertene. Jeg trener mye men sliter desverre fortsatt med disse smertene.

Jeg har jevnlig gått til massasje en stund, men synes ikke det har hjulpet så mye. Så nå må jeg gå sterkere til verks. MEN, hva bør jeg prøve? Naprapati, ostheopati, akupunktur, kopping, fysioterapi, kiroprator, soneterapi.. ja det er jo en jungel av alternative behandlingsformer. Fysioterapi prøvde jeg for noen år siden, og vil helst prøve noe annet.

Er det noen som har noe å anbefale? En kollega av meg skrøt veldig av kopping så jeg vurderer det. Men akupunktur er kanskje ikke så dumt det heller.. også leste jeg nettopp litt om hva en naprapat gjør og det virker jo lovende det også... hmm

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

17

• Mammantil3

8

• frosken

4

• PieLill

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Jeg ble ikke bra før jeg lot vær å trigge det - reiste på ferie og slappet av jeg :)

Skrevet

Jeg hadde valgt en fysioterapeut som er spesialisert innen manuell terapi - og som i tillegg også er tilknyttet det idrettsmedisinske miljøet. Finnes flere gode alterantiver i Oslo-området, f.eks. Best Helse Nordstrand, (www.bestnordstrand.no) , ullernklinikken eller NIMI.

Jeg hadde ikke gått i retning av alternativ behandling (som det forøvrig finnes så mange varianter av at du kan fortsette utprøvingen til du er pensjonist), men valgt et fagmiljø som kan finne måter å forebygge at dette blir et gjentagende problem samt behandle deg inntil dere har funnet løsninger som virker på litt lenger sikt. Liten vits i behandling som kun reduserer problemet kort tid av gangen.

Skrevet

I tillegg til forslagene nedenfor ville jeg prøvd å gå til roten av problemet. Er det for høyt stressnivå på jobben? Har du feil sittestilling? Hvordan er arbeidsmiljøet? Er noe av dette noe du kan gjøre noe med, så er det viktig.

Skrevet

Støtter opp under manuell terapi. Styr unna alskens alternativ behandling.

Skrevet

Høres ut som du bør finne ut hvorfor du har disse smertene og ta det derfra. Selv holder jeg på med å få endret mye på arbeidsplassene mine på jobben, feil sittestilling og for lite variasjon tar gjerne knekken på rygg, nakke og skuldre og det hjelper lite med behandling dersom du ikke får endret det som er feil.

Skrevet

Manuelterapeut.

mvh

Ok enda en ting. Hva er en manuelterapeut?:)

Skrevet

Jeg ble ikke bra før jeg lot vær å trigge det - reiste på ferie og slappet av jeg :)

Nei det hjelper ikke :-(

Skrevet

Jeg hadde valgt en fysioterapeut som er spesialisert innen manuell terapi - og som i tillegg også er tilknyttet det idrettsmedisinske miljøet. Finnes flere gode alterantiver i Oslo-området, f.eks. Best Helse Nordstrand, (www.bestnordstrand.no) , ullernklinikken eller NIMI.

Jeg hadde ikke gått i retning av alternativ behandling (som det forøvrig finnes så mange varianter av at du kan fortsette utprøvingen til du er pensjonist), men valgt et fagmiljø som kan finne måter å forebygge at dette blir et gjentagende problem samt behandle deg inntil dere har funnet løsninger som virker på litt lenger sikt. Liten vits i behandling som kun reduserer problemet kort tid av gangen.

Takk for tips.

Jeg var hos fysioerapeut for noen år tilbake og hun brukte noe laser greier. Synes ikke det hjalp selv om jeg var til ca 12 behandlinger.

Skrevet

I tillegg til forslagene nedenfor ville jeg prøvd å gå til roten av problemet. Er det for høyt stressnivå på jobben? Har du feil sittestilling? Hvordan er arbeidsmiljøet? Er noe av dette noe du kan gjøre noe med, så er det viktig.

Stress kan absolutt være en årsak ja, men akkurat nå er ikke det så mye å gjøre med.

For halvannet år siden hadde vi en fysioterapeut innom jobben som la til rette for litt av hvert. Jeg fikk nytt tastatur, ny stol osv, men det hjalp ikke så mye. Nå har jeg hatt permisjon og bodd ute et år og tatt en MBA så har ikke sittet noe særlig på kontor.

Skrevet

Støtter opp under manuell terapi. Styr unna alskens alternativ behandling.

Da må jeg bare finne ut hva manuell terapi er:) antar det er det samme som fysioterapi?

Skrevet

Høres ut som du bør finne ut hvorfor du har disse smertene og ta det derfra. Selv holder jeg på med å få endret mye på arbeidsplassene mine på jobben, feil sittestilling og for lite variasjon tar gjerne knekken på rygg, nakke og skuldre og det hjelper lite med behandling dersom du ikke får endret det som er feil.

Se svar til ekte nick:)

Skrevet

''...som det forøvrig finnes så mange varianter av at du kan fortsette utprøvingen til du er pensjonist...''

Der sa du det. :-)

mvh

Skrevet

Nei det hjelper ikke :-(

Du må se på de tingene du gjør. Trening er liksom mantraet, men det kan rett og slett være treningen som opprettholder problemet...

Jeg er bedre, men rett og slett på grunn av de tingene jeg har LATT VÆRE å gjøre først og fremst.

Og en god nr to er at det endelig er sett på det som er problemet, en migrert ryggvirvel. ALLE problemene jeg har/har hatt stammer derfra.

Skrevet

Du må se på de tingene du gjør. Trening er liksom mantraet, men det kan rett og slett være treningen som opprettholder problemet...

Jeg er bedre, men rett og slett på grunn av de tingene jeg har LATT VÆRE å gjøre først og fremst.

Og en god nr to er at det endelig er sett på det som er problemet, en migrert ryggvirvel. ALLE problemene jeg har/har hatt stammer derfra.

Var det en manuellterapeut som oppdaget årsaken til smertene dine?

Som sagt så trener jeg en del, men det hjelper ikke på smertene. Jeg trener ganske variert også og ser ikke for meg at jeg skulle klart å kutte ned på det.

Skrevet

Jeg har god erfaring med akupunktur, men finn en som vet hva han/hun driver med... Mange hobby-akupunktører der ute.

Skrevet

Her er du inne på mitt ekspertfelt (!), og jeg føler meg særs kompetent til å gi råd i denne tråden. :-)

Neida, så ille er det vel ikke, men ut fra min erfaring ville jeg først og fremst tatt en tur til legen for å finne ut om det er gått betennelse noe sted; å trene med betente muskler gir intet godt resultat.

Dernest ville jeg oppsøkt et fysikalsk miljø med høy kompetanse, slik frosken foreslår. Ser du skriver at du har blitt utsatt for 12 laserbehandlinger for noen år siden, det er så totalt utgått på dato at om du treffer på noen som vil gjøre det igjen - så løp!

Moderne fysikalsk behandling handler i stor grad om muskelbygging. Selv om man trener mye, får man ikke nødvendigvis med seg disse små musklene som er så himla viktige. Spesifikk lavterskeltrening på små muskler kan utgjøre underverker.

Av "alternativ behanding" ville jeg valgt nåler, men det er fordi jeg har så fantastisk god effekt av det selv. Triggerpunktnåler satt av fysioterapeut i kombinasjon med øvelser som bygger små muskler - DET treffer hos mange, særlig med de plagene du har.

Men først: finn ut om du har betennelser, disse må du i såfall bli kvitt først.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...