Gå til innhold

13 år og alene hver lørdag

Anbefalte innlegg

Er det greit at en 13 år gammel gutt er alene hver eneste lørdag?? Han sitter og spiller krigs-dataspill og er på nett med folk fra hele verden. Det er omtrent alt han gjør.

Han har ikke kontakt med far, og mor er ute på by'n hver eneste lørdag noen ganger også både fredag og lørdag, men minst en gang pr.helg. Drikker ganske mye så hun kommer hjem ganske full, noen ganger tar hun også med vilt fremmede men hjem.

Hun skjønner ikke selv at dette ikke er bra for sønnen. Jeg synes det er helt for jævelig... er det jeg som er gammeldags eller er dette helt greit liksom??

Hva hadde du gjort om du hadde en slik venninne og hun ikke hørte på deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383511-13-%C3%A5r-og-alene-hver-l%C3%B8rdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde trua venninna med å sende bekymringsmelding til barnevernet dersom det ikke ble slutt på festing hver helg og å komme full hjem når sønnen er hjemme! Og slutter hun ikke da, så har du ikke annet valg enn å kontakte barnevernet..... Du skal kunne se denne sønnen i øynene når han en dag blir voksen og vet at du visste...... Vanskelig, men nødvendig :/

Annonse

Huffa meg, stakkars 13 åring som ikke blir fulgt opp mer enn dette. Det er trist for han å sitte der i helgene alene, det i helgene han skulle ha kost seg med familien.

Det er noen som aldri skulle ha hatt barn og moren er en av dem. Utrolig egoistisk gjort av henne, får helt vondt i magen av sånt idioti.

Du bør ta en telefon til barnevernet å snakke litt med dem.

13-åringen vet at du vet.

Han vet også at ingen andre av kompisene hans har det sånn (mest sannsynlig)

Vær den voksne som gjør noe i denne situasjonen. Det er ikke sikkert han takker deg i morgen, men som voksen kommer han til å skjønne at du var den eneste som hadde mot nok til å bry deg!

Gjest luftslott

Hverken det at han sitter alene sånn hver helg eller det at moren drar med seg fremmede menn hjem er ok. Jeg ville tatt en hard prat med mor, vil hun ikke lytte ville jeg sendt bekymringsmelding. Er det et alternativ at han sover over hos dere når mor er ute/drar med seg vilt fremmede hjem til mor/barnevern finner en permanent løsning?

Annonse

Uff, jeg får helt vondt inni meg... stakkars liten gutt!! Ja, for han er fortsatt liten og skal på ingen måte være aleine så mye. En lørdag i ny og ne går bra, men hver lørdag og noen fredager??? NEI!!!!!

vet ikke helt hvordan jeg ville grepet an dette.. Håper du har fått gode råd fra noen av de andre her inne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...