Gå til innhold

Finner ikke fine skjorter...noen syfolk her?

Anbefalte innlegg

Ja, endelig noen som husker :) Husker du hva vi kalte dem? Kunne googla dem for å vise de her inne som ikke husker hva dette var for noe...

Nei, jeg har ikke peiling på hva de heter, selv om jeg hadde ganske mange av dem selv. *vrir hjernen*

Fortsetter under...

80-tallet tror jeg? Du var muligens for liten ;)

Jeg skjønner hva du mener, men kan ikke huske at noen hadde noe slikt og jeg var fjortis første halvdel av 80-tallet. :o) Har et vagt minne om disse armbåndene til å dra opp skjorteermene med da.

Jeg er helt sikkert eldre enn deg og vet ikke helt hva du mener med klips???? Jeg kan til og med sy og sydde en del før i tiden.

Sånne brukte i hvert fall jeg tidlig på 90-tallet...

http://acostumejewelryshop.com/cinch-dress-garment-clips-c-59.html

Annonse

Sånne brukte i hvert fall jeg tidlig på 90-tallet...

http://acostumejewelryshop.com/cinch-dress-garment-clips-c-59.html

Usikker om det blir så fint med skjorter men uansett har jeg nå kjøpt noen sånne clips (dog på en annen nettside da nettsiden du linket til ikke sender til norge). Kanskje jeg starter en ny trend ;-)

Jeg skjønner hva du mener, men kan ikke huske at noen hadde noe slikt og jeg var fjortis første halvdel av 80-tallet. :o) Har et vagt minne om disse armbåndene til å dra opp skjorteermene med da.

Jeg bodde i Oslo på den tiden og ALLE hadde slike - både der nede og her på sunnmøre :)

Trønderan va muligens nåkka trægar? :P

''80-tallet tror jeg? Du var muligens for liten ;)''

Og jeg var nok for stor ;-)

Det må ha vært i en svært begrenset periode eller lokasjon eller klikk :P

Jeg bodde i Oslo i de årene, og "alle" jenter/damer hadde slike.... så også her på sunnmøre :) Hvor lang denne "perioden" var husker jeg riktignok ikke, men det varte iallefall såpass lenge at jeg husker det godt ;)

Der var de, ja :)

Jeg mener å huske at de kun fantes i sølv- og gullfarge den gangen? Og at selve strikken var av metall og satt sammen av tynne "staver", slik at man lett kunne klemme fingrene om man dro i strikken og så slapp den?

Annonse

Jeg bodde i Oslo på den tiden og ALLE hadde slike - både der nede og her på sunnmøre :)

Trønderan va muligens nåkka trægar? :P

''Trønderan va muligens nåkka trægar? :P''

Smekre skjorter var ikke noe for trøndere på 80-tallet, det gikk vel mest i pusegensere og steinvaska dongeri med tennissokker utenpå buksa og seilersko. *hehe* Og de "fineste" jentene hadde sånn bluse med skjev lukning som Lady Diana hadde. :o)

Jeg mener å huske at de kun fantes i sølv- og gullfarge den gangen? Og at selve strikken var av metall og satt sammen av tynne "staver", slik at man lett kunne klemme fingrene om man dro i strikken og så slapp den?

Ja, det du beskriver er nok temmelig nøyaktig sånne jeg hadde. :)

Dette må ha vært veldig norsk på den tiden siden jeg bodde i utlandet da, og jeg interesserte meg mye for mote og slikt og jobbet innenfor den bransjen. Ikke lenger, men veldig lenge.

Jeg kan overhodet ikke huske de greiene der.

Jeg bodde i Oslo i de årene, og "alle" jenter/damer hadde slike.... så også her på sunnmøre :) Hvor lang denne "perioden" var husker jeg riktignok ikke, men det varte iallefall såpass lenge at jeg husker det godt ;)

Spørs om det var akkurat i baby-perioden min - da var jeg nok enda mindre opptatt av penklær enn ellers ;-)

''Trønderan va muligens nåkka trægar? :P''

Smekre skjorter var ikke noe for trøndere på 80-tallet, det gikk vel mest i pusegensere og steinvaska dongeri med tennissokker utenpå buksa og seilersko. *hehe* Og de "fineste" jentene hadde sånn bluse med skjev lukning som Lady Diana hadde. :o)

Nor sånt, ja :P (selv om jeg nikker gjenkjennende til de plaggene også :P)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...