Gå til innhold

hva tenker du når....

Anbefalte innlegg

Etter at jeg fikk egne barn har jeg skjønt at man kan føle en slik kjærlighet også for

andre barn som man adopterer, jeg kunne godt tenkt meg å adoptere og ville ikke

forskjellsbehandlet de :-)

Jeg syns de som adopterer barn er flotte folk, mange barn som trenger gode foreldre.... og jeg vet at det er en langvarig og krevende prosess å få lov til å adoptere et barn, og når du endelig har fått barnet så må du følge opp barnet til det blir myndig...

''og jeg vet at det er en langvarig og krevende prosess å få lov til å adoptere et barn, og når du endelig har fått barnet så må du følge opp barnet til det blir myndig.''

Tjah...de fleste av oss slutter vel ikke helt å følge opp ungene våre i det øyeblikket de blir atten - uansett hvordan vi får dem?

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

16

• flisa

9

• Mrs D

5

• Mrs. Wallace

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

''og jeg vet at det er en langvarig og krevende prosess å få lov til å adoptere et barn, og når du endelig har fått barnet så må du følge opp barnet til det blir myndig.''

Tjah...de fleste av oss slutter vel ikke helt å følge opp ungene våre i det øyeblikket de blir atten - uansett hvordan vi får dem?

Jo, da er det rett ut! :)

Man kan føle at man dummer seg ut også når man er sammen med en familie med adopterte barn. Ei dame jeg kjenner godt ønsket seg et svæææært hull i gulvet da flere i selskap skrøt av kaken hun hadde bakt. Og lurte så klart på om hun hadde bakt den selv? joda - det hadde hun da - og hun sa i tillegg: "Alt jeg har er hjemmelagd, til og med unga!" bare som en morobemerkning. Så kom hun på at ei dame i selskapet har adopterte barn - hun holdt på å døøøøøø av skam. Men merket ingen reaksjon.

Huff, hvordan hadde du tatt det?

Det ville jeg ledd av. De er jo hjemmelagd og mine er ferdigprodusert på forhånd ;-) En helt grei kommentar spør du meg.

Jeg syns det er verre at ungene mine (da de var mindre) fikk høre at vi ikke var de ordentlige foreldrene deres. Jeg skjønner jo hva folk mener, men det blir bare helt feil. Ikke noe kjekt for ungene å høre det, vi er jo de mest ordentlige foreldrene de har :-D

Hun følte at hun skrøt av at hun klarte å lage ungene sine selv, enda hun ikke tenkte sånn altså :) jeg sa at hun skulle glemme det, - men det gnagde henne lenge.

Men jeg kan godt skryte av at jeg har fått de ferdiglaget og at det nok aldri ville blitt et like flott resultat om vi skulle ha produsert de selv. Vi som har adoptert går ikke rundt og er såre fordi vi ikke kunne laget ungene våre selv!! Vi ville ikke hatt noen andre enn de vi har for alt på jord.

Ser jeg en famlie med barn som biologisk sett ikke kunne være deres, tenker jeg aldri over. Derimot er jeg som lærer veldig påpasselig med å informere elevenes FORESATTE. Vi har på vgs elever som bor på institusjoner, og i fosterhjem, og hos andre familiemedlemmer. En foresatt trenger ikke å være en forelder.

På den andre siden vil jeg jo selvfølgelig omtale adoptivbarns foresatte som foreldre. De er jo det! Men i brevs form, infobrev o.l fra offentlige situasjoner vil jeg bruke foresatte.

Ja, men dette dreide seg ikke om offentlig brev fra skolen. Det var hlt kalrt og tydelig at vedkommende ikke så på adoptivforeldre som foreldre...

Hehe, minner meg litt om den gangen jeg var i kirka med min fireåring som skulle få bok, og presten fortalte historien om den blinde mannen Jesus helbereda. Fireåringen lytta til historien og så så høylytt, henvendt til meg: "Håhåhå, mamma... trukkje du villa at Jesus skulle gjør slik at du ikkje va døv meir!"

Presten rødma der han sto :P

hahaha :-)

Annonse

Men jeg kan godt skryte av at jeg har fått de ferdiglaget og at det nok aldri ville blitt et like flott resultat om vi skulle ha produsert de selv. Vi som har adoptert går ikke rundt og er såre fordi vi ikke kunne laget ungene våre selv!! Vi ville ikke hatt noen andre enn de vi har for alt på jord.

Godt skrevet!

Jeg tror jammen ikke det er noen foreldre som ønsker seg andre barn enn akkurat de barna de har fått - uansett hvordan de er produserte ;)

Gjest tobarnsmor (biologisk)

Hehe det er litt så som så,

min mor har jo alltid fulgt opp meg og stikker til meg penger selv om jeg ikke vil ha og hjelper med med husarbeid pga hun ser jeg sliter når jeg har små barn og full jobb... og stiller opp som barnevakt osv...

Å være forelder er nok noe man er for livet ja... men på en litt annen måte da :-)

men vet mange foreldre bare kaster ut ungene straks de er 18, overlatt til seg selv. Mente det ikke SÅ grusomt da .-) men det er jo det styret med når de er barn,s kal følges opp med lekser, henting, bringing osv... ja du vet nå :)

Hihi - min mellomste spurte meg, da hun var forbanna på meg: "jeg tror jeg må være adoptert!!!!" - jeg svarte (fordi jeg vet hun tåler det): "pøh, da hadde vi jo kunnet velge!!" og så lo vi begge.

Hihi - min mellomste spurte meg, da hun var forbanna på meg: "jeg tror jeg må være adoptert!!!!" - jeg svarte (fordi jeg vet hun tåler det): "pøh, da hadde vi jo kunnet velge!!" og så lo vi begge.

Hahaha! Noe som irriterer meg med mine unger er at de på mange måter er så forbaska lik meg.... Spesielt merker jeg de dårlige sidene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...