spiky Skrevet 7. september 2012 Skrevet 7. september 2012 Har for første gang på mange år prøvd meg på muffins/cupcakes og husker nå hvorfor det er så lenge siden: De faller sammen i midten og det blir en grop. Er det noen som vet hva jeg gjør feil?? 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. september 2012 Skrevet 7. september 2012 Det er typisk det som skjer med formkaker om man åpner stekeovnsdøra for tidlig - har du stekt dem lenge nok? Ikke for det - jeg har stekt muffins for lite flere ganger, men har ikke opplevd at de har falt sammen. For tynn røre kanskje? Den skal være ganske tykk faktisk. 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 7. september 2012 Skrevet 7. september 2012 Kaker bakt med bakepulver har lett for å falle sammen hvis de blir utsatt for trekk, når de er tatt ut av ovnen. 0 Siter
spiky Skrevet 7. september 2012 Forfatter Skrevet 7. september 2012 For mye bakepulver? Det kan hende. Men da kan det ikke ha vært mye. Skal prøve mindre neste gang :-) 0 Siter
spiky Skrevet 7. september 2012 Forfatter Skrevet 7. september 2012 Det er typisk det som skjer med formkaker om man åpner stekeovnsdøra for tidlig - har du stekt dem lenge nok? Ikke for det - jeg har stekt muffins for lite flere ganger, men har ikke opplevd at de har falt sammen. For tynn røre kanskje? Den skal være ganske tykk faktisk. De ramla sammen i ovnen uten at jeg åpnet døren. Får prøve med litt tykkere røre :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.