Gå til innhold

Nav og langvarig sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest Bortkastet møte

Jeg ble 100% sykemeldt i April og var det fram til Juni. Ble da 50% sykemeldt fram til ferie i Juli. Etter ferie prøvde jeg å jobbe 100% i 2 uker men det gikk ikke. Er nå 30% sykemeldt. Har fått brev fra nav om et møte med dem,meg og arbeidsgiver pga jeg har vært lenge sykemeldt. Skjønner ikke helt hva vi skal snakke om. Jeg jobber jo 70% og skal jo tilbake i 100% når jeg blir bra men ikke før det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383506-nav-og-langvarig-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høstløvet

Det er bare å møte opp til innkalt møte med NAV, ellers kan de nekte å betale sykepenger.

det er nylig avsagt dom i en lignende sak.

''Uansett skal det lages en plan for oppfølging som du skal bidra til å gjennomføre. Du har også plikt til å delta på dialogmøter, der oppfølgingsplanen og framdrift er tema for samtalen. Som hovedregel er alle sykmeldte forpliktet til ta imot tilbud om utredning, behandling, tilrettelegging og tiltak. For å ha rett til sykepenger, er det også et krav at du prøver deg i jobb så snart det er medisinsk forsvarlig. ''

http://www.nav.no/Arbeid/Oppf%C3%B8lging+av+sykmeldte/Sykmeldt+-+hva+n%C3%A5%3F.282572.cms

Våre politikere har vedtatt at folk blir fortere frisk av tonnevis med byråkrati, møter, skjemaer og planer.

Ditt motiv for å stille er å beholde sykepengene.

mvh

''Våre politikere har vedtatt at folk blir fortere frisk av tonnevis med byråkrati, møter, skjemaer og planer.''

For en lettvint og populistisk fremstilling.

Du var trolig en av dem som stemte for noen av disse politikerne.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...