Gå til innhold

Folk som skriver på dialekt

Anbefalte innlegg

Grøsser meg når Tone Damli skriver på dialekt. Jeg tenker at dama ikke kan rettskriving.

Jeg liker det ikke heller. Det er tunglest og ser ganske dumt ut, men jeg er enig med den under her som sa at det er en nydelig dialekt å høre på.

Vet ikke om Damli sliter med skrivinga eller om hun bare er innmari stolt av dialekten sin?:)

Fortsetter under...

Jeg synes det blir tyngre å lese når noe er skrevet på dialekt enn når det er skrevet på "normert" skriftspråk.

-kanskje med unntak av romaner der det brukes som virkemiddel (Prøysen, Elstad, Brantenberg) - men der er det som regel bare korte replikker.

Viss jæ sku skrive på min dialekt veit jæ'kke helt åssen de hadde bLitt seenes ut. Jæ trur'de er lettest å lese sin egen dialekt, sku'jæ lest no' på Stavangerdialekt hadde jæ fått skikkeli trøbbel. De går mye saktere å lese mellom når de mangler -t i slutten a oRd foreksempel.

Ja, trøndersk er en litt spesiell dialekt kanskje. Kunne det være "hainhoin i banj"? ;-)

Nei...Hun har skrevet mer om det samme i dag. En fortsettelse av det andre jeg ikke skjønte, tror jeg. Jeg tror, tror altså, at det handler om mat. Faktisk:)

Annonse

Gjest Zyprexus

Jeg skriver på dialekt når jeg snakker med folk som er fra samme sted som meg og har samme dialekt, men på forum, og ellers på nett til andre folk så skriver jeg bokmål. Synes det er riktig måte å gjøre det på, er jo stolt av dialekten min!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...