Gå til innhold

Fjerne "toppen" på kjøleskapet

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

...om noen skjønner hva jeg mener.

Jeg har fått et nytt kjøleskap, og det skal inn i et sånt minikjøkken, altså under kokeplata. Jeg har fått et kjøleskap som skal passe inn der, men det er akkurat toppen som blir for høy. Av det jeg forstår så må topplata fjernes, og så må kjøleskapet stappes inn.

Men hvordan pokker får jeg av en slik topplate? Har løsnet tre skruer i bakkant, noe som gjør at jeg får til å løfte toppen bittelitt opp bakerst, men den sitter bom fast ellers. Har prøvd å dra av listene rundt, men er redd for å ødelegge noe.

Noen som vet?

Skrevet

Er det med noen bruksanvisning? Kan du google kjøleskapsmerket eller "fjerne topplate på xxx" og se om du finner noe info. om det på nett?

Skrevet

Er dette kjøleskapet beregnet for å stå i et minikjøkken? For jeg tviler på at du kan pelle av lokket på en vanlig kjøleskap og forvente at det fungerer etterpå...

Caloni Makaroni
Skrevet

Er det med noen bruksanvisning? Kan du google kjøleskapsmerket eller "fjerne topplate på xxx" og se om du finner noe info. om det på nett?

Har googlet og googlet, men finner ikke noe fornuftig. Ikke står det noe i bruksanvisningen heller...

Caloni Makaroni
Skrevet

Er dette kjøleskapet beregnet for å stå i et minikjøkken? For jeg tviler på at du kan pelle av lokket på en vanlig kjøleskap og forvente at det fungerer etterpå...

Jada, det en reklamasjonssak - så jeg fikk tilsendt et nytt kjøleskap fra produsenten. Det ser litegrann annerledes ut, men det er nok bare det som har skjedd i løpet av de 4,5 årene (puh! Innenfor fem år!) siden det forrige ble kjøpt.

Skrevet

Har googlet og googlet, men finner ikke noe fornuftig. Ikke står det noe i bruksanvisningen heller...

Ring produsenten!

Caloni Makaroni
Skrevet

Ring produsenten!

Jeg hadde besøk av en rørlegger som leverte skapet i dag - men han klarte ikke få ut det andre på en enkel måte, det er satt fast med silikon og greier. I morgen kommer snekker for å vurdere demontering av dette. Men det skulle pokker meg ikke forundre meg om han sier at demontering av selve kjøleskapet utelukkende er rørleggerens arbeid!

Så - jeg får faghjelp i morgen, jeg bare tenkte at dersom jeg fikk til å gjøre litt på egen hånd før han kommer, så hadde det vært bra.

Dersom han ikke kan hjelpe meg, så kan jeg ringe produsenten og unngå at rørleggeren må komme enda en gang :)

Skrevet

Jeg hadde besøk av en rørlegger som leverte skapet i dag - men han klarte ikke få ut det andre på en enkel måte, det er satt fast med silikon og greier. I morgen kommer snekker for å vurdere demontering av dette. Men det skulle pokker meg ikke forundre meg om han sier at demontering av selve kjøleskapet utelukkende er rørleggerens arbeid!

Så - jeg får faghjelp i morgen, jeg bare tenkte at dersom jeg fikk til å gjøre litt på egen hånd før han kommer, så hadde det vært bra.

Dersom han ikke kan hjelpe meg, så kan jeg ringe produsenten og unngå at rørleggeren må komme enda en gang :)

Det skal søren ikke være enkelt!

Caloni Makaroni
Skrevet

Det skal søren ikke være enkelt!

...og dette er etter at jeg har ventet 2 uker på at kjøleskapet skulle komme fra Sverige ;)

Skrevet

...og dette er etter at jeg har ventet 2 uker på at kjøleskapet skulle komme fra Sverige ;)

Får håpe det lever i minst 5 år!

Skrevet

Du bør absolutt ikke gjøre noe på egen hånd, det kan resultere i at de nekter å ta ansvar for å hjelpe deg videre, fordi du har tuklet med kjøleskapet. Overlat alt til dem dersom dette er en reklamasjon.

Caloni Makaroni
Skrevet

Du bør absolutt ikke gjøre noe på egen hånd, det kan resultere i at de nekter å ta ansvar for å hjelpe deg videre, fordi du har tuklet med kjøleskapet. Overlat alt til dem dersom dette er en reklamasjon.

Yes, sir! :) (Jada, jeg vet du har rett, egentlig. Bare jeg som er litt klåfingra.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...