Gå til innhold

Finner ikke fine skjorter...noen syfolk her?

Anbefalte innlegg

Jeg har timeglassfigur og er ca 100cm rundt brystene og ryggen, og 74cm rundt midjen. Dette gjør at jeg sliter med å finne skjorter som sitter fint. Passer skjorten rundt midjen, så er den for liten over brystene og jeg må bruke en singlet under, og passer den over brystene så er den alt for står rundt midjen.

Dette er så sykt irriterende, men nå lurer jeg på om jeg skal få sydd en skjorte. Evnt om jeg kan kjøpe en skjorte og få den sydd inn i midjen..tror dere det kan bli fint? Jeg har så lite peiling på sying og sånn så derfor spør jeg her:)

Jeg har forsåvidt det samme problemet med dressjakker, men det blir vel ikke noe fint å sy inn en dressjakke bare i midjen, eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383542-finner-ikke-fine-skjorternoen-syfolk-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan altså IKKE å sy, men måtte bare kommentere ;) Husker du den gangen det var så moderne med slike små "klips" til å sette i ryggen på skjorter for å stramme dem inn i midja? De var geniale og burde nesten blitt moderne igjen ;)

Hmm lurer på om dette er før min tid?:) Jeg kan ikke huske noe sånne klips.. *tenker hardt*

Det er ikke noe problem å sy skjorter inn i midjen. Det kommer litt anpå snittet, men de fleste skjorter kan sys inn i miden på et blunk. Når det gjelder dressjakker så er det lite problem siden det som regel er flere sømmer enn sidesømmene. Alle sømmer må dypkes i midjen og like mye. Det blir ikke pent hvis det kun blir tatt i sidene. Da må foret åpnes. Dette er ikke et problem for de som kan sy.

Jeg kan altså IKKE å sy, men måtte bare kommentere ;) Husker du den gangen det var så moderne med slike små "klips" til å sette i ryggen på skjorter for å stramme dem inn i midja? De var geniale og burde nesten blitt moderne igjen ;)

Jeg er helt sikkert eldre enn deg og vet ikke helt hva du mener med klips???? Jeg kan til og med sy og sydde en del før i tiden.

Annonse

Heldiggrisen du som har så fin figur! Gå til en skredder.Se etter på gule sider. Hvor bor du? Det er endel utlendinger som holder på med dette. Billigere enn nordmenn?

Takk for svar :) Jeg bor i Oslo. Mener du at det er bedre å få sydd en helt ny skjorte eller kjøpe en skjorte og få den sydd inn? Hvis jeg skal sy en ny skjorte må jeg kjøpe stoff og sånn og jeg vet ikke helt hvor jeg får kjøpt sånn stoff..

Jepp, jeg husker "klipsene". De var ganske supre for timeglassfigurer som MP beskriver (og som jeg hadde den gangen, tidlig på nittitallet, men ikke nå, hehe).

Det er ikke noe problem å sy skjorter inn i midjen. Det kommer litt anpå snittet, men de fleste skjorter kan sys inn i miden på et blunk. Når det gjelder dressjakker så er det lite problem siden det som regel er flere sømmer enn sidesømmene. Alle sømmer må dypkes i midjen og like mye. Det blir ikke pent hvis det kun blir tatt i sidene. Da må foret åpnes. Dette er ikke et problem for de som kan sy.

Ok takk for svar :-)

Jeg er helt sikkert eldre enn deg og vet ikke helt hva du mener med klips???? Jeg kan til og med sy og sydde en del før i tiden.

Du husker sikkert slike klips man brukte (og bruker?) til småttiser for å sørge for at vottene henger fast til jakkeermet når de tar av seg vottene? Slike brukte vi bak på ryggen i midjehøyde for å stramme inn bluser..... Tror man fikk de bare i sølv- og gullfarge? I samme perioden fikk man tilsvarende runde "armbånd" man tredde opp over armen for å dra armene opp på blusene...

Husker "alle" hadde dette en periode... Faktisk tror jeg at jeg har et slikt "klips" liggende et sted..

Skjønner du hva jeg mener nå?

Du husker sikkert slike klips man brukte (og bruker?) til småttiser for å sørge for at vottene henger fast til jakkeermet når de tar av seg vottene? Slike brukte vi bak på ryggen i midjehøyde for å stramme inn bluser..... Tror man fikk de bare i sølv- og gullfarge? I samme perioden fikk man tilsvarende runde "armbånd" man tredde opp over armen for å dra armene opp på blusene...

Husker "alle" hadde dette en periode... Faktisk tror jeg at jeg har et slikt "klips" liggende et sted..

Skjønner du hva jeg mener nå?

Jeg skjønner hva du mener, men jeg kan ikke huske dette. Jeg lærte å sy på 80-tallet og husker ingenting slikt. Har du noen bilder?

Annonse

Slike klips husker jeg og - funket fint :)

Takk for svar :) Jeg bor i Oslo. Mener du at det er bedre å få sydd en helt ny skjorte eller kjøpe en skjorte og få den sydd inn? Hvis jeg skal sy en ny skjorte må jeg kjøpe stoff og sånn og jeg vet ikke helt hvor jeg får kjøpt sånn stoff..

Det er mye enklere å få sydd inn en skjorte enn å få sydd en helt ny skjorte. Dette er ikke så vanskelig for den som kan sy. Ellers finnes det stoffbutikker i Oslo hvor du kan spørre om slikt, og de har som regel sydamer som tar oppdrag.

Du kan også gå i forretninger med symaskiner og spørre. Det finnes eller fantes for ikke lenge siden to syforretninger i nærheten av Stortinget.

Jepp, jeg husker "klipsene". De var ganske supre for timeglassfigurer som MP beskriver (og som jeg hadde den gangen, tidlig på nittitallet, men ikke nå, hehe).

Ja, endelig noen som husker :) Husker du hva vi kalte dem? Kunne googla dem for å vise de her inne som ikke husker hva dette var for noe...

Det er mye enklere å få sydd inn en skjorte enn å få sydd en helt ny skjorte. Dette er ikke så vanskelig for den som kan sy. Ellers finnes det stoffbutikker i Oslo hvor du kan spørre om slikt, og de har som regel sydamer som tar oppdrag.

Du kan også gå i forretninger med symaskiner og spørre. Det finnes eller fantes for ikke lenge siden to syforretninger i nærheten av Stortinget.

Ok supert, da tror jeg at jeg skal prøve finne en skjorte som er for stor rundt midjen og få den sydd inn:)

Som sagt er jeg så lei av å bruke skjorter med singleter under fordi jeg ikke får igjen knappen over brystene. så det skal bli bra å slippe det :-)

Ok supert, da tror jeg at jeg skal prøve finne en skjorte som er for stor rundt midjen og få den sydd inn:)

Som sagt er jeg så lei av å bruke skjorter med singleter under fordi jeg ikke får igjen knappen over brystene. så det skal bli bra å slippe det :-)

Lykke til;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...